Σε επενδύσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ θα προχωρήσει από φέτος η “Ιωνική Σφολιάτα Προϊόντα Σφολιάτας και Ζύμης Α.Ε.” (“Ioniki”) μετά την εξαγορά του 51% του μετοχικού της κεφαλαίου από το «SwitzGroup Europe Limited» του Ινδού μεγαλοεπιχειρηματία Talzoon Khorakiwala.
Όπως αναφέρει στη “Ν” με αφορμή την πολύ πρόσφατη έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της εν λόγω εξαγοράς ο διευθύνων σύμβουλος και αντιπρόεδρος της “Ioniki”, Γιώργος Πορτοκαλίδης, το εν λόγω επενδυτικό πρόγραμμα που είχε δρομολογηθεί από την εταιρεία πριν την εξαγορά, θα υλοποιηθεί πλέον σε συνεργασία με τον νέο πλειοψηφούντα μέτοχο σε δύο φάσεις και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στο σύνολό του σε ορίζοντα τριετίας.
Σε πρώτη φάση θα κατασκευαστεί νέο εργοστάσιο σε έκταση 40 στρεμμάτων στη ΒΙΠΕ Σίνδου, που έχει αποκτήσει η Ιωνική Σφολιάτα στο πλαίσιο προηγούμενου επενδυτικού της προγράμματος και θα εγκατασταθεί ο απαραίτητος μηχανολογικός εξοπλισμός. Η εταιρεία θα καταθέσει αίτημα υπαγωγής της επλενδυσης στον αναπτυξιακό νόμο. Σε δεύτερη φάση θα μπουν πρόσθετες γραμμές παραγωγής για την κυκλοφορία νέων προϊόντων που δεν παράγει έως σήμερα η εταιρεία. Υπενθυμίζεται ότι η υφιστάμενη-πρώτη της μονάδα εδρεύει στο 1ο χλμ. Νεοχωρούδας – Ωραιοκάστρου Θεσσαλονίκης.
Με την εξαγορά του πλειοψηφικού της μετοχικού πακέτου από τον μεγαλοεπιχειρηματία του κλάδο των ζυμών-αρτοποιΐας κ.ο.κ., Talzoon Khorakiwala, η Ιωνική Σφολιάτα προσβλέπει σύμφωνα με τον κ.Πορτοκαλίδη σε μεγέθυνση των εργασιών της, που το 2023 ανήλθαν σε 28,5 εκατ. ευρώ έναντι 27,5 εκατ. ευρώ του 2022 και περίπου 20 εκατ. ευρώ του 2021. Αντίστοιχα τα κέρδη ΕΒΙΤΑ το 2023 εκτιμάται ότι διαμορφώθηκαν σε επίπεδα λίγο κάτω των 3 εκατ. ευρώ, έναντι 2,6 εκατ το 2022 και 1,8 εκατ. το 2021.
Η διαδρομή της “Ioniki” στον κλάδο της σφολιάτας ξεκίνησε το 1991 στη Θεσσαλονίκη και σήμερα υπογράφει περισσότερα από 300 κατεψυγμένα προϊόντα ζύμης και σφολιάτας στη διεθνή και την ελληνική αγορά. Οι εξαγωγές δίνουν στην εταιρεία ποσοστό περίπου 40% των πωλήσεών της με «πρωταγωνίστρια» την σειρά προϊόντων «Filosophy» αλλά και vegan προϊόντα ζύμης, ενώ εντός συνόρων διαθέτει την επώνυμη σειρά προϊόντων «Σπιτική Ζύμη» και έχει ευρεία δραστηριότητα στον τομέα του food service (χονδρικές πωλήσεις) και των private label προϊόντων με την πλειοψηφία των αλυσίδων σούπερ-μάρκετ.