Μερίδιο από τη σταθερά ανοδική κατηγορία των ηλεκτρικών οικιακών μικροσυσκευών διεκδικεί η Γερμανός, ενισχύοντας περαιτέρω τον ανταγωνισμό στον κλάδο της λιανικής των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών. Η θυγατρική του ομίλου ΟΤΕ θα διαθέτει μέσα από το ευρύ δίκτυο των καταστημάτων της που αριθμεί 250 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα καθώς και μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος μια ευρεία γκάμα προϊόντων, όπως από καφετιέρες, τοστιέρες, μίξερ και πολυκόφτες έως έξυπνες ζυγαριές, πιστολάκια για τα μαλλιά, ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες και αποτριχωτικές ή ξυριστικές μηχανές. Τη νέα προϊοντική γκάμα της αλυσίδας συμπληρώνουν και ηλεκτρικές σκούπες – ρομπότ και μη – καθώς και συστήματα σιδερώματος κάθε είδους, αλλά και αφυγραντήρες, αερόθερμα και θερμοπομποί.
Η κίνηση αυτή επιβεβαιώνει τις επιχειρηματικές ανακατατάξεις στη λιανική των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών σε μια χρονιά νέων εξαγορών στον κλάδο, όπως ισχυρίζονται στο παρασκήνιο άνθρωποι του χώρου και διεύρυνσης του αντικειμένου δραστηριότητας του λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας αλλά και της ενεργειακής μετάβασης.
Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της GFK, με θετικό πρόσημο ολοκληρώθηκε το 11μηνο 2023 (Ιανουάριος-Νοέμβριος) για την ελληνική αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών. Η αξία των πωλήσεων της συγκεκριμένης αγοράς στο 9μηνο ανήλθε στα 2,92 δις. ευρώ, αυξημένες κατά 13% σε σύγκριση με την προηγούμενη οικονομική χρήση. Ωστόσο η αύξηση σε όγκο πωλήσεων διαμορφώθηκε μόλις στο +5%, γεγονός που καταδεικνύει πως παραμένει το φαινόμενο του πληθωριστικού τζίρου και στον κλάδο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών. Ειδικά η υποκατηγορία των μικροσυσκευών εμφάνισε σημαντική άνοδο. Όπως τονίζουν τα στελέχη των εταιρειών του χώρου, οι μικροσυσκευές παίρνουν μερίδια λόγω προσέλευσης του κοινού στα καταστήματα και χαμηλού κόστους των προϊόντων. Οι πωλήσεις τους στο 11μηνο 2023 σημείωσαν αύξηση κατά 19,8%. Από το συνολικό τζίρο του κλάδου των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών οι μικροσυσκευές αντιπροσωπεύουν το 10%. Όπως τονίζουν οι αναλυτές πρόκειται για μια κατηγορία προϊόντων με αυξημένη ζήτηση και πλήθος συσκευών σε προσιτή τιμή για τη βελτίωση της καθημερινότητας των καταναλωτών.
Οικονομικές επιδόσεις
Αναφορικά με τις οικονομικές επιδόσεις του δικτύου Γερμανός, σύμφωνα με τον ισολογισμό της χρήσης 2022, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 388,3 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 0,5% σε σύγκριση με την προηγούμενη οικονομική χρήση. Τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν στα 24,4 εκατ.ευρώ. Να σημειωθεί ότι η εταιρεία διεύρυνε την γκάμα των παρεχόμενων υπηρεσιών της με το λανσάρισμα της υπηρεσίας G Click & Collect, που επιτρέπει στον καταναλωτή να παραγγείλει on line και να παραλάβει τα προϊόντα από το κατάστημα της επιλογής του. Επίσης λανσαρίστηκε και η υπηρεσία G Warranty Plus που αφορά στην επέκταση εγγύησης συσκευών. Να σημειωθεί επίσης ότι η υπηρεσία G Service συμπληρώνει 26 χρόνια στην αγορά.