«Εξαιρετική» χρονιά χαρακτήρισε το 2023 για την Aegean Airlines, ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρίας, Ευτύχιος Βασιλάκης, κατά την τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές το μεσημέρι για τα ετήσια αποτελέσματα της εταιρίας « τόσο σε επίπεδο ανάπτυξης, επιβατικής κίνησης και εσόδων, όσο και σε επίπεδο επέκτασης, επενδύσεων, κερδοφορίας και ρευστότητας».
Η εταιρία για φέτος προγραμματίζει να διευρύνει τη δραστηριότητά της κυρίως από τη βάση της Αθήνας, προσφέροντας 7% περισσότερες θέσεις, ενώ αντίστοιχη αύξηση της χωρητικότητας αναμένεται στο σύνολο του εσωτερικού δικτύου, αλλά και από τη βάση της Θεσσαλονίκης. Συνολικά, για το 2024 η Aegean προγραμματίζει να διαθέσει 19,5 εκατ. θέσεις, από τις 7 βάσεις της, καλύπτοντας 47 χώρες, με 249 δρομολόγια.
Ξεκινάμε το 2024, τόνισε ο κ. Βασιλάκης, με ακόμα πιο στέρεες βάσεις για την εξέλιξη και εξειδίκευση των ανθρώπων μας, προσθέτοντας διαχρονικά μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία για την χώρα μας και τους μετόχους, έχοντας πάντα φυσικά σε απόλυτη προτεραιότητα την προσπάθεια για ακόμα καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών. Είναι γεγονός ότι το εξαιρετικό αποτέλεσμα του 2023, αποτελεί μια δύσκολη βάση σύγκρισης για το 2024, ιδιαίτερα όταν καλούμαστε να διαχειριστούμε τις προκλήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα. Όμως η ανταπόκριση της ζήτησης στην προστιθέμενη νέα χωρητικότητα διαφαίνεται ενθαρρυντική, κατέληξε ο πρόεδρος της Aegean.
Όπως επισήμανε ο ίδιος «για πρώτη φορά τα 4 τελευταία χρόνια, μετά το 2019, όταν ξέσπασε η πανδημία» το διοικητικό συμβούλιο θα προτείνει προς έγκριση από την επόμενη Γενική Συνέλευση του Απριλίου τη διανομή μερίσματος ποσού 0,75 ευρώ ανά μετοχή.
Ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε και στο θέμα που έχει προκύψει με τους κινητήρες της Pratt & Whitney και την ανάγκη μη προγραμματισμένων υποχρεωτικών ελέγχων και επισκευών στους κινητήρες GTF των αεροσκαφών της οικογενείας Airbus Α320 neo, καθηλώνοντας στο έδαφος αεροσκάφη πέραν του προγραμματισμένου και ως εκ τούτου θα καταγράψει αυξημένα κόστη και μικρότερη χωρητικότητα.
Ο πρόεδρος της Αegean υπογράμμισε πως «το πρόβλημα θα διαρκέσει περίπου 2,5 χρόνια μέχρι να ολοκληρωθεί ο επανέλεγχος όλων των αεροσκαφών», επισημαίνοντας πως έχει έρθει σε συμφωνία με την P&W για την αποζημίωση που θα λάβει η αεροπορική, δεδομένου ότι θα επηρεαστεί από την «καθήλωση» αεροσκαφών της και ως εκ τούτου θα καταγράψει αυξημένα κόστη και μικρότερη χωρητικότητα». Διευκρίνισε πάντως ότι «δε θα καλυφθεί το σύνολο των επιπτώσεων αλλά ένα σημαντικό μέρος».
Aegean: EBITDA 400 εκατ. το 2023 – Πρόταση για μέρισμα 0,75 ευρώ ανά μετοχή