Mε ραγδαία αύξηση στον αριθμό προσθήκης νέων χαρακτηριστικών ολοκλήρωσε το 2023 στην ελληνική αγορά το Rakuten Viber η εφαρμογή για ασφαλή και ιδιωτική επικοινωνία μέσω μηνυμάτων και φωνής. Σύμφωνα με τη Rakuten Viber η Ελλάδα, με ποσοστό διείσδυσης smartphones στο 91% και μια έντονα ενεργή κοινότητα χρηστών, ήταν η χώρα από την οποία ξεκίνησαν πολλές καινούργιες υπηρεσίες πριν συνεχίσουν στον υπόλοιπο κόσμο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2023, το Rakuten Viber ενδυνάμωσε το οικοσύστημά του ως superapp, εισάγοντας επιπλέον υπηρεσίες, συνεργαζόμενο με μεγάλες εταιρείες. Ανάμεσα στις σημαντικές συνεργασίες ήταν η ενσωμάτωση του AI, Kuki. Το chatbot KUKI στο Viber έχει πάνω από 720 χιλιάδες μοναδικούς συνδρομητές που δημιούργησαν πάνω από 21,7 εκατομμύρια μηνύματα, με την Ελλάδα να βρίσκεται στην τρίτη θέση παγκοσμίως ως προς τους χρήστες του. Μια άλλη προβεβλημένη δραστηριότητα, σχετική με την τεχνητή νοημοσύνη ήταν η εισαγωγή του AI Bot Powered by ChatGPT στην εφαρμογή. Όπως τονίζει η Cristina Constandache, Chief Revenue Officer της Rakuten Viber «τα τελευταία δεκατρία χρόνια, το Rakuten Viber έχει αναπτύξει ένα ισχυρό οικοσύστημα superapp που βελτιώνει την επικοινωνία για χρήστες και επιχειρήσεις, προσφέροντας αυξημένη αξία και για τα δύο μέρη”. Και συμπληρώνει λέγοντας πως “με το βλέμμα προς το 2024 σχεδιάζουμε να αυξήσουμε ακόμη περισσότερο τη χρησιμότητα για τους χρήστες και να διευρύνουμε τις ευκαιρίες για τις μάρκες να συνδεθούν με το κοινό τους, εξελίσσοντας την παγκόσμια στρατηγική μας ως υπερεφαρμογής».
Αναλυτικά η εταιρεία εμφάνισε αύξηση 5% στον αριθμό των απεσταλμένων μηνυμάτων μέσω Viber σε σχέση με το προηγούμενο έτος, μια τάση που σηματοδοτεί την τρίτη συνεχόμενη χρονιά κατά τη διάρκεια της οποίας τα μηνύματα ήταν η κορυφαία επιλογή επικοινωνίας για τους Έλληνες χρήστες. Ο αριθμός των συμμετεχόντων σε ομαδικές συζητήσεις αυξήθηκε επίσης κατά 16%, με τους περισσότερους χρήστες να συμμετέχουν ενεργά. Οι Πληρωμές μέσω Viber έφτασαν το 1 εκατομμύριο πορτοφόλια παγκοσμίως το 2023 και η Ελλάδα συνεχίζει να ηγείται στην εξέλιξη αυτής της υπηρεσίας αφού είναι η πρώτη χώρα που εισήγαγε τις ομαδικές πληρωμές και ένα βελτιωμένο τρόπο παραπομπών στους χρήστες της, συμβάλλοντας σημαντικά στην ανάπτυξή τους στην περιοχή.
Από την πλευρά των εταιρικών πελατών οι μικρές επιχειρήσεις στην Ελλάδα έγιναν από τις πρώτες παγκοσμίως που χρησιμοποίησαν τον δωρεάν επαγγελματικό λογαριασμό που παρουσιάστηκε πρόσφατα που επιτρέπει στις μικρές επιχειρήσεις να επικοινωνούν με τους πελάτες τους, να προωθούν τις υπηρεσίες τους, να αυξάνουν τις πωλήσεις και τις δραστηριότητές τους. Η κυκλοφορία αυτή ακολούθησε την αντίστοιχη υπηρεσία για επιχειρήσεις μεγάλου μεγέθους. Ως αποτέλεσμα, ο αριθμός των επιχειρήσεων όλων των μεγεθών που χρησιμοποιούν το Rakuten Viber για την επικοινωνία με τους πελάτες τους έχει πλέον τετραπλασιαστεί.
Οι νέοι επαγγελματικοί λογαριασμοί επέκτειναν το οικοσύστημα του Viber για επιχειρήσεις, το οποίο αποτελείται επί του παρόντος από λύσεις διαφήμισης (nativeads, branded stickers και φακούς AR) και επιχειρηματικές λύσεις επικοινωνίας (επαγγελματικά μηνύματα και chatbots). Αύξηση 52% αύξηση κατέγραψαν οι εμφανίσεις διαφημίσεων. Τα παραδοθέντα επιχειρηματικά μηνύματα για την επικοινωνία με τον πελάτη αυξήθηκαν κατά 45%.
Τα μηνύματα συνομιλίας για υποστήριξη πωλήσεων, συλλογή ανατροφοδοτήσεων πελατών κ.λπ. αυξήθηκαν σχεδόν 7 φορές, ενώ τα προωθητικά μηνύματα, όπως ειδικές προσφορές και εκπτώσεις, αυξήθηκαν κατά 19%. Ο αριθμός των chatbots του Viber διπλασιάστηκε, αποδεικνύοντας τη δημοφιλία αυτού του εργαλείου υποστήριξης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί όλο το 24ωρο.
Όσον αφορά το περιεχόμενο, η εταιρεία προχώρησε σε νέες συνεργασίες με το Gov,gr, την Ελληνική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης καθώς και την Superleague, ανάμεσα σε άλλες, παρέχοντας στους Έλληνες χρήστες ενημέρωση για τρέχοντα, σημαντικά θέματα αλλά και σχετικά με τα ενδιαφέροντά τους.