Το νέο εμπορικό της μήνυμα που συνάδει και με την ανανέωση της παρουσίας της στην ελληνική αγορά παρουσίασε πρόσφατα η IKEA, η οποία μετρά ήδη 23 χρόνια δραστηριότητας στη χώρα μας.
Βιωσιμότητα, τιμές, ποιότητα και λειτουργικότητα είναι οι βασικοί άξονες του νέου μηνύματος που, σύμφωνα με τους επικεφαλής του εμπορικού τμήματος της εταιρείας, συνοπτικά εμπεριέχονται στην έκφραση «Μαζί δημιουργούμε νέες δυνατότητες» εστιάζοντας στη συμβολή των καταναλωτών στην τελική διαμόρφωση των προϊόντων της ΙΚΕΑ για την κάλυψη των αναγκών τους.
Η εταιρεία του ομίλου Φουρλή διαθέτει 5 καταστήματα στην Ελλάδα, 1 στην Κύπρο και 1 στη Σόφια Βουλγαρίας. Σύμφωνα με τη στρατηγική του ομίλου η ανάπτυξη της αλυσίδας περνά πλέον από τα full concept stores στα μεσαίας κατηγορίας καταστήματα 6.000 – 10.000 τ.μ.
Ήδη σε αυτή την κατηγορία έχουν περάσει τα δύο ήδη υπάρχοντα καταστήματα στη Λάρισα και Ιωάννινα, ενώ αντίστοιχα ετοιμάζονται 1 στην Πάτρα, 1 στο Ηράκλειο Κρήτης και 1 στο Ελληνικό τα οποία αναμένεται να λειτουργήσουν αντιστοίχως το 2024, το 2025 και το 2027. Η ΙΚΕΑ επίσης ενισχύει την παρουσία της στον Πειραιά και το Μαρούσι (Μall) δημιουργώντας αποθήκες για την υποστήριξη των δύο υπαρχόντων καταστημάτων της με στόχο τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των καταναλωτών με την άμεση παράδοση προϊόντων. Στην περιοχή του Αεροδρομίου η εταιρεία στοχεύει στη δημιουργία ενός εμπορικού hub με την παρουσία ΙΚΕΑ (στη λογική του μεσαίου μεγέθους) και τη φιλοξενία και άλλων μεγάλων εμπορικών αλυσίδων με στόχο την προσέλκυση ευρύτερου καταναλωτικού κοινού. Παράλληλα ετοιμάζει και δεύτερο κατάστημα στη Βουλγαρία.
Στόχος είναι η περαιτέρω αύξηση των μεριδίων αγοράς των ΙΚΕΑ που φτάνει στο 20% με τον όμιλο να ακολουθεί τα τρία επόμενα χρόνια ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική και όπως επισημαίνεται έχει ομαλοποιηθεί ο εφοδιασμός των καταστημάτων. Ήδη το Α΄ εξάμηνο του 2023 καταγράφηκε σημαντική αύξηση των πωλήσεων των καταστημάτων ΙΚΕΑ κατά 24,4%, εντός και εκτός Ελλάδας, με την αύξηση μάλιστα να οφείλεται, όπως τονίζουν τα στελέχη της εταιρείας, κυρίως στην ενίσχυση του όγκου πωλήσεων και να μην είναι πληθωριστική. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν τα υψηλά επιτόκια και ο πληθωρισμός συνεχίζουν να αποτελούν βαρίδια για τις επιχειρήσεις και την κατανάλωση.
Να σημειωθεί πάντως πως η αγορά του οικιακού εξοπλισμού είναι από τις λίγες κατηγορίες της λιανικής που εμφανίζουν θετικά σημάδια, σε σύγκριση με την πίεση που υφίσταται συνολικά η κατανάλωση στη χώρα μας.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του ΙΟΒΕ, πως οι προσδοκίες στα Είδη Οικιακού Εξοπλισμού βελτιώνονται αισθητά και ο σχετικός δείκτης διαμορφώνεται τον Σεπτέμβριο στις 122,3 (από 110,2) μονάδες, έντονα υψηλότερα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι (101,8 μον.).
Οι εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις κινήθηκαν ελαφρά πτωτικά ενώ αντίθετα οι θετικές προβλέψεις στις πωλήσεις στο επόμενο διάστημα ενισχύθηκαν σημαντικά.
Από την άλλη πλευρά, το ύψος των αποθεμάτων αποκλιμακώθηκε έντονα, με αποτέλεσμα οι παραγγελίες προς προμηθευτές να υποχωρήσουν.
Παράλληλα, οι προβλέψεις για την απασχόληση ενισχύονται σημαντικά και διαμορφώνονται στις +31 μονάδες (από +7 μονάδες το σχετικό ισοζύγιο), ενώ στις τιμές ο σχετικός δείκτης συνεχίζει να υποδηλώνει αύξηση (+32 από +11 μονάδες).