Ανέβασε ταχύτητα στις πωλήσεις η Mars Ελλάς, επιτυγχάνοντας πέρυσι την καλύτερη επίδοση της τελευταίας δεκαετίας, κλείνοντας τη χρήση του 2022 με έσοδα 50,1 εκατ. ευρώ.
Οι ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε η εταιρεία, εάν και όπως επισημαίνει κινήθηκαν κάτω από ύψος των συνολικών επιβαρύνσεων που δέχθηκε στο λειτουργικό της κόστος, οδήγησαν σε ανάπτυξη εσόδων 15% σε μια ιδιαίτερα προκλητική συγκυρία. Σε όρους κερδοφορίας οι απώλειες κινήθηκαν στο μάλλον διαχειρίσιμο επίπεδο του 8,6%, με την Mars Hellas να κλείνει τη χρήση με καθαρά κέρδη 4,2 εκατ. ευρώ, επιτυγχάνοντας παράλληλα να βελτιώσει την εικόνα του ενεργητικού της και να ενισχύσει την καθαρή της θέση.
Στη δεκαετία 2012-2022 η Mars Hellas εμφανίζει ενίσχυση εσόδων με ρυθμό 30%, ενώ κατάφερε να διπλασιάσει τις επιδόσεις των καθαρών κερδών της, παρά το γεγονός ότι την τετραετία 2015-2019 η εταιρεία δέχθηκε σημαντικές πιέσεις μεγεθών, με αποτέλεσμα να εμφανίσει ζημιές και αρνητικά ίδια κεφάλαια. Ωστόσο, με τη στήριξη από τον μητρικό όμιλο Mars GMBH, σε συνδυασμό με τη στρατηγική εστίασης σε κερδοφόρες κατηγορίες, τη διεύρυνση του προϊοντικού μείγματος, τις κινήσεις εσωτερικού μετασχηματισμού και περιορισμού του λειτουργικού κόστους, η ελληνική θυγατρική κατάφερε να «νοικοκυρέψει» την εικόνα του ισολογισμού της και να εμφανίσει ανθεκτικότητα, ακόμα και στους έντονα πληθωριστικούς καιρούς.
Όπως επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας στην οικονομική έκθεση για τη χρήση 2022, «η κατηγορία της σοκολάτας και της τσίχλας παρουσίασε σημαντική αύξηση, ωθούμενη από την ανάκαμψη της αγοράς μετά την πανδημία, ενώ παράλληλα η κατηγορία τροφών ζώων συντροφιάς συνέχισε την ανοδική πορεία των τελευταίων χρόνων.
Οι πληθωριστικές πιέσεις, όμως, αποτέλεσαν σημαντική πρόκληση. Το κόστος προμήθειας και διακίνησης προϊόντων αυξήθηκε σημαντικά, ενώ οι αυξήσεις τιμών ήταν χαμηλότερες προς τους τελικούς καταναλωτές, αφού η εταιρεία απορρόφησε σημαντικό ποσοστό του αυξημένου κόστους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του ποσοστού του μικτού περιθωρίου κέρδους και, παρά τη συγκράτηση των εξόδων λειτουργίας, τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν».
Τα μικτά κέρδη το 2022 ενισχύθηκαν κατά 1% στα 19,7 εκατ. ευρώ, ενώ τα προ φόρων αποτελέσματα εμφάνισαν πέρυσι μείωση της τάξεως του 11,2% στα 5,5 εκατ. ευρώ, σε σχέση με 6,2 εκατ. ευρώ το 2021.
Το σύνολο του ενεργητικού ανήλθε σε 23,4 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά περίπου 30%, γεγονός που αποδίδεται στην αύξηση των ταμειακών διαθεσίμων.
Τα ίδια κεφάλαια ενισχύθηκαν κατά 3,7% στα 8,3 εκατ. ευρώ, έναντι 8,08 εκατ. ευρώ το 2021.
Για το 2023 η εταιρεία αναμένει σταθερή εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών από τη συνεχή βελτίωση του μοντέλου λειτουργίας, εκτιμώντας ωστόσο ότι οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τόσο τα κόστη λειτουργίας, προμήθειας και μεταφοράς των προϊόντων, όσο και τον όγκο πωλήσεων, καθώς παρατηρείται μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών.
Υπενθυμίζεται ότι η Mars έχει ηγετική παρουσία μέσω των σημάτων «Pedigree» και «Whiskas» στην κατηγορία των ζωοτροφών για κατοικίδια, ενώ διατηρεί ισχυρά μερίδια αγοράς στη κατηγορία των κωδικών «αυθόρμητης αγοράς», που περιλαμβάνουν τις σοκολάτες, τα παγωτά και τις τσίχλες, διεκδικεί και περαιτέρω διεύρυνση στο εγχώριο καλάθι για το σήμα της Uncle Ben’s (ρύζι, σάλτσες και έτοιμα γεύματα).