Skip to main content

ΔΑΑ: Στον διάδρομο απογείωσης το νέο φωτοβολταϊκό πάρκο

Πρόκειται για την τρίτη επένδυση σε εγκατάσταση φωτοβολταϊκών με χρήση και μπαταριών αποθήκευσης ενέργειας

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το επενδυτικό σχέδιο του ΔΑΑ για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. Ειδικότερα, σχεδιάζεται η κατασκευή φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 35,5 MW, το οποίο θα περιλαμβάνει σύστημα αποθήκευσης ενέργειας 82 MWh.

Πρόκειται για την τρίτη επένδυση σε εγκατάσταση φωτοβολταϊκών με χρήση και μπαταριών αποθήκευσης ενέργειας, με την κατάθεση των προσφορών να αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες. Πρόκειται για επένδυση αρχικού προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ (περιλαμβανομένου του κόστους λειτουργίας και συντήρησης για 8 χρόνια).

Ο σχεδιασμός και το ύψος της επένδυσης

O διαγωνισμός σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΔΑΑ αναμένεται να ολοκληρωθεί με την υπογραφή της σύμβασης, τους επόμενους μήνες, ενώ η συνολική ολοκλήρωση του έργου έχει εκτιμηθεί για τον Σεπτέμβριο του 2025.

Το νέο φωτοβολταϊκό πάρκο θα συνδέεται με Σύστημα Αποθήκευσης Ενέργειας 82 MWh για αυτοπαραγωγή – και ιδιοκατανάλωση αποκλειστικά για τις ανάγκες του αεροδρομίου της Αθήνας.

Οποιαδήποτε περίσσεια ενέργειας θα μεταφέρεται στο Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρικής Ενέργειας σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο για τους αυτοπαραγωγούς.

Στο έργο περιλαμβάνεται ο σχεδιασμός, τα απαραίτητα έργα και προμήθεια συστημάτων, δοκιμές και παράδοση, λειτουργία – συντήρηση αλλά και εκπαίδευση του προσωπικού του ΔΑΑ.

Κάλυψη στο 100% των αναγκών

Υπολογίζεται πως από τη νέα επένδυση ο ΔΑΑ θα καλύψει κατά 100% τις τρέχουσες καθημερινές ανάγκες για ενέργεια, μεγιστοποιώντας την ιδιοκατανάλωση με χρήση μονάδων αποθήκευσης μπαταριών. Υπενθυμίζεται πως τον Απρίλιο του 2023 η διοίκηση του αεροδρομίου εγκαινίασε το δεύτερο φωτοβολταϊκό του πάρκο ισχύ- ος 16 MW.

Τα άλλα δύο φωτοβολταϊκά πάρκα

Συνδυαστικά με το πρώτο φωτοβολταϊκό των 8 ΜW που λειτουργεί από το 2011 και το φωτοβολταϊκό των 16 MW αυτοπαραγωγής, παράγεται πράσινη ηλεκτρική ενέργεια ίση με τα 2/3 (περίπου) των απαιτούμενων αναγκών του αεροδρομίου της Αθήνας σε ηλεκτρική ενέργεια.

Επίσης, προς την κατεύθυνση της επίτευξης του Route 2025 (μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα), βρίσκονται σε εξέλιξη δράσεις για την ηλεκτροκίνηση του στόλου των οχημάτων και τη δυνατότητα αντικατάστασης της κατανάλωσης φυσικού αερίου με αντλίες θερμότητας. Το αεροδρόμιο εκτιμάται ότι θα έχει επενδύσει ποσά που πλησιάζουν τα 100 εκατ. ευρώ.

Το μόνο αεροδρόμιο με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στην Ελλάδα

Σημειώνεται ότι ο ΔΑΑ είναι, από το 2016, το πρώτο (και παραμένει το μοναδικό) αεροδρόμιο με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στην Ελλάδα, ενώ από το 2019 η Εταιρεία Αεροδρομίου έχει αναλάβει με την πρωτοβουλία Route 2025 τη δέσμευση για την επίτευξη μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα (Net Zero Carbon) μέχρι το 2025, πολύ πριν από τον στόχο του 2050 που έχει τεθεί ως στόχος από την αεροπορική βιομηχανία.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι το 2023 ο ΔΑΑ πιστοποιήθηκε στο στάδιο 4+ «Μετάβαση» (Transition) του εθελοντικού προγράμματος για τη Διαχείριση & Μείωση των Εκπομπών Άνθρακα Αεροδρομίων (Airport Carbon Accreditation) του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων της Ευρώπης (ACI Europe). Τέλος, σε ό,τι αφορά τα έσοδα και λοιπά εισοδήματα από μη αεροπορικές δραστηριότητες πέρυσι, ανήλθαν σε 134,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 23,2% σε σύγκριση με το 2022, τα έσοδα ανά επιβάτη 4,8 ευρώ, αυξημένα κατά 17,1% σε σύγκριση με το 2019, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο της αντίστοιχης αύξησης της επιβατικής κίνησης.