Από νέο έλεγχο περνούν οι επιχειρήσεις στις οποίες είχε επιβληθεί πρόστιμο για κερδοσκοπία, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν έχουν συμμορφωθεί, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Εμπορίου, Σωτήρη Αναγνωστόπουλο.
«Ο έλεγχος αυτός δεν γίνεται στιγμιαία, αλλά σε βάθος χρόνου» όπως σημείωσε ο γενικός γραμματέας μιλώντας στο ERTnews. «Eάν μία επιχείρηση συνεχίζει να διατηρεί τα περιθώρια κέρδους που είχε όταν δέχτηκε το πρόστιμο, προφανώς η παράβαση επαναλαμβάνεται, άρα και το πρόστιμο επαναλαμβάνεται και μάλιστα αυτή τη φορά είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερο από το κέρδος το οποίο έκανε».
Υπάρχουν τέτοια παραδείγματα υποτροπής, όπου έχουν τετραπλασιαστεί τα πρόστιμα, πρόσθεσε ο ίδιος, ενώ συμπλήρωσε ότι «οι επιχειρήσεις στις οποίες επιβάλλεται το πρόστιμο, γνωρίζουν ακριβώς ότι είναι πολύ δύσκολο να μην ελεγχθούν ξανά. Πλέον, έχει γίνει συνείδηση σε όλες τις επιχειρήσεις, ότι ο έλεγχός τους είναι συνεχής».
Ο κ. Αναγνωστόπουλος τόνισε ότι «υπάρχουν ηλεκτρονικά μέσα που μας επιτρέπουν να ελέγχουμε εξονυχιστικά όλες αυτές τις επιχειρήσεις, οπότε είναι πρακτικά αδύνατον κάποιος να ξεφύγει».
Σύμφωνα με τον ΓΓ, το συνολικό ποσό των προστίμων που επέβαλε τον Φεβρουάριο η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), ανήλθε στα 908.500 ευρώ, όπως δείχνουν και τα στοιχεία που έχουν αναρτηθεί στην ηλεκτρονική σελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης.
«Κοντά στο 15%, μεσοσταθμικά, φθηνότερα τα προϊόντα»
Σε ό,τι αφορά στην διαμόρφωση των τιμών μετά την 1η Μαρτίου, οπότε εφαρμόστηκαν τα νέα μέτρα του υπουργείου Ανάπτυξης, ο γενικός γραμματέας ανέφερε ότι, στα προϊόντα καθαρισμού, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, όπως και στις βρεφικές πάνες, έχουμε δει σημαντικές διαφορές. «Από τα επίσημα στοιχεία τα οποία τα έχουμε διασταυρώσει και ηλεκτρονικά, έχουμε σημαντικές μειώσεις τιμών μεσοσταθμικά, κοντά στο 15%» όπως είπε.
«Αυτό που δεν είναι ορατό άμεσα από τους καταναλωτές – συνέχισε ο ίδιος – είναι ότι λόγω των μέτρων τα οποία ελήφθησαν, έχουν ακυρωθεί όλες οι ανατιμήσεις οι οποίες, αν και είχαν ανακοινωθεί στα σουπερμάρκετ από τον Δεκέμβρη, τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο τελικά, δεν έφτασαν στα ράφια των σουπερμάρκετ».
Σε ερώτηση εάν σχεδιάζονται νέα μέτρα, ο κ. Αναγνωστόπουλος σημείωσε: «Σε κάθε περίπτωση, κάθε μέτρο από αυτά που σχεδιάζονται και υλοποιούνται χρειάζεται προσεκτική μελέτη, προκειμένου να μη δημιουργήσουμε μεγαλύτερα προβλήματα στους καταναλωτές. Πρέπει να θυμόμαστε ότι η ευμάρεια μιας αγοράς δεν έχει να κάνει μόνο με τις τιμές των προϊόντων, αλλά έχει να κάνει και με τη διαθέσιμη ποικιλία των προϊόντων προς τους καταναλωτές. Οπότε, οι υπερβολικές ρυθμίσεις μπορεί να δημιουργήσουν σοβαρά ζητήματα στην αγορά, μπορεί να γυρίσουν ως μπούμερανγκ στον καταναλωτή, χάνοντας ένα κομμάτι της ποικιλίας που είναι διαθέσιμο αυτή τη στιγμή στα σουπερμάρκετ»