Οι διαδικτυακοί εθνικιστές της Κίνας ανακάλυψαν έναν νέο στόχο για την οργή τους: Την Nongfu Spring, τον γίγαντα εμφιαλωμένου νερού και αναψυκτικών με έδρα την Χανγκτσόου, ο ιδρυτής της οποίας, Ζονγκ Σανσάν, είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος της χώρας.
Οι μετοχές της Nongfu Spring στο Χονγκ Κονγκ υποχώρησαν για τρεις συνεχόμενες ημέρες την περασμένη εβδομάδα, εξανεμίζοντας την χρηματιστηριακή της αξία κατά περίπου 4 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς οι χρήστες του διαδικτύου άσκησαν κριτική στην εταιρεία, μεταξύ άλλων, επειδή είναι «φιλο-ιαπωνική», αναφέρουν οι Financial Times.
Αντιθέτως, η ανταγωνίστρια Wahaha αποσπά επαίνους. Η Wahaha, που επίσης εδρεύει στο Χανγκτσόου, ιδρύθηκε από τον Ζονγκ Τσινγκού, ο οποίος επίσης κάποτε βρισκόταν στην κορυφή της λίστας των πλουσίων της Κίνας.
Μετά τον θάνατο του Ζονγκ Τσινγκού στα τέλη Φεβρουαρίου, οι χρήστες της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης Weibo άρχισαν να αναφέρονται σε αυτόν ως «επιχειρηματία πατριώτη», ενώ ο Ζονγκ της Nongfu καταγγέλθηκε ως «αχάριστος που έχει ως γνώμονα το κέρδος».
Οι επικριτές επιτίθενται με κάθε τρόπο στην Nongfu Spring, μην παραλείποντας να στηλιτεύσουν το γεγονός ότι ο γιος του Ζονγκ, Ζονγκ Σούζι, είναι κάτοχος αμερικανικού διαβατηρίου, κάτι που αποκαλύφθηκε για το 2020.
Η «απαγορευμένος» ναός και το «αιρετικό» γιασεμί
Η κριτική δεν σταματά εκεί, καθώς οι διαδικτυακοί εχθροί της Nongfu Spring την κατηγόρησαν ότι χρησιμοποιεί την εικόνα ενός ιαπωνικού ναού στις ετικέτες του εμφιαλωμένου τσαγιού της.
Κάποιοι, επιπλέον, συνέδεσαν το γιασεμί που απεικονίζεται σε ένα από τα μπουκάλια, με το σχήμα της πύλης ενός αμφιλεγόμενου ναού, του Γιασουκούνι.
Ο ναός τιμά τη μνήμη των νεκρών πολέμου της Ιαπωνία και θεωρείται από την Κίνα και τη Νότια Κορέα ως σύμβολο της προηγούμενης στρατιωτικής επιθετικότητας της Ιαπωνίας.
Άλλοι πάλι είπαν ότι το κόκκινο, στρογγυλό καπάκι του μπουκαλιού του εμφιαλωμένου νερού Nongfu Spring θυμίζει την ιαπωνική σημαία…αν το τοποθετήσεις πάνω σε ένα κομμάτι λευκό χαρτί.
Χρήστες σε κινεζικές πλατφόρμες έχουν ανεβάσει βίντεο όπου χύνουν το Nongfu Spring στην τουαλέτα ή πετούν τα κλειστά μπουκάλια σε κάδους απορριμμάτων.
«Όχι σε αυτούς που προσκυνούν την Ιαπωνία»
Την Κυριακή, δύο καταστήματα 7-Eleven στην ανατολική πόλη Changzhou της επαρχίας Jiangsu δήλωσαν στα κινεζικά μέσα ενημέρωσης ότι αφαίρεσαν όλα τα προϊόντα Nongfu Spring από τα ράφια τους.
Η ανακοίνωση που αναρτήθηκε στα καταστήματα, ανέφερε: «Πουλάμε προϊόντα από όλο τον κόσμο … αλλά δεν πουλάμε προϊόντα από εταιρείες που προσκυνούν την Ιαπωνία».
Ο Luwei Rose Luqiu, αναπληρωτής καθηγητής στο Hong Kong Baptist University, δήλωσε ότι τέτοιες διαδικτυακές εκρήξεις δεν είναι ασυνήθιστες.
«Ο εθνικισμός είναι μια κερδοφόρα επιχείρηση στην Κίνα», είπε. «Η παρέμβαση στις προσωπικές ζωές και τις επιχειρηματικές δραστηριότητες με την κατηγορία ότι πρόσκεινται φιλικάστην Ιαπωνία, είναι διαδεδομένη στην Κίνα.
Η Nongfu Spring και η Seven & i Holdings, η μητρική εταιρεία της 7-Eleven, δεν απάντησαν σε αιτήματα σχολιασμού.
Οι μετοχές της Nongfu Spring υποχώρησαν έως και 1,4% την Τρίτη στο Χονγκ Κονγκ.
Δεν γλύτωσε ούτε η Huawei
Δεν είναι η πρώτη φορά που μια κινεζική εταιρεία υφίσταται επιθέσεις από εθνικιστές.
Η Huawei, εθνικός πρωταθλητής και σύμβολο των φιλοδοξιών της Κίνας στον τομέα της τεχνολογίας εν μέσω εντάσεων με τις ΗΠΑ, δέχθηκε πρόσφατα επιθέσεις από εθνικιστές επειδή ονόμασε το chipset της, “Kirin”, την ιαπωνική απόδοση της λέξης για ένα μυθικό πλάσμα.
Αυτόν τον μήνα ο Κινέζος συγγραφέας και νομπελίστας Μο Γιαν δέχθηκε επίθεση από εθνικιστές στο Weibo και κατηγορήθηκε ότι συκοφαντεί την Κίνα στα βιβλία του. Ο Μο είναι κάθε άλλο παρά αντιφρονούντας, καθώς αποτελεί μέλος του κορυφαίου πολιτικού συμβουλευτικού οργάνου της χώρας.
Ένας χρήστης του Weibo έκανε μάλιστα μια αποτυχημένη προσπάθεια τον περασμένο μήνα να τον μηνύσει, απαιτώντας από τον Μο να πληρώσει 1 ρουβλί σε κάθε Κινέζο επειδή πλήγωσε τα αισθήματά του «προσβάλλοντας τον Λαϊκό Απελευθερωτικό Στρατό, τον εκλιπόντα πρόεδρο Μάο Τσετούνγκ και τον κινεζικό λαό»
Επίσημη προτροπή να σταματήσουν
Την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου, η Zhejiang Daily, η επίσημη εφημερίδα του Κομμουνιστικού Κόμματος στην ανατολική επαρχία Zhejiang, δημοσίευσε ένα άρθρο γνώμης και ένα άρθρο στο WeChat, προτρέποντας τους χρήστες του Διαδικτύου να σταματήσουν να επιτίθενται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις και επιχειρηματίες.
naftemporiki.gr