Με τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να βρίσκεται μία ανάσα από το ιστορικό υψηλό των 14,6 ευρώ, ο επικεφαλής του μεγαλύτερου κατασκευαστικού Ομίλου στην Ελλάδα, Γιώργος Περιστέρης, φαίνεται ότι εξετάζει τα επόμενα βήματα μετασχηματισμού, στο επίκεντρο των οποίων είναι, αναμφίβολα, ο τομέα των Παραχωρήσεων –ένας κλάδος, ο οποίος έχει «μεγαλώσει» σημαντικά τα τελευταία χρόνια.
Ο ίδιος ο κ. Περιστέρης, μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, παραδέχθηκε ότι «πραγματοποιούνται μελέτες για το πώς ο τομέας θα αξιοποιηθεί χρηματοοικονομικά». Αυτό, μεταξύ άλλων, αφορά και την πιθανότητα ενός spin-off της ΓΕΚ Παραχωρήσεις, με ταυτόχρονη εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Εάν και δεν υπάρχουν οριστικές αποφάσεις -δεδομένου ότι εξετάζονται κι άλλα σενάρια- το ενδεχόμενο μιας IPO για τον κλάδο των Παραχωρήσεων αποτελεί ένα… ιδανικό σενάριο για την ελληνική κεφαλαιαγορά.
Εφόσον πράγματι λάβει χώρα ένα τέτοιο project, σύμφωνα με τους αναλυτές, αυτομάτως το Χ.Α. θα αποκτήσει ακόμα μία μεγάλη εισηγμένη, κάτι το οποίο θα ενισχύεται το πρεστίζ, το προφίλ, αλλά και το μέγεθος της Λεωφόρου Αθηνών, δίνοντας στους επενδυτές τη δυνατότητα επιλογής ενός νέο ισχυρού «παίκτη».
Η κορυφαία του κλάδου
Είναι σαφές ότι η ΓΕΚ Παραχωρήσεις αποτελεί αυτήν την στιγμή την κορυφαία εταιρεία του κλάδου, διαθέτοντας ένα χαρτοφυλάκιο, το οποίο αφορά το 100% σε Νέα Οδό και Κεντρική Οδό, καθώς και το 17% της Ολυμπίας Οδού.
Επίσης, ηγείται της κοινοπραξίας για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, όπως και για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ. Ορόσημο, δε, αποτελεί η ανακήρυξη σε προτιμητέο επενδυτή για την Αττική Οδό. Και φυσικά, μην ξεχνάμε το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, το καζίνο στο Ελληνικό, το λιμάνι της Καβάλας κ.α.
Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία του α’ εξαμήνου 2023, ο τζίρος στον τομέα των Παραχωρήσεων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανέρχεται στα 103,4 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 10% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Τα EBITDA, δε, διαμορφώνονται στα 73 εκατ. ευρώ έναντι 47,7 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, με την καθαρή κερδοφορία να εκτοξεύεται στα 16,8 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 39 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2022.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα κέρδη από τις Παραχωρήσεις αποτελούν σχεδόν το 1/4 της συνολικής κερδοφορίας του Ομίλου (69,2 εκατ. ευρώ) -με βάση πάντα το εξάμηνο του 2023.
Νέα κεφάλαια
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η απόσχιση του κλάδου των Παραχωρήσεων εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει πρόσθετες αξίες στον Όμιλο, συμβάλλοντας στην εισροή νέων κεφαλαίων, το οποίο είναι και το βασικό ζητούμενο.
Ας σημειωθεί ότι, αυτήν την στιγμή, η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται πολύ κοντά στα επίπεδα ρεκόρ, διαπραγματεύεται με δείκτη πολλαπλασιαστή κερδοφορίας P/E στο 7,4x και δείκτη λογιστικής αξίας P/BV στο 1,5x, με την χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας να προσεγγίζει το 1,5 δισ. ευρώ.
Ο κ. Περιστέρης, ο οποίος είναι το κεντρικό πρόσωπο του Ομίλου από τη δεκαετία του ‘80, ελέγχει το 29,75% των μετοχών της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ η οικογένεια Λάτση διαθέτει το 7,6%.
Πρόσφατα, δε, μέσω placement διατέθηκαν 6 εκατ. μετοχές (5,8% του μετοχικού κεφαλαίου), οι οποίες κατέληξαν κυρίως στα «χέρια» μεγάλων ξένων θεσμικών funds.
(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)