Skip to main content

Σταθερές οι πωλήσεις του κλάδου των μαρμάρων στο Α’ εξάμηνο 2023, σύμφωνα με τον ΣΕΜΜΘ

Νέα αγορά εξαγωγών μαρμάρων η Ινδία – Παρουσία 37 ελληνικών εταιρειών μαρμάρου στη διεθνή έκθεση Marmorac 2023

Σταθερότητα στις πωλήσεις δείχνει ο κλάδος των μαρμάρων παρά τις αρνητικές συνέπειες που συνεχίζουν να υφίστανται στην αγορά λόγω των περιοριστικών μέτρων της Κίνας για την αντιμετώπιση του COVID19. Αναφορικά με την πορεία του κλάδου το Α’ Εξάμηνο 2023, τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας Θράκης (ΣΕΜΜΘ) δείχνουν πως οι πωλήσεις παρέμειναν σταθερές στα 147,2 εκατ. ευρώ έναντι 146,9 εκατ. ευρώ το Α’ εξάμηνο του 2022.

Οι σταθερές πωλήσεις αφορούν τόσο τους όγκους όσο και τα επεξεργασμένα μάρμαρα.

Η Κίνα που αναμενόταν να ανακάμψει το 2023 μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων δεν είχε αύξηση σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Επίσης εμφανίζει κάμψη 50% σε σχέση με τις επιδόσεις προ κορωνοϊού. Παράλληλα στο Α’ εξάμηνο 2023 τόσο οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής όσο τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα παρουσίασαν μείωση στη ζήτηση σε σύγκριση με το Α’ εξάμηνο 2022. Θετική ένδειξη είναι το γεγονός ότι οι ποσότητες μαρμάρων που εξάγονται στην Ινδία από την Ελλάδα έχουν αυξηθεί σημαντικά καθώς η Ινδία είναι μια πολύ μεγάλη αγορά που απορροφά μάρμαρα από όλο τον κόσμο.

Τα μάρμαρα λόγω των περιοριστικών μέτρων της Κίνας για την αντιμετώπιση του COVID19, προσπάθησαν να αντισταθμίσουν τις απώλειες με αυξήσεις πωλήσεων και τιμών σε καθετοποιημένα προϊόντα. Ωστόσο διαφοροποιείται συνέχεια η σχέση ακατέργαστου και κατεργασμένων μαρμάρων.

Στις εξαγωγές το 25% είναι κατεργασμένα με καλές τιμές. Το 50% του κύκλου εργασιών προέρχεται από πωλήσεις κατεργασμένων, σύμφωνα με τα στοιχεία που αφορούν στο σύνολο της εθνικής δραστηριότητας ακατέργαστου και κατεργασμένων 2021 και 2022.

Ελληνική παρουσία στη διεθνή έκθεση Marmorac 2023

Στο μεταξύ, τo παρόν έδωσαν 37 ελληνικές επιχειρήσεις από τον κλάδο του μαρμάρου στη διεθνή έκθεση Marmorac 2023, η οποία πραγματοποιήθηκε στα τέλη Σεπτεμβρίου στη Βερόνα της Ιταλίας.

Η Ελλάδα παρουσίασε ένα ειδικά διαμορφωμένο περίπτερο σε προνομιακό χώρο της έκθεσης και παράλληλα διοργανώθηκε προωθητική εκστρατεία με το μήνυμα “Greek Marble | Then. Now. Forever. – A symbol of excellence” κατά τη διάρκεια της οποίας οι εκπρόσωποι των ελληνικών επιχειρήσεων έδειξαν τις δυνατότητες χρήσης του ελληνικού μαρμάρου μέσα από καινοτόμες και μοντέρνες σχεδιαστικές προτάσεις, συνδυάζοντας την παράδοση και το design του μέλλοντος.

Όπως τονίζει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας Θράκης (ΣΕΜΜΘ) και η Ελληνική Εταιρία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece) που συνεργάστηκαν για την υλοποίηση αυτής της επιχειρηματικής αποστολής, στόχος ήταν να γίνει περαιτέρω γνωστή στη διεθνή κοινότητα η μοναδικότητα του Ελληνικού Μαρμάρου.

Σύμφωνα με την Προέδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας Θράκης, Ιουλία Χαϊδά «ο ΣΕΜΜΘ και όλοι οι επαγγελματίες του κλάδου μας, είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι που τη φετινή χρονιά, για πρώτη φορά,  το ελληνικό μάρμαρο ανέδειξε οργανωμένα την παγκόσμια αξία του. Πιστεύουμε ότι με την υποστήριξη της Enterprise Greece, και μετά τη  δημιουργία του brand για το Ελληνικό Μάρμαρο με πλήρη οπτική ταυτότητα που παρουσιάσαμε στην έκθεση της Marmomac,  θα ακολουθήσουν και άλλες σημαντικές εκθέσεις του κλάδου, στις οποίες θα προβληθεί επάξια το Greek Marble | Then. Now. Forever». Από την πλευρά της η Εντεταλμένη Σύμβουλος και Εκτελεστικό μέλος Δ.Σ. της Enterprise Greece, κα Μπέττυ Αλεξανδροπούλου αναφερόμενη στην προσπάθεια και τα απτά αποτελέσματα ενίσχυσης της εξωστρέφειας του κλάδου των μαρμάρων τόνισε πως «η Enterprise Greece σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας Θράκης, υλοποιούν δράσεις που αναδεικνύουν τo Ελληνικό Μάρμαρο και την ενιαία επικοινωνιακή του ταυτότητα, που χτίσαμε μαζί την τελευταία χρονιά. Στόχος των δράσεων αυτών, είναι η ενδυνάμωση της εικόνας και η αύξηση της προστιθέμενης αξίας του “brand” του Ελληνικού Μαρμάρου στις διεθνείς αγορές».