Ο δρόμος προς τον ανταγωνισμό με τη Google είναι γεμάτος «πτώματα». Θα είναι η Perplexity, που θα καταφέρει να την εκθρονίσει; Ο Τζεφ Μπέζος, ποντάρει στην νεοσύστατη επιχείρηση που στοχεύει στην κατάκτηση της δεσπόζουσας θέσης της Google στην αναζήτηση στο διαδίκτυο.
Η Perplexity που λειτουργεί, εδώ και δύο χρόνια, περίπου, έχει λιγότερους από 40 υπαλλήλους και εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο. Το προϊόν της εταιρείας, το οποίο αποκαλεί «μηχανή απαντήσεων», χρησιμοποιείται από περίπου 10 εκατομμύρια ανθρώπους μηνιαίως.
Αυτά τα στοιχεία ήταν αρκετά ωστόσο, για να πείσουν την Institutional Venture Partners, τον Μπέζος αλλά και άλλα στελέχη της τεχνολογίας να επενδύσουν 74 εκατομμύρια δολάρια , το μεγαλύτερο ποσό που συγκέντρωσε νεοφυής επιχείρηση διαδικτυακής αναζήτησης τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με την Wall Street Journal.
Η επένδυση αποτίμησε την Perplexity στα 520 εκατομμύρια δολάρια, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αραβίντ Σρίνιβας
Οι ιδρυτές της Perplexity δήλωσαν ότι το πλεονέκτημά τους είναι η χρήση των επιτευγμάτων της τεχνητής νοημοσύνης ώστε να παρέχουν άμεσες απαντήσεις, με μια παράγραφο, στην οποία λινκάρονται οι συνδέσμους προς τις ιστοσελίδες από όπου αντλήθηκαν τα στοιχεία.
«Αν μπορείτε να απαντήσετε άμεσα στην ερώτηση κάποιου, τότε δεν χρειάζονται οι δεκάδες σύνδεσμοι», δήλωσε ο Σρίνιβας.
Η Google πάντως έχει αρχίσει να αναπτύσσει μικρές περιλήψεις ως απάντηση σε ορισμένα ερωτήματα αναζήτησης, αν και όχι ευρέως ακόμη.
Παρόλο που το Perplexity εξυπηρετεί μόνο ένα κλάσμα των δισεκατομμυρίων ανθρώπων που βασίζονται καθημερινά στη Google, έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον των εργαζομένων στον τομέα της τεχνολογίας που είναι πρόθυμοι να υιοθετήσουν νέες υπηρεσίες που κάνουν χρήση της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, του λογισμικού που βρίσκεται πίσω από chatbots όπως το ChatGPT.
Η εταιρεία προσφέρει μια επί πληρωμή έκδοση του ιστότοπού της για απαιτητικούς χρήστες.
Από στόμα σε στόμα
Ο ιστότοπος και οι εφαρμογές για κινητά του Perplexity είχαν 53 εκατομμύρια επισκέψεις τον Νοέμβριο, από 2,2 εκατομμύρια όταν η υπηρεσία έγινε διαθέσιμη τον Δεκέμβριο του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της Similarweb. Η νεοσύστατη επιχείρηση δεν έχει δαπανήσει σχεδόν τίποτα σε παραδοσιακές μεθόδους μάρκετινγκ, βασιζόμενη στη στόμα με στόμα και στο buzz στο X για να προσελκύσει νέους χρήστες, δήλωσαν οι ιδρυτές.
Έχει επίσης προσελκύσει την προσοχή των στελεχών της Google. Για παράδειγμα, η Σούζαν Βόιτσικι, η πρώην διευθύνουσα σύμβουλος του YouTube, και ο Τζεφ Ντιν, ανώτερος αντιπρόεδρος που επικεντρώνεται στην έρευνα τεχνητής νοημοσύνης, έκαναν και οι δύο προσωπικές επενδύσεις.
Η νεοσύστατη επιχείρηση θα πρέπει να ξεπεράσει μια σειρά από προκλήσεις για να αντιμετωπίσει την Google, της οποίας η μητρική εταιρεία, η Alphabet αποτιμάται σε 1,7 τρισεκατομμύρια δολάρια.
Η Google έχει επενδύσει δισεκατομμύρια για να απαντήσει στο ευρύτερο δυνατό φάσμα ερωτημάτων σε δεκάδες γλώσσες, ένα δύσκολο έργο για μια μικρότερη startup.
Η Perplexity δεν είναι κερδοφόρα και έχει ετήσια έσοδα περίπου 5 έως 10 εκατομμύρια δολάρια από τις συνδρομές και την πώληση του λογισμικού τεχνητής νοημοσύνης σε άλλες επιχειρήσεις, δήλωσε ο Σρινίβας που δεν έχει αποκλείσει την εισαγωγή διαφημίσεων στο μέλλον.
naftemporiki.gr