Skip to main content

«Φαινόμενο» Temu: Η εταιρεία με την χασούρα που κάνει την Amazon και τον Μπέζο να… τρέμουν

Γιατί εκτοξεύτηκε η εταιρεία στο διαδικτυακό εμπόριο - Ποιος είναι το «αφεντικό» - Oι παγίδες για τους καταναλωτές

Οι ανταγωνιστές της  βλέπουν με δέος – και με οργή – την ικανότητά της να προσελκύει πελάτες, ενώ ο ιδρυτής της Κολίν Χουάνγκ, έχει χαρακτηριστεί ως ο επόμενος Τζεφ Μπέζος.

Ο λόγος για το «φαινόμενο» Temu, ένα φιλικό προς τη Gen-Z “κινεζικό Amazon”, που έχει μετατραπεί από μια σχεδόν άγνωστη επωνυμία με μειωμένες τιμές, σε ένα δημοφιλές διαδικτυακό brand, καθώς αγοραστές με μικρά εισοδήματα συρρέουν στον ιστότοπο, παρασυρόμενοι από τις εξαιρετικά χαμηλές τιμές εν μέσω της ραγδαίας αύξησης του πληθωρισμού.

Η Καμίλα, Βρετανίδα δασκάλα και μητέρα δύο παιδιών, επεσε για πρώτη φορά πάνω στην Temu όταν ψώνιζε στο διαδίκτυο εν όψει των οικογενειακών διακοπών. “Έψαχνα για παπούτσια παραλίας για τα παιδιά και ήμουν έτοιμη να αγοράσω ένα ζευγάρι για 16 λίρες από το Amazon, αλλά σκέφτηκα να ελέγξω τις τιμές αλλού  Βρήκα ένα πανομοιότυπο ζευγάρι στο Temu και, δεν σας κάνω πλάκα, κόστιζαν 1,99 λίρες. Δεν ξέρω πώς το κάνουν”.

Από τότε  έχει γίνει τακτική πελάτισσα  αγοράζοντας τα πάντα, από βάζα μέχρι διακοσμήσεις για πάρτι. “Είναι σαν τη γρήγορη μόδα – αν κάτι είναι της μόδας, είτε πρόκειται για ρούχα είτε για ένα οικιακό προϊόν, μπορείτε να το αποκτήσετε στο ένα κλάσμα της τιμής“, λέει.

Η εταιρεία με έδρα τη Σαγκάη κατέγραψε τον Οκτώβριο, 15,2 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με τα στοιχεία της GWS, και τα αποτελέσματά της που δημοσιεύθηκαν την Πέμπτη, δείχνουν σχεδόν διπλασιασμό των εσόδων της μητρικής εταιρείας PDD τους τελευταίους τρεις μήνες σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, εκτοξεύοντας τις μετοχές της στην Wall Street σχεδόν κατά 20%.

CNS via Reuters

25ος στην λίστα με τους πλουσιότερους του πλανήτη

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Temu αποδεικνύεται πραγματική απειλή για την Amazon, τροφοδοτώντας τον πλούτο του ιδρυτή της Κολίν Χουάνγκ, ο οποίος σήμερα αξίζει περισσότερα από 50 δισεκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας τον τον 25ο πλουσιότερο άνθρωπο στον πλανήτη, σύμφωνα με το Forbes.

Ο 43χρονος Χουάνγκ γεννήθηκε στη Ζετζιάνγκ της Κίνας, κατέχει πτυχίο στην επιστήμη των υπολογιστών από το πανεπιστήμιο του Ουισκόνσιν και πέρασε τα πρώτα χρόνια της καριέρας του εργαζόμενος στην Google ως μηχανικός λογισμικού. Αφού πούλησε μια μικρή επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου το 2010, ίδρυσε τη μητρική εταιρεία Temu Pinduoduo (PDD) το 2015 και τώρα βρίσκεται σε τροχιά να γίνει ο επόμενος Τζεφ Μπέζος στον κόσμο, καταφέρνοντας μάλιστα να αποσπάσει τους επαίνους του δισεκατομμυριούχου αντιπάλου του, του ιδρυτή της Alibaba, Τζακ Μα.

Αδυναμία στα βιντεοπαιχνίδια

Λίγα είναι γνωστά για τον μυστηριώδη Χουάνγκ, ο οποίος θέλει να κρατάει την ιδιωτική του ζωή μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, φτάνοντας στο σημείο να διορίσει μια ηλικιωμένη κυρία σε ένα αγροτικό χωριό ως πληρεξούσιο μέτοχο στην PDD, σύμφωνα με τους FT.

Πιστεύεται όμως ότι  έχει μια αδυναμία στα βιντεοπαιχνίδια, καθώς είναι μέλος της ομάδας που ανέπτυξε το Girls X Battle, στο οποίο οι παίκτες δημιουργούν μια λεγεώνα από γυναίκες που πολεμούν η μία την άλλη.

«Ιδρωμένη» η Amazon

Από την έναρξη της πανδημίας, οι πωλήσεις της PDD έχουν οκταπλασιαστεί και η τιμή της μετοχής της έχει υπερτετραπλασιαστεί, με αποτέλεσμα η χρηματιστηριακή της αξία να ξεπερνά τα 180 δισεκατομμύρια δολάρια- οι πωλήσεις της Amazon μόλις που διπλασιάστηκαν την ίδια περίοδο.

Ο μέσος χρήστης της Amazon αφιερώνει 8,7 λεπτά το μήνα στον ιστότοπό της, σύμφωνα με τα στοιχεία της GWS, ενώ αντίστοιχα οι χρήστες της Temu «σερφάρουν» επι 22,4 λεπτά.

Πρόβλημα η ποιότητα και οι χρόνοι

Όποια κι αν είναι η στρατηγική της Temu, λειτουργεί – αλλά υπάρχει κάποια παγίδα στην προσφορά τόσο διαβολικά χαμηλών τιμών; Οι πελάτες λένε ότι οι χρόνοι παράδοσης είναι λίγο πιο αργοί σε σύγκριση με την υπηρεσία της επόμενης ημέρας της Amazon και ότι η ποιότητα δεν είναι πάντα  αυτό που θα περίμενε κανείς .

Η Καμίλα, λέει ότι αγόρασε ανεμιστήρες για τα παιδιά της πριν πάει διακοπές και “διαλύθηκαν μόλις τους βγάλαμε από το κουτί”. Παραπονιέται επίσης ότι την “κυνηγούσαν με emails” από την εταιρεία, βομβαρδίζοντάς την με εκπτώσεις και προσφορές.

Καταναγκαστική εργασία;

Σημαντικό εμπόδιο για την επιτυχία της μπορεί επίσης να σταθεί, αφενός η σύσταση των ρυθμιστικών αρχών των ΗΠΑ που ανέφερε: “Οι Αμερικανοί καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι υπάρχει εξαιρετικά υψηλός κίνδυνος οι αλυσίδες εφοδιασμού της Temu να κάνουν χρήση καταναγκαστικής εργασίας”, κάτι που η εταιρεία διαψεύδει.

Αφετέρου το ότι η Google αφαίρεσε πρόσφατα την εφαρμογή της αδελφής εταιρείας PDD από το Play Store λόγω “ανησυχιών για την ασφάλεια”, αφού ανακαλύφθηκε κακόβουλο λογισμικό σε ορισμένες εκδόσεις της πλατφόρμας.

«Θυσιάζουν το κέρδος υπέρ της ανάπτυξης»

“Κόβοντας τους μεσάζοντες και μειώνοντας το υψηλό κόστος διανομής και αποθήκευσης, είμαστε σε θέση να μετακυλήσουμε αυτήν την εξοικονόμηση στους καταναλωτές. Στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε ότι θα έχετε περισσότερα χρήματα για το πορτοφόλι σας”. λέει εκπρόσωπος της εταιρείας.

Πώς τα καταφέρνει λοιπόν; Όπως συμβαίνει τόσο συχνά, φαίνεται ότι όλα είναι θέμα αριθμών. “Είναι πρόθυμοι να θυσιάσουν το περιθώριο κέρδους προς όφελος της ανάπτυξης”, λέει ο Τζος Χολμς, ανώτερος σύμβουλος της Retail Economics. “ Η κερδοφορία δεν είναι το πρώτο και κύριο θέμα στην ατζέντα.

Θα έχει ποτέ  η επιχείρηση  κέρδος;

Υπάρχει ωστόσο ένα… μικρό θέμα. Θα έχει ποτέ  η επιχείρηση  κέρδος;  Η Temu αναμένει να ανακοινώσει εντυπωσιακή απώλεια άνω των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023, καθώς καταναλώνει εκατοντάδες εκατομμύρια μετρητά από τους μετόχους για να διατηρήσει τις τιμές χαμηλές και να δημιουργήσει μερίδιο αγοράς.

Με αυτόν τον ρυθμό, όσο περισσότερο αναπτύσσεται η εταιρεία, τόσο μεγαλύτερες ζημίες θα έχει και τόσο περισσότερα δάνεια θα χρειάζεται για να παραμείνει στη ζωή – κάτι στο οποίο δεν μπορεί να βασίζεται επ’ αόριστον.

Αλλά οι υπερασπιστές της επισημαίνουν ότι η Amazon έχει περάσει για χρόνια χωρίς να βγάζει κέρδη, και τώρα είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον πλανήτη.

Η δήλωση της Temu στα θέματα που αναδεικνύονται στο δημοσίευμα του naftemporiki.gr

Διευκρινήσεις δίνει η Temu, για αναφορές που γίνονται στο δημοσίευμα του naftemporiki.gr. Συγκεκριμένα η εταιρεία αναφέρει:

«Ο Κώδικας Δεοντολογίας Τρίτων ορίζει ότι όποιος συνεργάζεται με την Temu πρέπει να συμμορφώνεται αυστηρά με όλα τα κανονιστικά πρότυπα και τις απαιτήσεις συμμόρφωσης. Η χρήση καταναγκαστικής, ποινικής ή παιδικής εργασίας απαγορεύεται αυστηρά. Η απασχόληση  σε όλους τους εμπόρους και προμηθευτές μας πρέπει να είναι αυστηρά εθελοντική. Επίσης πρέπει να σέβονται την ελευθερία του συνδικαλίζεσθαι και τα δικαιώματα των εργαζομένων να διαπραγματεύονται συλλογικά. Οι έμποροι, οι προμηθευτές και άλλοι συνεργάτες της Temu πρέπει να πληρώνουν εγκαίρως τους υπαλλήλους και τους αναδόχους υπηρεσιών και να συμμορφώνονται με όλους τους ισχύοντες τοπικούς νόμους περί μισθών και ωραρίου.

Διατηρούμε ρητά το δικαίωμα να τερματίσουμε οποιαδήποτε επιχειρηματική σχέση, εάν ένας τρίτος παραβιάζει τον παρόντα Κώδικα Δεοντολογίας ή το νόμο. Παρόλο που η Temu είναι μια νέα εταιρεία με μόλις ένα χρόνο στο ενεργητικό μας, δίνουμε πάντα προτεραιότητα στην τήρηση των κανόνων και των κανονισμών. Τα τρέχοντα πρότυπα και οι πρακτικές μας δεν διαφέρουν από εκείνα των μεγάλων πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Amazon, το eBay και το Etsy.

Στην Temu, δίνουμε προτεραιότητα στην προστασία της ιδιωτικότητας και είμαστε διαφανείς σχετικά με τις πρακτικές μας όσον αφορά τα προσωπικά δεδομένα. Συλλέγουμε πληροφορίες με σαφή και μοναδικό σκοπό: να παρέχουμε και να βελτιώνουμε συνεχώς τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας για τους χρήστες μας. Κάθε κατηγορία δεδομένων είναι απαραίτητη για να μας βοηθήσει να βελτιώσουμε την εμπειρία αγορών των καταναλωτών.
Όταν αποκαλύπτουμε πρακτικές συλλογής δεδομένων, τηρούμε την αρχή της μέγιστης αποκάλυψης. Εάν υπάρχει πιθανότητα να συλλεχθούν δεδομένα σε οποιοδήποτε δεδομένο σενάριο, το γνωστοποιούμε. Αυτή η πρακτική είναι σύμφωνη με τις προδιαγραφές που τίθενται για τους developers από τις αγορές εφαρμογών, όπως το App Store της Apple και το Google Play Store. Ωστόσο, όταν πρόκειται για την χρήση των δεδομένων, ακολουθούμε την αρχή της ελαχιστότητας, δηλαδή συλλέγουμε και χρησιμοποιούμε δεδομένα που είναι απαραίτητα μόνο για συγκεκριμένες, και αιτιολογημένες περιπτώσεις.

Τα κέρδη

Το μοντέλο λειτουργίας μας, μας εξασφαλίζει ανταγωνιστικές τιμές χονδρικής, με την αποστολή απευθείας από τα εργοστάσια προέλευσης στους καταναλωτές, καταργώντας τους πολυάριθμους μεσάζοντες. Όταν δεκάδες χιλιάδες πελάτες ενοποιούν τις παραγγελίες τους, τα φαινομενικά υψηλά έξοδα αποστολής γίνονται πολύ προσιτά. Αυτή η προσέγγιση μας επιτρέπει να καλύπτουμε τα έξοδα αποστολής, εξασφαλίζοντας παράλληλα ένα δίκαιο περιθώριο κέρδους για τους πωλητές μας.

naftemporiki.gr