Για τα νέα δωρεάν επαγγελματικά εργαλεία της Rakuten Viber, τη στρατηγική θέση της ελληνικής αγοράς στο επιχειρηματικό πλάνο της εταιρείας αλλά και το μέλλον των υπερεφαρμογών μίλησε στο Naftemporiki TV η Cristina Constandache, CRO της Rakuten Viber.
«Ξεκινήσαμε μια σειρά υπηρεσιών που επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να αλληλεπιδρούν καλύτερα με τους πελάτες τους στο Viber και να ολοκληρώνουν όλες τις λειτουργίες μάρκετινγκ, από τη δημιουργία νέου κοινού μέχρι τη φροντίδα μετά την πώληση, που μπορούν να γίνουν απευθείας μέσω της αγαπημένης τους εφαρμογής μηνυμάτων. Από τον Οκτώβριο του 2023, οι ΜμΕ επωφελούνται από έναν αυτοεξυπηρετούμενο λογαριασμό, που σημαίνει ότι δημιουργούν μια επιχειρηματική οντότητα στο Viber. Μια σελίδα που δείχνει τη φύση της επιχείρησής τους, έχει περιγραφή της επιχείρησης, ώρες λειτουργίας, κάθε άλλου είδους πληροφορία που βοηθά τους πελάτες να βρουν ευκολότερα αυτή την επιχείρηση. Και από εκεί, από αυτή τη σελίδα, αυτόν τον λογαριασμό, όπως έλεγα, μπορούν στην πραγματικότητα να διαχειριστούν την επικοινωνία με τους πελάτες τους. Μπορούν να ενημερώνουν τους πελάτες τους σχετικά με τις παραγγελίες, μπορούν να ενημερώνουν τους πελάτες τους για ειδικές προσφορές που μπορεί να έχουν. Μπορούν κυριολεκτικά να διαχειριστούν την εμπορική τους δραστηριότητα μέσω του Viber».
Στη συνέχεια η κυρία Constandache τόνισε χαρακτηριστικά, ότι η Ελλάδα είναι η πιο σημαντική αγορά για τη Rakuten Viber στην kεντρική Ευρώπη, εξηγώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας, τόσο σχετικά με το οικονομικό της προφιλ μετά την πανδημία αλλά και τη σύνθεση της αγοράς της.
«Δεν είναι μόνο μια αγορά όπου έχουμε διείσδυση πάνω από 90%, που σημαίνει ότι σχεδόν όλοι στην Ελλάδα χρησιμοποιούν το Viber. Είναι επίσης μια αγορά που είναι πολύ δυναμική. Εξετάζουμε το οικονομικό προφίλ της αγοράς και το πώς διαμορφώνεται η οικονομία που έχει προκύψει μετά τον Covid, το οικονομικό προφίλ των επιχειρήσεων στην αγορά, και φυσικά έχει νόημα να συνεχίσουμε να επενδύουμε στην Ελλάδα. Η Ελλάδα, όπως είπα, είναι μια ιστορική αγορά της Viber, αλλά και μια αγορά, που είναι πολύ δυναμική, έχει γνωρίσει έναν πολύ ισχυρό ψηφιακό μετασχηματισμό μετά τον Covid και συνεχίζει να αναπτύσσεται και να εξελίσσεται για το προσεχές μέλλον. Μόνο πέρυσι, οι εμφανίσεις διαφημίσεων αυξήθηκαν πάνω από 52%, πράγμα που σημαίνει ότι όλο και περισσότερες εταιρείες έχουν την ευκαιρία να διαφημιστούν στους πελάτες τους. Και στη συνέχεια, όσον αφορά τα επιχειρηματικά μηνύματα, είδαμε αύξηση 49% όσον αφορά τα μηνύματα που παραδόθηκαν πέρυσι. Είδαμε αύξηση, επταπλάσια αύξηση στις συνομιλίες εξυπηρέτησης πελατών στο Viber. Έτσι, η ανταπόκριση είναι πολύ, πολύ ισχυρή».
Επίσης, η κυρία Constandache τοποθετήθηκε σχετικά με τα ερωτήματα ασφάλειας, που προκύπτουν από την ραγδαία δυναμική των υπερεφαρμογών, όπου κάποιος μπορεί από το να επικοινωνήσει μέσω μηνυμάτων μέχρι να κάνει διατραπεζικές συναλλαγές και να στήσει μια ολόκληρη επιχείρηση.
«Θα πρέπει να ξεκινήσω λέγοντας ότι, σε αντίθεση με κάποιες άλλες εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, εμείς δεν έχουμε αποθηκεύσει ποτέ, ούτε έχουμε αποκτήσει πρόσβαση σε προσωπικές πληροφορίες που ανταλλάσσουν οι καταναλωτές. Τα δεδομένα αυτά δεν κρατούνται στους διακομιστές μας. Επομένως, ακόμη και αν το θέλαμε, που δεν το θέλουμε, δεν θα μπορούσαμε να έχουμε πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες. Έτσι, σε αυτή την περίπτωση, είμαστε η μόνη πραγματικά από άκρη σε άκρη κρυπτογραφημένη εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων. Θέλω να πω, εκτός αν κάποιος κλέψει το τηλέφωνό σας, δεν υπάρχει άλλος τρόπος να αποκτήσει πρόσβαση στα μηνύματα που έχετε ανταλλάξει. Είναι τεχνικά αδύνατο».
«Και στη συνέχεια, όταν πρόκειται για επιχειρήσεις, οι επιχειρήσεις επαληθεύονται από εμάς. Όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις επαληθεύονται μία προς μία από τις ομάδες μας. Γι’ αυτό και λαμβάνουν ένα μπλε τικ, που σημαίνει ότι έχουν λάβει σήμα επαλήθευσης. Ελέγχουμε τεχνικά, τον τύπο των μηνυμάτων, όχι το περιεχόμενο, ειδικά όταν πρόκειται για διαφορετικού τύπου επιχειρήσεις με τις οποίες έχουμε να κάνουμε. Ποτέ δεν έχουμε πρόσβαση στο περιεχόμενο και δεν μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στο περιεχόμενο των όσων αποστέλλονται, αλλά ελέγχουμε τον τύπο των μηνυμάτων που αποστέλλονται για να διασφαλίσουμε ότι είναι εντός του κώδικα συμπεριφοράς και ότι δεν υπάρχει ύποπτη συμπεριφορά. Παρακολουθούμε επίσης τα ποσοστά μπλοκαρίσματος, τα ποσοστά αποχώρησης. Παρακολουθούμε την αντίδραση των καταναλωτών που λαμβάνουν τα μηνύματα».