Skip to main content

Body Talk: Με «πατρόν» ανάπτυξης και στο Κάιρο

Επέκταση στην αιγυπτιακή αγορά και σχέδια για άνοιγμα σε νέες χώρες

Αιγυπτιακό «πατρόν» ανάπτυξης σχεδιάζει η ελληνική εταιρεία αθλητικής ένδυσης Body Talk, έχοντας κάνει ήδη ντεμπούτο στην αγορά του Καΐρου με το πρώτο της φυσικό κατάστημα, ενώ ταυτόχρονα έχει λανσάρει και e-shop που εξυπηρετεί την ευρύτερη περιοχή.

Παρά την έντονα πληθωριστική συγκυρία και τις πιέσεις που δέχθηκε η κερδοφορία της εταιρείας κατά την περσινή χρήση, το 2023 ο στρατηγικός σχεδιασμός ανάπτυξης βασίζεται τόσο στην ενδυνάμωση του σήματος Body Talk στην εγχώρια αγορά, όσο και στην περαιτέρω διείσδυση του σήματος στις διεθνείς αγορές.

Το νέο κατάστημα

Ειδικότερα, η φετινή χρονιά αποτελεί ορόσημο για την εταιρεία καθώς άρχισε η λειτουργία του πρώτου της φυσικού καταστήματος λιανικής στην Αίγυπτο, στο Mallof Egypt, έναν από τους κορυφαίους προορισμούς αγορών στο Κάιρο για τους κατοίκους της περιοχής, αλλά και τους πολυάριθμους τουρίστες, φιλοξενώντας από τα πιο σημαντικά high-end διεθνή fashion brands έως τα πιο γνωστά budget friendly brands.

Ταυτόχρονα πραγματοποιήθηκε και το λανσάρισμα του ηλεκτρονικού καταστήματος (bodytalk.eg).

Στα πλάνα της εταιρείας, επίσης, περιλαμβάνεται η δημιουργία και δεύτερου φυσικού καταστήματος στο Κάιρο, ενδεχομένως και μέσα στο έτος. Πέρα από την αιγυπτιακή αγορά, η εταιρεία προσβλέπει γενικότερα στην ενίσχυση της αναγνωσιμότητας του σήματός της στις αγορές του εξωτερικού, όπου ήδη δραστηριοποιείται, αλλά και στην επέκτασή της σε νέες.

Να σημειωθεί ότι οι εξαγωγές της εταιρείας έχουν μικρή συμμετοχή -μέχρι στιγμής- στη συνολική εικόνα του τζίρου, ωστόσο πέρσι εμφάνισαν ρυθμό ανάπτυξης πέραν του 35% και η αξία τους ανήλθε σε 126 χιλ. ευρώ.

Η εγχώρια αγορά

Σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά, η στόχευση εστιάζει στη θωράκιση και στην ενίσχυση των εγχώριων μεριδίων μέσω και της δημιουργίας νέων σημείων πώλησης, καθώς επίσης στην ενδυνάμωση και στην επέκταση των πωλήσεων μέσω B2C και social media channels.

«Ήδη έχουν εδραιωθεί οι συνθήκες για την αύξηση των πωλήσεων στην ελληνική αγορά, τόσο με την αύξηση των πελατών χονδρικής όσο και με το άνοιγμα τριών νέων καταστημάτων εντός της ελληνικής επικράτειας.

Παράλληλα έχει προγραμματιστεί η επέκταση σε νέες αγορές του εξωτερικού και ήδη αναμένεται το άνοιγμα δύο νέων καταστημάτων στο Κάιρο της Αιγύπτου», επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας στην οικονομική έκθεση για τα πεπραγμένα της περσινής χρήσης.

Τα μεγέθη του 2022

Σε επίπεδο μεγεθών, το 2022 τα έσοδα της Body Talk εμφάνισαν αύξηση 4,1% και ανήλθαν σε 12 εκατ. ευρώ, έναντι 11,6 εκατ. ευρώ το 2021. Το μικτό κέρδος ενισχύθηκε κατά περίπου 9,8%, στα 6,7 εκατ. ευρώ, ωστόσο παράλληλα αυξήθηκαν κατά 19% τα έξοδα διοίκησης (η εταιρεία προχώρησε σε λελογισμένες αυξήσεις στο προσωπικό) και κατά 28,2% τα έξοδα διάθεσης, τα οποία ανήλθαν στα 5,6 εκατ. ευρώ, κυρίως εξαιτίας της επιβάρυνσης από την αύξηση στα κόστη αποθήκευσης, αντικατοπτρίζοντας την επένδυση της εταιρείας σε απόθεμα στα είδη που επαναλαμβάνονται στις σεζόν. Σε αυτό το πλαίσιο, τα EBITDA υποχώρησαν στις 170 χιλ. ευρώ, έναντι 1,36 εκατ. ευρώ το 2021,ενώ η καθαρή κερδοφορία περιορίστηκε εξίσου σε 26,3 χιλ. ευρώ, έναντι 1,23 εκατ. ευρώ το 2021.