Skip to main content

Δέλτα: Διευρύνει το portfolio με την εξαγορά της Cold Sin

Τι περιλαμβάνει η συμφωνία - Ποιοι οι στόχοι

Eπαναπροσεγγίζει την εγχώρια αγορά τυποποιημένου παγωτού η ΔΕΛΤΑ, η οποία μετά από 17 χρόνια “απουσίας” από την κατηγορία προχώρησε στην εξαγορά της εταιρείας “Cold Sin”.

Η εξαγορασθείσα εταιρεία με έδρα τη Λαμία αποτελεί τον επίσημο εθνικό διανομέα των παγωτών Mars Hellas και General Mills (Häagen-Dazs) και τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της Sammontana SPA για την Ελλάδα και Κύπρο, ενώ παράγει μέσω τρίτων και τα παγωτά Cold Sin. Η εταιρεία είναι μέλος του ομίλου Γιαννίτσης και σύμφωνα με τα στοιχεία του ισολογισμού της περσινής χρήσης εμφανίζει δυναμική καθαρών εσόδων 7,4 εκατ. ευρώ και προ φόρων κέρδη 802 χιλ. ευρώ, ενώ τα ίδια κεφάλαια ανέρχονται σε 924.188 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά στο τίμημα της εξαγοράς δεν έχει γνωστοποιηθεί αλλά οι πληροφορίες της “Ν” αναφέρουν ότι η πρόταση που δέχθηκε η Cold Sin ήταν ιδιαίτερα ελκυστική.

Επισημαίνεται ότι η συμφωνία εξαγοράς αφορά μόνο στην απόκτηση από πλευράς της γαλακτοβιομηχανίας του δικτύου 60-80 αντιπροσώπων και περί τις 12-13 χιλ ψυγείων, ενώ δεν περιλαμβάνει τις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις ή κάποιο άλλο στοιχείο ενεργητικού και παθητικού των υπόλοιπων δραστηριοτήτων του ομίλου Γιαννίτσης που λειτουργούν ως ανεξάρτητες και ξεχωριστές οντότητες.

Μέσα από αυτή την νέα εξαγορά η Δέλτα διευρύνει το portfolio της με ισχυρά σήματα παγωτού αποκτώντας με το τρόπο αυτό ξανά παρουσία στην εγχώρια αγορά τυποποιημένου παγωτού που υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ.

Τόσο το ενισχυμένο τουριστικό ρεύμα όσο και η τάση για κατανάλωση καθ’ όλη την διάρκεια του έτους καθιστά την κατηγορία παγωτού ιδιαίτερα ελκυστική και σε αυτό το πλαίσιο η Δέλτα επιδιώκει να ενδυναμώσει περαιτέρω το δίκτυο διανομής των προϊόντων της Cold Sin στην εγχώρια αγορά και δη στην μικρή λιανική.

Αυτός τουλάχιστον φέρεται να είναι ο πρώτος στόχος της Δέλτα καθώς δεν αποκλείεται σε δεύτερο χρόνο να εξεταστεί και η παραγωγική “επαναφορά” της εταιρείας στη κατηγορία του παγωτού.

Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΛΤΑ το 2006 πούλησε τη δραστηριότητά της στο παγωτό στη Nestle, η οποία το 2016 μεταβίβασε αυτή τη δραστηριότητα στην εταιρεία Froneri (κοινοπραξία της Nestle και της βρετανικής R&R), η οποία το 2017 έκλεισε το εργοστάσιο παγωτού στον Ταύρο.

Σε κάθε περίπτωση η νέα εξαγορά κινείται στην κατεύθυνση της στρατηγικής της CVC Capital Partners – στον έλεγχο της οποία έχει περιέλθει από τα τέλη του 2020 ο όμιλος Vivartia – για τον μετασχηματισμό της Δέλτα στην κατεύθυνση της πιο παραγωγικής αξιοποίησης των assets που διαθέτει, της διεύρυνσης του portfolio και της ενίσχυσης της εξωστρέφειας.

Υπενθυμίζεται ότι το 2022 η Δέλτα προχώρησε στην εξαγορά της Κουρέλλας, μέσω της οποία απέκτησε παρουσία σε βιολογικά τυροκομικά προιόντα, καθώς και στην

εξαγορά της εμπορικής εταιρείας Δανιήλ Σ. Γκατένιο και Υιός Α.Ε που δραστηριοποιείται στην αγορά των γαλακτοκομικών.

Σημειώνεται ότι η Δέλτα έκλεισε το 2022 καταγράφοντας αύξηση 15,8% στα έσοδα τα οποία ανήλθαν στα 263 εκατ. ευρώ, ωστόσο δέχθηκε ισχυρές πιέσεις στην κερδοφορία της ελέω της έντονα πληθωριστικής συγκυρίας που επηρέασε σημαντικά το λειτουργικό της κόστος. Ως εκ τούτου το EBITDA υποχώρησε κατά 95,8% σε 0,47 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη κατά 5,2% σε 61,2 εκατ. ευρώ, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους μειώθηκε κατά 5,6% στο 23,3%. Σημαντική ήταν η επίδραση και στα καθαρά αποτελέσματα του ομίλου, που έκλεισαν με ζημιές 20,8 εκατ. ευρώ από κέρδη 2,94 εκατ. ευρώ το 2021.