© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Στην ανακήρυξη της Άβαξ ως προσωρινού αναδόχου για το οδικό έργο «Επέκταση Ιόνιας Οδού Τμήμα: Ιωάννινα – Κακαβιά», συνολικού προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ (234 εκατ. με ΦΠΑ το κύριο έργο, συν την προαίρεση 76 εκατ.) προχώρησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Η Άβαξ παρείχε έκπτωση 17,5%, τη μεγαλύτερη σε σχέση με τους υπόλοιπους φορείς που κατέθεσαν προσφορά (ΓΕΚ Τέρνα 16,5%, Intrakat – Μέτκα (Mytilineos) 11,08%, ΕΚΤΕΡ – Δομική Κρήτης – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕ.ΝΑ 15,04% και ΟΔΟΣ ΑΤΕ – Ιντερκάτ – Εργοδομική Βιωτίας – Εργοκάτ 10,31%).
Ο νέος οδικός άξονας, Ιωάννινα – Κακαβιά, μήκους 70 χλμ., αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.
Η σημασία του έργου
Εκτιμάται ότι θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.
Ακόμη, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς. Στα σημαντικά οφέλη του νέου οδικού άξονα περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού.