Skip to main content

ΣτΕ: Συζητήθηκε η διαγωνιστική διαδικασία για την εκ νέου παραχώρηση της Αττικής Οδού

Μέχρι τώρα έχουν συμμετάσχει στη διαγωνιστική διαδικασία 6 επενδυτικά σχήματα, κι έχει ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής – πλειοδότης, η εταιρεία ΓΕΚ Τέρνα, με προσφορά 3,27 δις ευρώ

Η εκ νέου παραχώρηση της Αττικής Οδού για ακόμη 25 χρόνια που διεξάγει το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) συζητήθηκε στο Δ’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο προσέφυγε η κοινοπραξία VINCI Highways – VINCI Concessions – Μυτιληναίος Α.Ε. – Mobility Partner, η οποία έχει καταθέσει τη δεύτερη καλύτερη προσφορά στον επίμαχο διαγωνισμό και στρέφεται κατά της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) και του ΤΑΙΠΕΔ.

Μέχρι τώρα έχουν συμμετάσχει στη διαγωνιστική διαδικασία 6 επενδυτικά σχήματα, κι έχει ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής – πλειοδότης, η εταιρεία ΓΕΚ Τέρνα, με προσφορά 3,27 δις ευρώ.

Κατά τη συζήτηση, η προσφεύγουσα κοινοπραξία επικαλέστηκε τους ισχυρισμούς που είχε προβάλει και στην προδικαστική προσφυγή, (είχε απορριφθεί) περί διαδικαστικών κυρίως θεμάτων ως προς τον τρόπο που δομείται η χρηματοοικονομική επάρκεια της προσφοράς της ΓΕΚ Τέρνα.

Κατά τη σημερινή ακροαματική διαδικασία, η εισηγήτρια κ. Σκούρα, επισήμανε ότι «ανακύπτει ζήτημα σχετικά με τον προσδιορισμό της εκτιμώμενης αξίας της υπό ανάθεση σύμβασης, προκειμένου να προσδιοριστεί αφενός το ύψος του οφειλόμενου παραβόλου (σ.σ έχει καταβληθεί το ήμισυ του ανώτατου προβλεπόμενου παραβόλου), αφετέρου η εφαρμογή των διατάξεων του νόμου 4413 του 2016, στην περίπτωση που αυτή (η εφαρμογή) συναρτάται προς την εκτιμώμενη αξίας της σύμβασης».

Το δικαστήριο επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του.