Εντός Φεβρουαρίου (15 του μηνός) πιάνει δουλειά και ο δεύτερος μετροπόντικας υπό την ονομασία «Νίκη» που χρησιμοποιείται στην κατασκευή της Γραμμής 4, Άλσος Βεΐκου – Γουδή του Μετρό της Αθήνας και ξεκινά από την Βεϊκου.
Ο πρώτος που έχει ονομαστεί «Αθηνά» έχει ήδη διανοίξει και επενδύσει σήραγγα μήκους περίπου 700 μέτρων ξεκινώντας από τον σταθμό Κατεχάκη και οδεύοντας προς το νέο σταθμό στο Γουδή.
Σύμφωνα με την κατασκευάστρια κοινοπραξία (Άβαξ – Ghella SpA – Alstom Transport S.A.) με επικεφαλής την Άξαξ, το έργο από την πλευρά της προχωρά χωρίς απρόοπτα και σημαντικές καθυστερήσεις. Η συμβατική υποχρέωσή της με βάση τη σύμβαση που έχει υπογράψει με την Ελληνικό Μετρό το 2021, είναι να παραδώσει τη νέα πορτοκαλί γραμμή το 2029.
Η προαναφερόμενη χρονολογία, ωστόσο, είναι δύσκολο να τηρηθεί. Το έργο είναι μεγάλο, συνολικά 12,8 χιλιόμετρα υπόγειου τούνελ σε βάθος περίπου 40 μέτρων ενώ ακόμα δεν έχουν παραδοθεί στην κοινοπραξία, ώστε να ξεκινήσει και εκεί εργασίες, οι 10 από τους 15 συνολικά σταθμούς που θα έχει η νέα γραμμή Μετρό.
Στο εν λόγω έργο εργάζονται περίπου 300 άτομα (μηχανικοί, εργάτες κ.λ.π.) της Άβαξ, συν το προσωπικό που διαθέτουν οι υπεργολάβοι με τους οποίους συνεργάζεται.
Οι γερμανικής τεχνολογίας μετροπόντικες (TBM) είναι από τους πλέον σύγχρονους. Η Αθηνά προχωρά 15 μέτρα ημερησίως. Ουσιαστικά πρόκειται για κινούμενα «εργοστάσια» μήκους περίπου 100 μέτρων που εκτός από το μηχάνημα που πραγματοποιεί την διάνοιξη διαθέτουν το πιλοτήριο (όλη η εργασία παρακολουθείται ηλεκτρονικά) τον εξοπλισμό για την ενέργεια που χρειάζεται και διάφορους χώρους για την εξυπηρέτηση των εργαζομένων.
Με την λειτουργία της Γραμμής 4 η ημερήσια επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί κατά 340.000 άτομα. Η πορτοκαλί γραμμή θα εξυπηρετεί τις πλέον πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας με σταθμούς σε Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.
Είναι ενδεικτικό ότι η απόσταση Άλσος Βεΐκου – Δικαστήρια θα χρειάζεται 5 λεπτά, και από το Γαλάτσι μέχρι την Πανεπιστημιούπολη 14 λεπτά. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται από 20 καινούριους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας.