Με αύξηση πωλήσεων 10% σε σύγκριση με πέρυσι κλείνει το 2023 για τον κλάδο της ελληνικής αργυροχρυσοχοΐας, ενώ οι τζίροι των καταστημάτων του κλάδου καταγράφουν μεσοσταθμικά άνοδο που μεταφράζεται σε 15%.
Στην παραπάνω εκτίμηση προέβη ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αργυροχρυσοχόων, Κοσμηματοπωλών, Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ) και πρόεδρος του Συλλόγου Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης (ΣΚΩΘ), Πέτρος Καλπακίδης, σε συνάντηση με δημοσιογράφους, ενώ αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι έμμεσες εξαγωγές, ήτοι οι πωλήσεις σε τουρίστες, υπερβαίνουν το 50% των πωλήσεων λιανικής.
Τα παραπάνω ποσοστά αντικατοπτρίζονται, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΒΑΚΩ, και στην αγορά του ρολογιού, που αποτελεί ένα από τα πλέον δυναμικά κομμάτια της αγοραστικής πίτας του κλάδου, ενώ είναι πανελλαδικά και τελικά φέτος η αγοραστική κίνηση σε καταστήματα μελών της ΠΟΒΑΚΩ, σε μεγάλους, αλλά και μικρότερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, δεν επιβεβαίωσε τις προσδοκίες που είχαν καλλιεργηθεί για μεγάλη αύξηση της τουριστικής κίνησης και κατά συνέπεια και των πωλήσεων του κλάδου.
Πάντως στη Θεσσαλονίκη την όποια κινητικότητα από πλευράς τουριστών τη δημιουργούν οι Βαλκάνιοι, με τους Ρουμάνους να βρίσκονται στην κορυφή της πελατειακής πυραμίδας καθώς φαίνεται να εκτιμούν ιδιαίτερα τα χρυσά αντικείμενα.
Αναφορικά με τις επιλογές των καταναλωτών αυτές παραμένουν σταθερές, με τις βέρες, τα δαχτυλίδια και δη τα μονόπετρα, τα βαφτιστικά αντικείμενα (σταυρουδάκια κλπ) αλλά και τα προσκυνηματικού χαρακτήρα αντικείμενα (εικόνες) να κρατούν τα σκήπτρα των πωλήσεων. Αξίζει να σημειωθεί πως σημαντική ζήτηση καταγράφεται τα τελευταία χρόνια, τάση που επανεμφανίστηκε μετά από αποχή ετών, για τα δαχτυλίδια που κοσμούνται από πολύτιμους λίθους, όπως επίσης και ότι καταγράφεται αύξηση της μέσης τιμής των αγορών, η οποία αγγίζει τα 500 ευρώ έναντι περίπου 300 ευρώ στα; Χρόνια της κρίσης.
Στην τελική ευθεία το ντοκιμαντέρ για το ελληνικό κόσμημα
Στο μεταξύ, σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται το ντοκιμαντέρ, μικρού μήκους, που στοχεύει στην προβολή και ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του ελληνικού κοσμήματος ανά τον κόσμο. «Το ντοκιμαντέρ, διάρκειας 8 λεπτών, αποτελεί, αποτέλεσμα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και συγκεκριμένα της ΠΟΒΑΚΩ, η οποία – όπως τόνισε ο κ. Καλπακίδης – θα ανέμενε την αντίστοιχη ευαισθησία και από την πολιτεία προκειμένου να προβάλει το ελληνικό κόσμημα, το οποίο διαθέτει ιστορία 6.000 ετών και αποτελεί ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας» σημείωσε ο πρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ.
Επιστημονική συνεργάτιδα για το ντοκιμαντέρ είναι η γνωστή λαογράφος Αικατερίνη Πολυμέρου-Καμηλάκη, η οποία έχει διατελέσει επί σειρά ετών διευθύντρια του Κέντρου Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, σκηνοθέτιδα η Ειρήνη Στείρου, ενώ από πλευράς ΠΟΒΑΚΩ υπεύθυνος παραγωγής είναι ο γενικός γραμματέας και τομεάρχης πολιτισμού της ΠΟΒΑΚΩ, Τριαντάφυλλος Παπαθανασίου, συνεπικουρούμενος από τα μέλη του δ.σ. της Ομοσπονδίας, Βασίλη Γιαμπουρά και Γιάννη Συρμακέση.