Η ανάπτυξη επώνυμων προϊόντων, η αποφυγή συγκέντρωσης σε παραγωγές για λογαριασμό τρίτων, η αειφορία, η καινοτομία, η υγιής οικονομική ανάπτυξη αποτελούν τους πέντε βασικούς άξονες της στρατηγικής της Παπουτσάνης.
Όπως τόνισε η διοίκηση στο πλαίσιο της παρουσίασης της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, για το 2024 ο τζίρος της εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 70 εκατ. ευρώ και περαιτέρω βελτίωση της κερδοφορίας οδηγούμενη και από τις τέσσερις κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία.
Οι επενδύσεις υπολογίζονται ότι θα ανέλθουν στα 5,5 εκατ. ευρώ εκ των οποίων ποσό ύψους 1,5 εκατ. ευρώ θα αφορά την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων για την περιβαλλοντικά φιλική ενεργειακή επάρκεια της εταιρείας. Το EBITDA κατά την τρέχουσα οικονομική χρήση εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 9 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά πέντε μονάδες επί του ποσοστού των πωλήσεων σε σύγκριση με την προηγούμενη οικονομική χρήση.
Σύμφωνα με την παρουσίαση της εταιρείας το 45% των εσόδων της προέρχεται από την ελληνική αγορά, το 44% από την ευρωπαϊκή αγορά, το 6% από τις ΗΠΑ και το 5% από την Ασία. Η παραγωγική δυναμική της εταιρείας ανέρχεται στα 220 εκατομμύρια τεμάχια το χρόνο, απασχολεί 200 άτομα και το πελατολόγιό της αριθμεί περί τους 2.000. Η εταιρεία εντός του Α’ τριμήνου 2024 αναμένεται να ανακοινώσει την έναρξη παραγωγής για μεγάλη πολυεθνική.
Στόχος της Παπουτσάνης που μετρά ήδη 154 χρόνια απρόσκοπτης επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι η κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς στον τομέα των απορρυπαντικών ρούχων, των απορρυπαντικών πιάτων αλλά και στην κατηγορία των σαμπουάν. Η αξία της συγκεκριμένης αγοράς αποτιμάται στα 500 εκατ. ευρώ και η Παπουτσάνης έχει ήδη εισέλθει με τα δικά της προϊόντα με την επωνυμία Παπουτσάνης και το brand Αρκάδι.
Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στα επώνυμα προϊόντα της εταιρείας η συμμετοχή των οποίων στο συνολικό κύκλο εργασιών της έχει αυξηθεί σημαντικά, από 18% το 2022 στο 27% το 2023. Επίσης στις προτεραιότητες της παραμένει η γεωγραφική της επέκταση και σε άλλες αγορές. Το 2023 η Παπουτσάνης πραγματοποίησε 28 νέα λανσαρίσματα, κατοχύρωσε 80 νέες πατέντες και 1 στα 3 προϊόντα της είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Αναφορικά με τη μερισματική πολιτική της εισηγμένης, η διοίκηση επισημαίνει πως το μέρισμα της χρήσης του 2023 θα διαμορφωθεί στα ίδια επίπεδα με το 2022, υπάρχει ωστόσο το ενδεχόμενο σχετικής βελτίωσής του.
Αναφορικά με τις επιδόσεις του 2023, τα επώνυμα προϊόντα εμφάνισαν ισχυρή ανάπτυξη κατά 36% σε σύγκριση με το 2022, υπερκαλύπτοντας τις απώλειες από την πτώση της αγοράς του αντισηπτικού (-48,6% σε αξία στο οργανωμένο λιανεμπόριο για το έτος 2023 σε σχέση με το 2022). Εξαιρώντας το αντισηπτικό, η ανάπτυξη της κατηγορίας των επωνύμων προϊόντων ανέρχεται σε 53,4% και οφείλεται στην οργανική ανάπτυξη των προϊόντων ευρείας διανομής της Παπουτσάνης αλλά και τη θετική συνεισφορά από την εξαγορά της σαπωνοποιίας ΑΡΚΑΔΙ. Στα ξενοδοχειακά προϊόντα οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 32% σε σχέση με τις αντίστοιχες πωλήσεις του 2022.
Ωστόσο οι πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων της εταιρείας προς τις ξενοδοχειακές μονάδες της εγχώριας αγοράς αυξήθηκαν κατά 17% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο – καλύπτοντας μέρος της υποχώρησης των πωλήσεων στο εξωτερικό. Οι πωλήσεις των προϊόντων τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα) περιορίστηκαν κατά 11%, τάση που οδηγείται από τις πωλήσεις εξωτερικού.
Στις αγορές του εξωτερικού, και κυρίως στην Ευρώπη, οι σημαντικές πληθωριστικές πιέσεις του τελευταίου έτους οδήγησαν ορισμένες πολυεθνικές-πελάτες της Παπουτσάνης σε επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής και επαναξιολόγηση του προϊοντικού τους portfolio, με αποτέλεσμα την κατάργηση συγκεκριμένων κωδικών. Στις Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών το 2023 σημειώθηκε μείωση κατά 32%, η οποία οφείλεται κυρίως στη μη πώληση των βασικών (commodity) σαπωνομαζών που παράγονται στη ΝΑ Ασία.