Στο επόμενο βήμα της στρατηγικής της για την επόμενη μέρα, χωρίς κατασκευαστική δραστηριότητα, προχώρησε η Ελλάκτωρ ανακοινώνοντας την πώληση του 25% της Άνεμος στην Motor Oil Renewable Energy (MORE), θυγατρική του Ομίλου Motor Oil.
Το τίμημα που έχει συμφωνηθεί ανέρχεται σε 123,5 εκατ., ενώ σύμφωνα με τη διοίκηση της Ελλάκτωρ με την ολοκλήρωση και αυτής της πώλησης η ρευστότητα του Ομίλου θα διαμορφωθεί σε περίπου 650 εκατ. ευρώ.
Ο τομέας που θα επικεντρωθεί ο άλλοτε μεγαλύτερος κατασκευαστικός όμιλος της χώρας είναι οι παραχωρήσεις, επιδιώκοντας την περαιτέρω ανάπτυξη του με τη διεκδίκηση έργων αξίας 6 δις. ευρώ.
Έχει προηγηθεί η πώληση του 75% της Άνεμος (ολοκληρώθηκε Δεκέμβριο 2022) στην MORE με συνολικό τίμημα 671,5 εκατ. ευρώ (equity value).
Ακολούθησε εντός του 2023 η πώληση της Άκτωρ στην Intrakat από την οποία
η Ελλάκτωρ ενίσχυσε το ταμείο της με 110,8 εκατ. ευρώ. Επίσης 114 εκατ. θα καταβληθούν σταδιακά από την Intrakat εντός των επομένων 19 μηνών ως αποπληρωμή ενδοομιλικού δανεισμού της Άκτωρ.
Εκτός από τις Παραχωρήσεις στην Ελλάκτωρ έχει μείνει, η συμμετοχή στη Reds (ακίνητα) και ο τομέας της διαχείρισης των απορριμμάτων με τη θυγατρική Ηλέκτωρ.
Η αγορά έχει προεξοφλήσει, με βάση και τα ενδιαφέροντα των βασικών μετόχων της Ελλάκτωρ (ολλανδική Reggeborgh με 45,2% και Motor Oil, Όμιλος Βαρδινογιάννη με 29,9%) ότι εντός του 2024 θα προχωρήσει η πώληση και των Ηλέκτωρ και Reds.
Στη Reds έχει ήδη «χτίσει» θέση η Reggeborgh, έχοντας στην κατοχή της άμεσα μέσω της RB Ellaktor Holding το 38,79% και έμμεσα το 55,46% (το ποσοστό της Reds που κατέχει η Ελλάκτωρ). Όπως εκτιμάται ό,τι αφορά τα ακίνητα θα περάσει στην ολλανδική εταιρεία και η Ηλέκτωρ θα οδεύσει στην Θαλής (εταιρεία της Motor Oil).
Για την πώληση του 25% της Άνεμος (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας) ελήφθη απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της Ελλάκτωρ και έχει προγραμματιστεί έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων στις 11 Ιανουαρίου 2024.
Βάσει των όσων έχει δηλώσει η διοίκηση της Ελλάκτωρ οι αναμενόμενες ροές μερισμάτων από τις συμβάσεις παραχώρησης του υφιστάμενου χαρτοφυλακίου του Ομίλου είναι της τάξεως του 1 δις. ευρώ, ενώ μεταξύ άλλων διεκδικείται η μεγάλη σύμβαση παραχώρησης του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) ύψους περί τα 2 δις. ευρώ, κτιριακές υποδομές, (αίθουσες πανεπιστημίων, σχολεία, δικαστικά κτίρια κ.λπ.) προϋπολογισμού 1,5 δις., φράγματα – άρδευση και ύδρευση 1,3 δις. και αυτοκινητόδρομοι (Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Αμφίπολη – Δράμα) 0,6 δισ. ευρώ.