(upd) Άκρως εντυπωσιακό αποδείχθηκε το «ντεμπούτο» του Διεθνούς Αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος» στο Χρηματιστήριο Αθηνών, με τη μετοχή να διατηρεί το διψήφιο ράλι καθ’ όλη τη διάρκεια της παρθενικής της συνεδρίασης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι αμέσως μετά την έναρξη των συναλλαγών, η μετοχή του ΔΑΑ δέχθηκε έναν καταιγισμό αγοραστικών εντολών, οι οποίες οδήγησαν τον τίτλο σε άλμα άνω του 10%. Μάλιστα, η «βροχή» αγορών συνεχίστηκε και τις επόμενες ώρες.
Αποτέλεσμα ήταν η μετοχή να τερματίσει σε επίπεδα άνω των 9 ευρώ -και συγκεκριμένα στα 9,16 ευρώ με ημερήσια άνοδο 11,7%– δηλαδή εμφανώς υψηλότερα σε σχέση με την τιμή εκκίνησης των 8,2 ευρώ.
Αυτό οδήγησε την χρηματιστηριακή αξία της εισηγμένης στα επίπεδα των 2,74 δισ. ευρώ έναντι της αρχικής αξίας των 2,46 δισ. ευρώ.
Νωρίτερα, η διακύμανση της μετοχής «κορυφώθηκε» στα 9,56 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι πρόσκαιρα η κεφαλαιοποίηση ξεπέρασε τα 2,8 δισ. ευρώ.
Την ίδια στιγμή, ο τζίρος ξεπέρασε τα 90 εκατ. ευρώ, καθώς διακινήθηκαν περισσότερα από 9,4 εκατ. τεμάχια -δείγμα του μεγάλου επενδυτικού ενδιαφέροντος.
Υπενθυμίζεται ότι το σημερινό όριο διαπραγμάτευσης ήταν ελεύθερο, χωρίς τους συνήθεις περιορισμούς.
12η μεγαλύτερη εταιρεία στο Χρηματιστήριο
Η είσοδος του «Ελ. Βενιζέλος» στη Λεωφόρο Αθηνών αποτελεί τεράστια «υπόθεση» (η μεγαλύτερη από το 2005), καθώς αναβαθμίζει σημαντικά το κύρος και το εκτόπισμα της ελληνικής αγοράς, η οποία μην ξεχνάμε ότι έχει ως στόχο την επαναφορά στις ώριμες αγορές του MSCI έως το 2025.
Με τιμή 9,1 ευρώ και κεφαλαιοποίηση άνω των 2,7 δισ. ευρώ, ο ΔΑΑ συνιστά την 13η εισηγμένη με χρηματιστηριακή αξία άνω των 2 δισ. ευρώ, καταλαμβάνοντας την 12η θέση στον πίνακα των αποτιμήσεων (πίσω από τη Motor Oil, μπροστά από τη Helleniq Energy).
Οι επενδυτές είχαν προβλέψει εγκαίρως ότι σήμερα θα στηνόταν ένα… τρελό αγοραστικό πάρτι στη μετοχή, κεφαλαιοποιώντας την τεράστια ζήτηση (8 δισ. ευρώ) που καταγράφηκε στη δημόσια εγγραφή για το 30% του ΤΑΙΠΕΔ.
Βασικός μέτοχος του ΔΑΑ με ποσοστό 50% είναι η καναδική Avilliance, ενώ ακολουθούν το Υπερταμείο με 25% και ο Όμιλος Κοπελούζου με 6%. Το υπόλοιπο 19% ανήκει στην ελεύθερη διασπορά.
Επόμενος στόχος για τη διοίκηση του Αεροδρομίου είναι πλέον η είσοδος στον δείκτη FTSE 25 (λογικά στην επόμενη αναδιάρθρωση των δεικτών), κάτι το οποίο θα αυξήσει θεαματικά τη βαρύτητα της μετοχής στον Γενικό Δείκτη.