Νέο διετές επενδυτικό πλάνο ύψους 8 εκατ. ευρώ “τρέχει” από φέτος η βιομηχανία ζυμαρικών Eurimac, η οποία ολοκλήρωσε το 2023 με νέα άνοδο πωλήσεων και εξαγωγών.
Ο κύκλος εργασιών το 2023, συγκεκριμένα, όπως αναφέρει στη «Ν» ο πρόεδρος της εταιρείας, Σταύρος Κωνσταντινίδης, έφθασε τα 74,5 εκατ. ευρώ, έναντι 71,7 εκατ. το 2022. «Θα πρέπει όμως να τονίσουμε ότι στη βιομηχανία των ζυμαρικών, αυτό που θεωρούμε σημαντικό είναι ο όγκος των παραγομένων ζυμαρικών που για το 2023 ήταν για την εταιρεία μας 72.500 τόνοι σε σύγκριση με τους 71.000 τόνους του 2022. Για το 2024 ο στόχος είναι να ξεπεράσουμε τους 75.000 τόνους, κερδίζοντας έδαφος τόσο στο εξωτερικό όσο και στην ελληνική αγορά, καθώς το βασικό brand μας ΜΑΚΒΕΛ κινήθηκε και το 2023 με σημαντική αύξηση, ενώ συνολικά ο κλάδος κινήθηκε πτωτικά», προσθέτει ο κ.Κωνσταντινίδης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 55% των πωλήσεων της εταιρείας προέρχεται από εξαγωγές και ότι το 50% των ζυμαρικών που εξάγει η Ελλάδα παράγεται στις εγκαταστάσεις της ΜΑΚΒΕΛ – EURIMAC, καθώς επιχειρεί σε περίπου 60 χώρες σε όλες τις ηπείρους είτε με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, είτε με ζυμαρικά που φέρουν τα δικά της brands. «Υπάρχουν χώρες στις οποίες βρισκόμαστε παραδοσιακά, σε κάποιες ήδη από τη δεκαετία του 1960, ενώ υπάρχουν και περιοχές του κόσμου όπου η παρουσία μας είναι πιο πρόσφατη. Ο στόχος των εξαγωγών μας είναι να αναγνωρισθεί η ποιότητα και η διατροφική αξία των ζυμαρικών μας, να δυναμώσει η παρουσία μας στις χώρες που έχουμε πολύχρονη παρουσία και φυσικά να εισχωρήσουμε σε νέες αγορές», υπογραμμίζει σχετικά πρόεδρος της εταιρείας.
Επενδύσεις και νέα προϊόντα
Το νέο διετές (2024-2025) επενδυτικό πρόγραμμα των 8 εκατ. ευρώ αφορά σε νέες εγκαταστάσεις, αποθήκες και μηχανολογικό εξοπλισμό, με στόχο την σταθεροποίηση των πωλήσεων της εταιρείας σε όγκους πάνω από 70.000 τόνους και έχουν προηγηθεί επενδύσεις 11 εκατ. ευρώ που ολοκληρώθηκαν το 2021 και στη συνέχεια ενεργειακές επενδύσεις 3,7 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, από την αρχή της φετινής χρονιάς η εταιρεία σχεδιάζει και υλοποιεί rebranding του σήματος ΜΑΚΒΕΛ. Στο πλαίσιο αυτό όπως σημειώνει ο κ.Κωνσταντινίδης «ήδη κυκλοφορεί η νέα καφέ σειρά των ζυμαρικών ΜΑΚΒΕΛ ολικής άλεσης.
Στις υπόλοιπες σειρές ζυμαρικών (με 100% σιμιγδάλι, με 5 δημητριακά κ.λπ.) παραμένουμε στα χρώματα, τις γραμμές και τα χαρακτηριστικά του brand δίνοντας του ένα πιο σύγχρονο ύφος, πάντα σε συμφωνία με το DNA του brand που είναι η κορυφαία γεύση στα ζυμαρικά. Επίσης έχουμε αναπτύξει in-house το καινοτόμο προϊόν «σπαγγέτι χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη», το οποίο αποτελεί ένα μοναδικό προϊόν, με την κατανάλωση του οποίου μειώνεται η αύξηση της γλυκόζης στο αίμα. Το προϊόν αυτό αφορά εκατομμύρια καταναλωτές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και σημειώνουμε ότι έχει πιστοποιηθεί από τον μοναδικό διαπιστευμένο φορέα πιστοποίησης στην Ευρώπη, το Oxford Brookes που εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο».
Όσον αφορά άλλες συνεργασίες, στην Ελλάδα η Eurimac συνεργάζεται με το σύνολο των λιανεμπορικών αλυσίδων που δραστηριοποιούνται στη χώρα, ενώ η παρουσία της και στη μικρή αγορά είναι σημαντικότατη. Επίσης έχει παρουσία στις μεγαλύτερες λιανεμπορικές αλυσίδες στην Ευρώπη, και σε σημαντικό αριθμό στον υπόλοιπο κόσμο.