Skip to main content

ΗΠΑ: Viral τα τσιγάρα με το ελληνικό όνομα – Πώς έγιναν το απόλυτο cult status object, στην χώρα που ο καπνιστής είναι παρίας

Φωτογραφία: New York Times

Η στρατηγική του ιδιοκτήτη της εταιρείας, προκειμένου να νικήσει τις μεγάλες βιομηχανίες καπνού

Καλοντυμένοι νέοι με με ακριβό μανικιούρ, νυχτερινά κέντρα, μπαρ, στο δρόμο, όλοι ρουφούν ένα τσιγάρο σαν να είναι η απόλυτη υπόσχεση για ευδαιμονία. Η λέξη Εστία (Hestia), είναι γραμμένη με μεγάλα λευκά γράμματα, στα φίλτρα κόκκινου χρώματος. Μια αρχαία ελληνίδα θεά, αλώνει τον απαγορευμένο κόσμο του τσιγάρου στη Νέα Υόρκη.

Ο Ντέιβιντ Σλέι, έδωσε το όνομά της στη μάρκα τσιγάρων του, τα πολυτελή πακέτα των οποίων κυκλοφορούν σήμερα σε χώρους cult, στα πάρτι του κόσμου της τέχνης, της μόδας και της μουσικής στο Λος Άντζελες, τη Νέα Υόρκη και το Μαϊάμι.

Όπως αναφέρουν οι New York Times, στους λίγους μήνες της ύπαρξής του, το Hestia έχει αποκτήσει τέτοια λατρεία που ακόμη και το “Airmail”, το περιοδικό του πρώην αφεντικού του “Vanity Fair” Γκρέιντον Κάρτερ,  έκανε ένα μεγάλο αφιέρωμα στα τσιγάρα. Το “Airmail” βάφτισε τον Σλέι  “Millennial Marlboro Man” και έγραψε με εμφανώς ποιητική διάθεση,  ότι το Hestia μύριζε “απρόσεκτη απερισκεψία”.

Κρύβουν από τους γονείς τους ότι καπνίζουν!

Στις ΗΠΑ, η νομοθεσία κατά του τσιγάρου είναι αυστηρή, οι καπνιστές αντιμετωπίζονται ως παρίες, και  οι τριαντάρηδες κρύβουν από τους γονείς τους ότι καπνίζουν.

Η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων  είχε να εγκρίνει   νέα μάρκα τσιγάρων εδώ και 15 χρόνια.

Σε μία χώρα που οι διαφημίσεις τσιγάρων απαγορεύονται δια ροπάλου – παρότι οι σκηνές με καπνιστές στις ταινίες αυξάνονται συνεχώς- και ανθεί το άτμισμα, ο Σλει, είχε να ανταγωνιστεί τις μεγάλες βιομηχανίες που έχουν καθιερωθεί στην συνείδηση των καπνιστών.

Δωρεάν τσιγάρα και διαφήμιση

Βρήκε όμως τον τρόπο να προωθήσει το προϊόν του  επιβάλλοντάς το, κατά κάποιον τρόπο, ως cult status object. Χαρίζει τσιγάρα σε δημοφιλείς κατοίκους της Νέας Υόρκης και διοργανωτές εκδηλώσεων με την ελπίδα ότι θα τα αναφέρουν στις κοινωνικές πλατφόρμες. (Εφόσον κάποιος δεν πληρώνεται για να προωθήσει το προϊόν, αυτό δεν παραβιάζει τους ομοσπονδιακούς κανόνες ή τους κανόνες για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης).

Πλήθος καλλιτεχνών και διανοούμενων τα καπνίζουν πια, ακόμη και σε κλειστούς χώρους. Έχουν μπει σε κληρωτίδα  ως έπαθλο στον φιλανθρωπικό έρανο Purity Ball του περιοδικού Forever, που πραγματοποιήθηκε στο Oculus του Παγκόσμιου Κέντρου Εμπορίου, ενώ η σχεδιάστρια Μάτι Χέις εμπνεύστηκε τη συλλογή της  από τα τσιγάρα: ένα σταχτοδοχείο είχε μετατραπεί σε ένα μικρό καπέλο, και μια vintage θήκη στερεωμένη σε ένα δερμάτινο λουράκι είχε διαμορφωθεί σε κορδέλα για το κεφάλι.

Η δημιουργία των Hestia χρονολογείται από τις αρχές της δεκαετίας του 2010, αλλά μόλις πρόσφατα άρχισε να κυκλοφορεί στις ΗΠΑ. Δεν πωλούνται στη Νέα Υόρκη – η μάρκα αναζητά ένα εργοστάσιο  που να είναι πρόθυμο να τοποθετεί την σφραγίδα του προϊόντος για φορολογικούς σκοπούς, κάτι που ελπίζει να επιτύχει μέχρι το τέλος του καλοκαιριού.

Μόνο οι κάτοικοι της Φλόριντα, του Τέξας, της Μινεσότα και του Μισισιπή μπορούν να τα βρουν στα καταστήματα- όλοι οι υπόλοιποι πρέπει να τα αγοράσουν μέσω διαδικτύου.

Πώς πήρε άδεια κυκλοφορίας

Σύμφωνα με τον Κλίφορντ Ε. Ντάγκλας, διευθυντή του Δικτύου Έρευνας για τον Καπνό του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, η πλειονότητα των προϊόντων καπνού που έχουν λάβει έγκριση από το 2007 ανήκουν σε μεγάλες καπνοβιομηχανίες, συνήθως με τον ισχυρισμό ότι το νέο προϊόν είναι ουσιαστικά το ίδιο με άλλα που κυκλοφορούν ήδη στην αγορά.

Το Hestia έλαβε την άδεια κυκλοφορίας, προβάλλοντας ακριβώς ένα τέτοιο επιχείρημα “ουσιαστικής ισοδυναμίας”.

Κόντρα στα ολιγοπώλια

Όταν ο γίγαντας του καπνού Philip Morris υποστήριξε την παροχή στην F.D.A. της εξουσίας να ρυθμίζει την καπνοβιομηχανία, κάποιοι υποστήριξαν ότι αυτό συνέβη “εν μέρει επειδή είχε  κλειδώσει τη θέση της στην αγορά”, δήλωσε ο Ντάγκλας.

Αυτό κατέστησε την Hestias όχι μόνο ως σπάνιο αουτσάιντερ που αναδύθηκε στον κλάδο, αλλά και αγαπημένο προϊόν μεταξύ εκείνων που έχουν αντιολιγοπωλιακά γούστα, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων συντηρητικών.

«Πρώτα παίρνεις τους χίπστερς…»

Ως επί το πλείστον, οι καπνιστές της Hestia φαίνεται να αποτελούν ένα πολύ συγκεκριμένο υποσύνολο του πληθυσμού της Νέας Υόρκης, δήλωσε ο Μάθιου Βαινμπέρκερ,  ένας φωτογράφος που έχει φωτογραφίσει ανθρώπους να ανάβουν τα τσιγάρα καθώς απαθανατίζει το κέντρο της πόλης.

“Οι χιπστερς γουρλώνουν τα μάτια τους και λένε: “Ω, καπνίζεις Hestias λέει η φωτογράφος, στιλίστρια και οπαδός του hipster Meg Superstar Princess, Αλλά μετά όλοι τους τα καπνίζουν. Έτσι πουλάς ένα προϊόν – πρώτα παίρνεις τους χίπστερς που γουρλώνουν τα μάτια τους και μετά παίρνεις όλους τους άλλους”.

 naftempriki.gr