Skip to main content

Booking: Οργή κατά της εταιρείας για την εξαπάτηση πελατών από χάκερς – Πώς τους αποσπούν χρήματα

«Το προσπαθούμε, αλλά δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις» λέει η εταιρεία

Την οργή τους για την αποτυχία της Booking να τους προστατεύσει από τους χάκερς που επιτίθενται στην πλατφόρμα εκφράζουν οι χρήστες κυρίως μετά την απάντηση από την εταιρεία ότι «δεν υπάρχουν» μαγικές λύσεις

Εδώ και τουλάχιστον ένα χρόνο, οι απατεώνες έχουν καταφέρει να διεισδύσουν στην εφαρμογη και να αποσπάσουν από τους χρήστες εκατοντάδες λίρες.

Δεκάδες καταναλωτές επικοινώνησαν με το BBC για να καταγγείλουν ότι έχασαν χρήματα.

Η Booking δήλωσε ότι εφαρμόζει νέα μέτρα ασφάλειας, αλλά δεν υπάρχει  «μαγική λύση».

Booking: Αυξάνονται οι επιθέσεις χάκερ σε πελάτες – Πώς δρουν

Σε real time

Η εταιρεία, από τους μεγαλύτερους ιστότοπους ξενοδοχείων και διακοπών στον κόσμο, δεν έχει υποστεί η ίδια παραβίαση.

Αλλά οι κυβερνοεγκληματίες παραβίασαν στις πύλες διαχείρισης μεμονωμένων ξενοδοχείων που χρησιμοποιούν την υπηρεσία.

Αυτό τους επιτρέπει να στέλνουν μηνύματα μέσω της επίσημης εφαρμογής και να εξαπατούν τους πελάτες ώστε να αρπάζουν τα χρήματα των κρατήσεων, την στιγμή που το κάνουν.

Αυτού του είδους η απάτη συντελείται εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο, αλλά πρόσφατα φαίνεται να έχει αυξηθεί με τους χάκερς να βγαίνουν στον σκοτεινό ιστό για να αναζητήσουν περισσότερα θύματα.

Δεν μπορούν να πάρουν πίσω τα χρήματά τους

Η 44χρονη Κολίν Μαρπλς από το Ντερμπισάιρ, έχασε 147 λίρες όταν έκλεισε διακοπές στην Αίγυπτο για τα 50ά γενέθλια του συζύγου της τον Μάρτιο.

Αφού αντάλλαξε μηνύματα με το ξενοδοχείο στο Κάιρο μέσω της εφαρμογής της Booking,, της στάλθηκε αίτημα πληρωμής. Στην πραγματικότητα είχε προέλθει από τους χάκερς.

“Το πάτησα χωρίς να υποψιαστώ ότι επρόκειτο για απάτη, δεδομένου ότι έγινε μέσω της συνομιλίας που είχα εκείνη την στιγμή με την πλατφόρμα”. Τελικά δεν κατάφερε να ανακτήσει τα χρήματα από την ιστοσελίδα ή την τράπεζά της.

“Δεν είναι μεγάλο χρηματικό ποσό για την Booking.com, αλλά είναι σημαντικό για την καθημερινότητά μου”.

“Η Booking.com έχει καθήκον απέναντι στους πελάτες της. Εξακολουθώ να δίνω μάχη για να πάρω πίσω τα χρήματά μου” είπε στο BBC.

‘Αλλος Βρετανός , ο οποίος θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, δήλωσε στο BBC ότι έχασε 1.200 λίρες. Διεκδικεί επίσης την επιστροφή των χρημάτων του ενώ  δηλώνει “εξαιρετικά απογοητευμένος”.

«Ως πελάτης περιμένω να μου παρέχεται ένα υψηλό επίπεδο ασφάλειας “

«Δεν ενδιαφέρθηκαν»

Εν τω μεταξύ, ο Ίαν Ρόμπινσον, 64 ετών, από την Κάμπρια, περιέγραψε πώς οι χάκερ προσπάθησαν να τον εξαπατήσουν δύο φορές για 122 λίρες και στη συνέχεια 283 λίρες σε δύο ανεξάρτητα ξενοδοχεία σε διαφορετικές πόλεις, καθώς έκανε κράτηση για οδικό ταξίδι στο Ηνωμένο Βασίλειο.

“Ευτυχώς, τηλεφώνησα απευθείας στα ξενοδοχεία και έτσι τη γλίτωσα. Αλλά όταν το ανέφερα στην Booking δεν ενδιαφέρθηκαν”, είπε.