Τα χερσαία αιολικά πάρκα αποτελούν μια από τις λύσεις για πράσινη ενέργεια και την αναστροφή της κλιματικής κρίσης. Οι νέες ανεμογεννήτριες παράγουν περισσότερη ενέργεια από τις συνηθισμένες, ωστόσο τα εξαρτήματά τους είναι πολύ μεγάλα για να μεταφερθούν οδικώς.
Την ευκαιρία άδραξε η Radia, μια νεοσύστατη ενεργειακή επιχείρηση με έδρα το Κολοράντο, που αναπτύσσει το μεγαλύτερο αεροσκάφος στην ιστορία της αεροπορίας.
«Πίττα» 10 τρισ. δολαρίων
Ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος είναι της Radia είναι ο Mark Lundstrum, ένας επιχειρηματίας και αεροναυπηγός εκ του MIT, προερχόμενος. Η εταιρεία αναφέρει ότι η ομάδα συμβούλων της περιλαμβάνει πρώην ανώτατα στελέχη της Boeing, του MIT, της Rolls-Royce και της FAA, καθώς και τον πρώην υπουργό Ενέργειας των ΗΠΑ Ernest Moniz και τον πρώην πρωθυπουργό της Αυστραλίας Malcolm Turnbull.
Η εταιρεία βασίζεται στις εκτιμήσεις εκτίμηση του ερευνητικού οργανισμού Bloomberg NEF ότι έως το 2050 θα δαπανηθούν έως και 10 τρισεκατομμύρια δολάρια για την αιολική ενέργεια στην ξηρά.
Στόχος η παραγωγή και μεταφορά ανεμογεννητριών XXL
Η ανάπτυξη του αεροπλάνου μαμούθ, WindRunner, θα επιτρέψει θα καταστήσει δυνατή τη λειτουργία των GigaWind, των ανεμογεννητριών XXL που κατασκευάζονται από τους εταίρους της Radia, στους οποίους περιλαμβάνονται πέντε από τους έξι κορυφαίους κατασκευαστές ανεμογεννητριών στον κόσμο
Τα πτερύγια των ανεμογεννητριών σήμερα είναι συνήθως 230 πόδια ή λιγότερο (70 μέτρα), αλλά η Radia θέλει να αναπτύξει πτερύγια έως και 104 μέτρα (341 πόδια). Η εταιρεία λέει ότι οι ανεμογεννήτριες GigaWind θα μπορούσαν δυνητικά να είναι δύο έως τρεις φορές πιο ισχυρές – και δύο έως τρεις φορές πιο κερδοφόρες από εκείνες που συνήθως αναπτύσσονται σήμερα.
Η αποστολή του WindRunner, θα είναι να παραδίδει γιγαντιαία πτερύγια μήκους 300 ποδιών απευθείας σε αιολικά πάρκα, αναφέρει το CNN.
To αεροσκάφος, στο πλαίσιο της μάχης για την απαλλαγή από τον άνθρακα, θα χρησιμοποιεί βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα ενώ θα χρειάζεται μόνο έναν απλό διάδρομο προσγείωσης με συμπιεσμένο χώμα ή χαλίκι για να προσγειωθεί.
Σύμφωνα με την Radia μπορεί να προσγειωθεί σε διαδρόμους προσγείωσης τόσο μικρούς όσο 6.000 πόδια (1.800 μέτρα), κάτι που κανένα άλλο μεγάλο εμπορικό αεροσκάφος δεν μπορεί να επιτύχει.
Χώρος όσος τρεις ολυμπιακές πισίνες.
Όταν πρόκειται για τη μεταφορά των μεγαλύτερων ωφέλιμων φορτίων που έχουν μετακινηθεί ποτέ από αέρος, η «κομψή» σχεδίαση δεν έχει λόγο.
Το WindRunner, με όγκο 12 φορές μεγαλύτερο ενός Boeing 747-400 -θα έχει χώρο φόρτωσης, χωρητικότητας 272.000 κυβικών ποδιών, αρκετό για να χωρέσει τρεις ολυμπιακές πισίνες.
Όσο για το άνοιγμα των φτερών, αυτό είναι 261 πόδια -όσο τέσσερις διάδρομοι μπόουλινγκ τοποθετημένους ο ένας δίπλα στον άλλο.
Θα επισκιάσει επίσης το Antonov An-225, το βαρύτερο αεροσκάφος που κατασκευάστηκε ποτέ.
Με την υπάρχουσα τεχνολογία
Η κλίμακα του αεροσκάφους μπορεί να είναι επαναστατική, αλλά η μηχανική του δεν είναι.
Η Radia λέει ότι εστιάζει «στην υπάρχουσα τεχνολογία για την ασφάλεια χρησιμοποιώντας, κατά περίπτωση, δοκιμασμένα αεροπορικά υλικά, εξαρτήματα και τεχνικές κατασκευής που έχουν έγκριση από την FAA (Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ).
Η ιδέα είναι να ξεκινήσουμε γρήγορα με έναν γρήγορο, καλά κατασκευασμένο στόλο που θα πληροί τα πρότυπα της αεροδιαστημικής βιομηχανίας.
Πρόκειται για μια εντυπωσιακή σύνθεση και η απόφαση να επικεντρωθεί σε ασφαλή, υπάρχουσα τεχνολογία είναι έξυπνη.
Θα μπορούσε ένα WindRunner να απογειωθεί πριν από το τέλος της δεκαετίας; Πληροφορίες κάνουν λόγο για έναρξη των εμπορικών δραστηριοτήτων το συντομότερο δυνατό το 2027, αλλά δεν υπάρχει επιβεβαιωμένο χρονοδιάγραμμα στον ιστότοπο της Radia.
naftemporiki.gr