Σε περαιτέρω ισχυροποίηση της δυναμικής των μεγεθών του προσβλέπει για φέτος ο όμιλος Φάις, με την εικόνα του πρώτου εξαμήνου του 2023 να καταγράφει βελτιωμένη πορεία σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Εξάλλου, κατά την περσινή χρήση ο όμιλος Φάις πέτυχε σημαντική ενίσχυση των εσόδων του με ρυθμό πέραν του 30% και βελτίωση του EBITDA, παρά τις πιέσεις που δέχθηκε η καθαρή κερδοφορία.
«Στο εξάμηνο του 2023 τα οικονομικά μεγέθη του ομίλου παρουσιάζονται βελτιωμένα με τα αντίστοιχα συγκριτικά της χρήσης 2022. Σε συνδυασμό με την προσπάθεια μείωσης κάποιων εξόδων, θα οδηγήσει σε μικρή βελτίωση του EBITDA που προβλέπεται για το 2023 σε σχέση με το 2022.
Παρ’ όλα αυτά, η διοίκηση παρακολουθεί στενά τα γεγονότα (πόλεμος, αύξηση ενεργειακού κόστους) και συνεχίζει το πλάνο περιορισμού εξόδων, ενώ καθορίζει την πολιτική ανάπτυξης με προσεκτικά βήματα ώστε να μην προκύψουν επιπλέον χρηματικές ανάγκες», επισημαίνεται στην οικονομική έκθεση της χρήσης 2022.
Αναφορικά με τις επιδόσεις του 2022, τα έσοδα του ομίλου εμφάνισαν αύξηση 33,4% -στα 163,2 εκατ. ευρώ-, έναντι 122,3 εκατ. ευρώ το 2021.
Σε όρους κερδοφορίας, τo EBITDA ενισχύθηκε κατά 12%, στα 32,7 εκατ. ευρώ, ωστόσο τα προ φόρων κέρδη υποχώρησαν κατά 19,7%, στα 11,08 εκατ. ευρώ, και τα καθαρά κέρδη αντίστοιχα κατέγραψαν μείωση 21,9%, στα 8,9 εκατ. ευρώ. Tα ίδια κεφάλαια στις 31/12/2022 εμφάνισαν σημαντική βελτίωση και ανήλθαν σε 51,6 εκατ. ευρώ, έναντι 40,3 εκατ. ευρώ το 2021.
Οι θυγατρικές
Σε ό,τι αφορά τις βασικές θυγατρικές του ομίλου, ενδεικτικά αναφέρεται η SportsWind, με ισχυρό χαρτοφυλάκιο brands αθλητικής μόδας, που εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 36% σε όλα τα brands. Πιο συγκεκριμένα, 36% ήταν η αύξηση των πωλήσεων στη χονδρική της Puma και 72% η αύξηση στο brand της New Era. Τα ανωτέρω είχαν ως αποτέλεσμα τα κέρδη προ φόρων να ενισχυθούν κατά 78%, στα 3,8 εκατ. ευρώ, και το EBITDA της εταιρείας να ανέλθει στα 6,8 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 47%.
Σημειώνεται ότι φέτος η εταιρεία σταμάτησε τη συνεργασία με την Puma για τη Βουλγαρία, με σκοπό να σταματήσει μια δραστηριότητα που δεν προσέφερε στην εταιρεία και στον όμιλο. Επίσης, εξαγόρασε το 35% της εταιρείας NORTHCUT I.K.E. και πλέον είναι 100% θυγατρική της, η οποία μετονομάστηκε σε DENIM CO. IKE. Εντός του 2023, επιπλέον, λειτούργησε δύο νέα καταστήματα LEVI’S μετά τη συνεργασία που επιτεύχθηκε από την Φάις συμμετοχών με τη Levi Strauss & Co. Europe BV.
Η Unlimited Sport A.E εμφάνισε μεγάλη αύξηση των πωλήσεων συγκριτικά με το 2021, της τάξεως του 27%. Το brand της Under Armour είναι αυτό που έδωσε τη μεγαλύτερη ώθηση με αύξηση 23% στις χονδρικές πωλήσεις, 32% στις λιανικές πωλήσεις, όπως και το brand UGG – του οποίου οι χονδρικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 29%.
Η Καλογήρου εμφάνισε πέρσι αύξηση του τζίρου κατά 25%. Στο πλαίσιο του σχεδιασμού εξορθολογισμού εξόδων, η εταιρεία προχώρησε στο κλείσιμο 3 σημείων πώλησης (Factory Outlet Πειραιώς, Factory Outlet Αεροδρομίου και Βurberry Μυκόνου) και στην έναρξη λειτουργίας δυο νέων καταστημάτων: Hogan και Καλογήρου Pret-a-Porter Outlet.
Η AM Gencom κατέγραψε πέρσι αύξηση πωλήσεων 23,6%. Η διοίκηση της εταιρείας αποφάσισε να μην ανανεώσει το Master Franchise Agreement με την ADIDAS, το οποίο έληξε στις 28/2/2023, με συνέπεια το κλείσιμο των καταστημάτων Adidas – το οποίο θα έχει αντίκτυπο στις πωλήσεις της χρήσης 2023. Ταυτόχρονα, εντός του Μαρτίου 2023 η διοίκηση αποφάσισε την πώληση του επενδυτικού ακινήτου στην Πάτρα έναντι 1,51 εκατ. ευρώ.
Η SLF East Europe, η οποία αντιπροσωπεύει το brand Kiko Milano, το 2023 αναμένει περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου μέσω των θυγατρικών εταιρειών. Στην Ελλάδα οι επιδόσεις της SLF Greece μεταφράζονται ήδη σε τζίρο 8,4 εκατ. ευρώ.
Στα τέλη της χρήσης 2022 ξεκίνησε η λειτουργία της Αγοράς Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη, γεγονός το οποίο αναμένεται να έχει θετική επίδραση στον κύκλο εργασιών της εταιρείας και του ομίλου από το 2023 και έπειτα.