Skip to main content

Aegean Airlines: Μετά από 4 χρόνια διανέμει μέρισμα

Έγκριση της διανομής στη γενική συνέλευση του 2024

Στη διανομή μερίσματος για τη χρήση του 2023 πρόκειται να προχωρήσει η Aegean Airlines, όπως ανέφερε, κατά τη σημερινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας, Ευτύχης Βασιλάκης.

«Μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς των warrants του Δημοσίου, αισθανόμαστε ότι έχουμε το δικαίωμα να ασκήσουμε τη χρηματοοικονομική δυναμικότητά μας προς τους μετόχους μας. Στη γενική συνέλευση της επόμενης χρονιάς θα έχουμε την έγκριση για τη διανομή μερίσματος, ύστερα από τέσσερα χρόνια αποχής.

Οι μέτοχοί μας το 2024, ύστερα από την επαναγορά των warrants και το κλείσιμο του κύκλου των ενισχύσεων για την Covid θα αρχίσουν ξανά να λαμβάνουν μερίσματα, κάτι που θεωρούμε ότι αποτελεί γεγονός ανάκαμψης» σημείωσε.

Για το 2023, ο επικεφαλής της Aegean προέβλεψε ότι τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) θα κυμανθούν από 400 έως 415 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων θα αυξηθούν από 200 έως 215 εκατ. ευρώ.

Επέκταση της παραγγελίας στην Airbus

Αναφερόμενος σε επενδύσεις ανακοίνωσε ότι έχει αποφασισθεί η επέκταση της παραγγελίας από την Airbus από τα 46 στα 50 αεροσκάφη, αξιοποιώντας το option. Την ίδια στιγμή, αλλάζει τα υπολειπόμενα 5 αεροσκάφη από 320 σε 321, κάτι που σημαίνει, όπως εξήγησε, ότι στο σύνολο της παραγγελίας τα 321 θα ανέλθουν σε 29, άρα η διείσδυση των 321neo θα ανέλθει σε 60% της παραγγελίας.

Η επίδραση αυτών των δύο κινήσεων δεν θα είναι άμεση διότι το πρώτο αεροσκάφος από αυτά θα φτάσει το 2025. 

Υπενθυμίζεται ότι, μέχρι σήμερα η εταιρεία έχει παραλάβει 28 αεροσκάφη.

Ωστόσο υπάρχει και μια αρνητική εξέλιξη, καθώς οι κινητήρες GTF που έχει η εταιρεία (Pratt& Witney) εμφανίζουν κάποιο πρόβλημα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να πρέπει να σταλούν γρηγορότερα από το αρχικώς προβλεπόμενο service, ώστε να εξασφαλιστεί ότι θα διατηρηθεί ο κύκλος ζωής και η λειτουργικότητα των αεροσκαφών.

Μέσα στο 2024 αναμένεται να πρέπει να σταλούν κατά μέσο όρο 10 κινητήρες, άρα τόσα αεροσκάφη θα καθηλωθούν στο έδαφος, ενώ   αντίστοιχη επίδραση αναμένεται και το 2025. Οι όποιες ανάγκες δημιουργηθούν θα καλυφθούν με την αξιοποίηση των 4 από τα 6 αεροσκάφη που χρησιμοποιούσε η εταιρεία για τσάρτερ και θα ανανεώσει το leasing για ακόμη 5. Η δραστηριότητα τσάρτερ θα διατηρηθεί αρκετά χαμηλότερα με 2 αεροσκάφη.

Τέλος ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή, όπως εκτιμάται, θα έχει αρνητική επίδραση, καθώς η εταιρεία δεν πετά πια στο Ισραήλ, ενώ θα ξαναμπεί στην αγορά όταν ξανανοίξει, Αίγυπτος, Ιορδανία, Λίβανος.