Συνολικά κεφάλαια της τάξεως των 85-90 εκατ. ευρώ προϋπολογίζει το επενδυτικό πλάνο της Αθηναίικής Ζυθοποιίας για την περίοδο 2024-2026, εκ των οποίων τα 65 εκατ. ευρώ αφορούν σε αμιγώς παραγωγικές επενδύσεις ενώ ένα ποσό 25-30 εκατ. ευρώ κατευθύνεται στα υλικά συσκευασίας.
Στο πεδίο των αμιγώς παραγωγικών επενδύσεων ο leader της εγχώριας αγοράς μπύρας αναπτύσσει ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο ύψους 65 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει στρατηγικό προσανατολισμό στη βιώσιμη ανάπτυξη. Σε αυτό το πλαίσιο το 50% των κεφαλαίων αυτών αφορά σε «πράσινες» επενδύσεις με εστίασης σε τρεις βασικούς πυλώνες Περιβάλλον – Κοινωνία – Υπευθυνότητα.
Όπως ανάφερε χθες στο πλαίσιο σχετικής εκδήλωσης ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης: « Οι επενδύσεις αφορούν μια σειρά από κομμάτια της δραστηριότητάς μας όπως πχ ενίσχυση παραγωγικότητας των γραμμών παραγωγής ή βελτίωση της εργονομίας των κτιριακών εγκαταστάσεων. Δρομολογούνται σχεδιασμοί αύξηση της παραγωγικότητας και στα δύο ζυθοποιεία σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα. Είμαστε σε μια ανταγωνιστική αγορά και η παραγωγικότητα είναι διαβατήριο για το μέλλον».
Αναφερόμενος στο κομμάτι των πράσινων επενδύσεων ο ίδιος πρόσθεσε «Η δέσμευση ότι η παραγωγική διαδικασία σε ένα μεγάλο ζυθοποιείο σε έξι χρόνια από τώρα δεν θα δημιουργεί διοξείδιο του άνθρακα είναι ένα πολύ μεγάλο στοίχημα. Γιατί για να φτάσεις εκεί ο κόπος και η επένδυση είναι τεράστια. Δεν είναι εύκολο να ληφθεί μια τέτοια απόφαση για τόσο μεγάλες επενδύσεις γιατί είναι σαφές ότι στο ξεκίνημα η απόδοση δεν είναι θετική».
Σημειώνεται ότι ένας εκ των βασικών στόχων βιωσιμότητας της εταιρείας, που κινείται σε ακολουθία με τις δεσμεύσεις του μητρικού ομίλου Heineken N.V., είναι μέχρι το 2030 να εμφανίζει μηδενικές εκπομπές CO2 στην παραγωγική της διαδικασία.
Σχολιάζοντας την πορεία της εγχώριας αγοράς μπύρας, ο ίδιος ανέφερε ότι το 2023 θα κλείσει με ελαφριά αύξηση στους όγκου πωλήσεων, επίδοση χαμηλότερη από την ενίσχυση περί το 5-6% που αναμένεται να εμφανίσει η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών. Όπως εξήγησε ο κ. Δανιηλίδης «δεδομένου ότι δεν υπάρχουν μετρήσεις στο βασικό κανάλι της εστίασης το οποίο αφορά στο 60% της κατανάλωσης μπύρας, οι εκτιμήσεις μας είναι ότι το 2023 παρά την πληθωριστική συγκυρία η κατηγορία κράτησε την δυναμική της. Φέτος καταγράφηκε ένας συνδυασμός αντιφατικών τάσεων, με το πρώτο τρίμηνο του έτους να έχει πολύ ισχυρές επιδόσεις ενώ το δίμηνο Μάϊος- Ιούνιος η αγορά πήγε πίσω. Ο Ιούλιος και ο Αύγουστος ήταν καλοί μήνες, ο Σεπτέμβριος πήγε καλύτερα από ότι αναμενόταν καθώς και ο Οκτώβριος ενώ το τρίτο τρίμηνο είναι θετικό. Βαρόμετρο στη κατανάλωση είναι ο καιρός».
Αναφερόμενος στις αυξήσεις τιμής στην μπύρα ο ίδιος σημείωσε ότι συνολικά η αγορά κινήθηκε σε χαμηλότερο ποσοστό ανατιμήσεων σε σχέση με άλλες κατηγορίες, ενώ σε ο,τι αφορά στην Αθηναϊκή πραγματοποίησε αύξηση στα τιμολόγιά της περί το 8% τον φετινό Φεβρουάριο. Για το 2024 δρομολογούνται νέες αυξήσεις που θα κινηθούν σε σε σημαντικά μικρότερο ποσοστό.
«Γίνεται σημαντική δουλειά στο κομμάτι των ανατιμήσεων από πλευράς αγοράς και αυτό αποδεικνύεται ότι στην κατηγορία της μπύρας τα επώνυμα προϊόντα πήγαν πολύ καλύτερα από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όταν η γενική τάση που επικρατεί είναι η αντίστροφή. Η τάση αυτή συμβαίνει τα τελευταία χρόνια και συνεχίστηκε και σε μια δύσκολη χρονιά όπως ήταν το 2023» σχολίασε ο ίδιος.
Υπενθυμίζεται ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία εμφάνισε το 2022 αύξηση 21,5% στις καθαρές πωλήσεις της ( εξαιρουμένου δηλαδή του ΕΦΚ) στα 279,88 εκατ. ευρώ, ενώ η καθαρή κερδοφορία ενισχύθηκε κατά 25,2% στα 33,43 εκατ. ευρώ.