Τον διπλασιασμό των έργων που εκτελεί στη Ρουμανία επιδιώκει ο Όμιλος Intrakat, έχοντας ομαλοποιήσει στη γειτονική αυτή χώρα τη λειτουργία της θυγατρικής του Άκτωρ, από την οποία κληρονόμησε ανεκτέλεστο 1 δισ. ευρώ, με πολλά όμως προβλήματα.
Σύμφωνα με όσα είπε απευθυνόμενος στους εργαζόμενους του Ομίλου, σε εταιρική εκδήλωση την περασμένη Πέμπτη, ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου, στόχος είναι τα 2 δις. ανεκτέλεστο στη Ρουμανία, στην οποία όπως σημείωσε «έχει γίνει ένα μικρό θαύμα, χάρη στην τεράστια προσπάθεια των ανθρώπων της Άκτωρ».
Μεταξύ άλλων, ο καρπός της προσπάθειας αυτής είναι ότι στο τέλος Φεβρουαρίου θα πιάσει δουλειά το πρώτο TBM (μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων), η εκκίνηση του οποίου ήταν «κολλημένη» επί 3 χρόνια σε ένα από τα μεγαλύτερα υπό εκτέλεση συγκοινωνιακά έργα της Ρουμανίας, στο οποίο μάλιστα είναι στραμμένο το ενδιαφέρον της κυβέρνησης και των πολιτών. Ο ίδιος χαρακτήρισε επιτυχία και το γεγονός ότι η εταιρία εξασφάλισε αναθεώρηση τιμών 50% σε 2 από τα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα που εκτελεί στην γειτονική χώρα.
Παράλληλα, οι χρηματοοικονομικές ροές της Άκτωρ Ρουμανίας έχουν εξισορροπηθεί, έπειτα από τη στήριξη του Ομίλου και η εταιρία μπορεί πλέον να χρηματοδοτεί την εκτέλεση των έργων χωρίς περαιτέρω στήριξη από τον μέτοχο. Να σημειωθεί ότι τα προβλήματα στη Ρουμανία αφορούσαν κυρίως δύο σιδηροδρομικά έργα, για την αποκατάσταση και συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής Βουκουρέστι – Κωνστάντζα συνολικού προϋπολογισμού 187 εκατ., καθώς και το τρίτο τμήμα του μεγάλου έργου της περιφερειακής οδού Βουκουρεστίου (180 εκατ. ευρώ).
«Το 2024 θα εδραιώσουμε τη θέση μας στην αγορά και θα ενισχύσουμε σημαντικά τον Όμιλο ώστε να μπορεί να εκτελεί μεγάλα έργα στο εξωτερικό» σημείωσε επίσης ο κ. Εξάρχου και συμπλήρωσε: «Από τις 15 Νοεμβρίου 2023 που ο Όμιλος ολοκλήρωσε την εξαγορά της Άκτωρ, έως σήμερα, έχει πληρώσει (προμηθευτές, συνεργάτες κτλ. για την εκτέλεση των έργων,) 280 εκατ. πλέον του τιμήματος των 110 εκατ. ευρώ για την εξαγορά της. Πρόκειται για ποσό σημαντικά μεγαλύτερο από τον συνολικό κύκλο εργασιών της Intrakat το 2022».
Επίσης, υπογράμμισε ότι «ο δανεισμός της Intrakat είναι εξαιρετικά χαμηλός και αυτό της επιτρέπει να υλοποιεί το ανεκτέλεστό της και να επιδιώξει την ισχυρή ανάπτυξή της στον κατασκευαστικό κλάδο, χωρίς χρηματοοικονομικά βάρη, κάτι που δεν αποτελεί τον κανόνα στην αγορά».
Ο κ. Εξάρχου επιχειρώντας τη σύγκριση της Intrakat σήμερα σε σχέση με το 2022, όταν εξαγοράστηκε από την Thrivest Holdings, στην οποία είναι και ο ίδιος μέτοχος, ανέφερε τα εξής στοιχεία: Το 2022 ο Όμιλος είχε 59 έργα σε εξέλιξη, σήμερα είναι περί τα 370, ο κύκλος εργασιών του από 225 εκατ. αναμένεται να ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ, σε ετήσια βάση, οι 560 εργαζόμενοι έχουν γίνει 5.800 σε Ελλάδα και εξωτερικό, η κεφαλαιοποίηση από 234 εκατ., διαμορφώνεται σε 770 εκατ., το ανεκτέλεστο από 1,3 δισ. ευρώ ξεπερνά τα 5 δισ., ενώ από ζημίες 19 εκατ. (2022), έχει κέρδη 23,2 εκατ. ευρώ (Α’ εξάμηνο 2023).
Στα σημαντικότερα έργα που εκτελεί σήμερα ο εν λόγω Όμιλος περιλαμβάνεται το Μετρό της Θεσσαλονίκης με τη διοίκησή του να έχει δεσμευτεί ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο.
Επίσης για λογαριασμό της Ελληνικό AE (Lamda Development) και σε συνεργασία με την Bouygues Batiment International κατασκευάζει τον πρώτο οικιστικό πύργο στη χώρα (κτίριο 200 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας), ενώ έχει αναλάβει την κατασκευή του τερματικού σταθμού αποθήκευσης πετρελαίου για λογαριασμό της εταιρείας Ecomar Storage Solutions FZE στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στην περιοχή Φουτζέιρα.
Ακόμη, συμμετέχει στην μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, Τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη με ΣΔΙΤ, στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα ΝΔ Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη με ΣΔΙΤ και στην κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος συνολικού μήκους 74,8 χλμ.