Τις δυνατότητες στο τοπίο των ψηφιακών πληρωμών επαναπροσδιορίζει η Nexi Ελλάδας, αναδεικνύοντας τις νέες ευκαιρίες που διαμορφώνονται τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα.
Ο κλάδος στη χώρα μας βρίσκεται σε έντονες διεργασίες και λόγω της υποχρεωτικότητας διασύνδεσης των POS – Ταμειακών Συστημάτων των επιχειρήσεων με την ΑΑΔΕ. Σύμφωνα με τα στελέχη της Nexi είναι αναμενόμενα τα προβλήματα που παρουσιάζονται αυτή την περίοδο στην αγορά, τόσο στη ζήτηση των POS όσο και στη μετάβαση στο νέο περιβάλλον, ωστόσο ο στόχος είναι να εξομαλυνθεί γρήγορα η κατάσταση και πριν το καλοκαίρι και την έναρξη της τουριστικής περιόδου οπότε θα αυξηθούν οι απαιτήσεις για ηλεκτρονικές συναλλαγές. Η αξία των ηλεκτρονικών συναλλαγών στην Ελλάδα το 2023 ανήλθε στα 60,1 δισ. ευρώ έναντι 53,8 δις. ευρώ το 2022, σημειώνοντας αύξηση κατά 11,1%.
Από αυτά τα 15,1 δις. ευρώ έγιναν μέσω των συστημάτων ηλεκτρονικών συναλλαγών της Nexi. Σημαντικά ανοδική αναμένεται να είναι η αύξηση και για το 2024 με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές να ξεπερνούν τα 70 δις. ευρώ. Αυξητικός είναι ο αριθμός τόσο από τις εγχώριες κάρτες όσο και από τις διεθνείς. Επίσης ανοδικά κινείται και η αγορά των SoftPOS που αποτελούσαν το 12% των νεών συμβολαίων ενώ ήδη στους πρώτους δύο μήνες του 2024 έχουν υπερδιπλασιαστεί. Αναφορικά με τις προμήθειες POS η Nexi επισημαίνει πως η Ελλάδα έχει από τις χαμηλότερες προμήθειες στην Ευρώπη. Το 2024 η εταιρεία θα λανσάρει νέα πλατφόρμα με εστίαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο και θα υπάρχουν νέες συνεργασίες με παρόχους πληροφορικής, ταμειακών συστημάτων για την παροχή συνολικών λύσεων σε POS και Soft POS. Στόχος είναι η διεύρυνση των μεριδίων της στην ελληνική αγορά, με τη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών
Όπως τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Eugenio Tornaghi «είμαστε μια PayTech εταιρεία με βαθύ αποτύπωμα στην ευρωπαϊκή αγορά των ψηφιακών πληρωμών, με παρουσία σε 2 5χώρες, ηγετικό μερίδιο σε πολλές από αυτές και ανοδική τροχιά στις υπόλοιπες. Η δυναμική της εταιρείας αποτυπώνεται στο δυναμικό της που αριθμεί 10.200 εργαζόμενους με ειδίκευση στις ηλεκτρονικές πληρωμές. Η εταιρεία διατηρεί την πρωτιά: στο acquiring, εξυπηρετώντας 2.2 εκατ. εμπόρους, στη διαχείριση καρτών με 170 εκατ. κάρτες, και με ετήσιες επενδύσεις σε τεχνολογία και καινοτομία, που αγγίζουν τα 500 εκατ. ευρώ. Συμπληρώνοντας ο κ. Tornaghi επεσήμανε πως «η επένδυση της εταιρείας στην Ελλάδα αποτελεί μια καθαρά στρατηγική επιλογή. Διατηρούμε ισχυρή τη δέσμευσή μας για σταθερή και ουσιαστική παρουσία αλλά και συνεχή ανάπτυξη στη χώρα με σκοπό να δημιουργούμε διαρκώς αξία για τους καταναλωτές, τους πελάτες και τους συνεργάτες της».
Η Nexi Ελλάδος, με παρουσία για περισσότερα από 20 χρόνια στον τομέα των ψηφιακών πληρωμών, δραστηριοποιείται στη χώρα μας μέσω της Nexi Processing και της Nexi Payments.
Ως τεχνολογικός πάροχος, η Nexi Processing προσφέρει ψηφιακές υποδομές και υπηρεσίες αιχμής σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, κορυφαίες εταιρείες και δημόσιους φορείς στον τομέα του issuing και acquiring. Διαχειρίζεται τις πληρωμές στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή κάθε δευτερόλεπτο κάθε ημέρας για περίπου 400.000 εμπορικά καταστήματα, πολλαπλούς εκδότες καρτών και εκατομμύρια καταναλωτές. Επί της ουσίας καλύπτει το 60% της αγοράς card issuing μέσα από τη συνεργασία της με 6 από τις 10 τράπεζες στην Ελλάδα. Η Nexi Payments, δημιούργημα της Alpha Bank και της Nexi από το 2022, εξυπηρετεί HORECA, ΜμΕ, τουριστικές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, φέρνοντας καινοτόμες και εύχρηστες λύσεις στις αποδοχές πληρωμών. Με το μεγαλύτερο δίκτυο εμπόρων στην Ελλάδα, η Nexi Payments παρέχει λύσεις πληρωμών στο ≈25% των εμπόρων σε όλη την Ελλάδα – ενώ διαθέτει περίπου 140.000 πελάτες, περισσότερα από 270.000 POS και 19.000 πελάτες στο eCommerce.
Αναφορικά με τα σχέδια της εταιρείας ο Νίκος Παπαδόγλου, Εμπορικός Διευθυντής της Nexi Ελλάδος, επεσήμανε πως «σε έναν κλάδο που οι εξελίξεις είναι ραγδαίες, με πολλές προκλήσεις αλλά και σπουδαίες ευκαιρίες, η Nexi στην Ελλάδα διατηρεί τη μακροπρόθεσμη στρατηγική συνεργασία της εταιρείας με την Alpha Bank με στόχο την προώθηση των ψηφιακών πληρωμών. Αποσκοπώντας στη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας, αξιοποιεί τις τεχνολογικές εξελίξεις προκειμένου να προσφέρει ανώτερη εμπειρία στους πελάτες μέσω τεχνολογικών και καινοτόμων λύσεων -απαντώντας στις ανάγκες τους και διατηρώντας την εμπιστοσύνη τους, με σκοπό να παραμείνει ανταγωνιστική και πρωταγωνιστής στην αγορά. Με σημαντικό μερίδιο σε κρίσιμους κλάδους όπως ο τουρισμός, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην αύξηση μεριδίων και σε εξίσου σημαντικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας».