Στην εκπομπή In Business 9-11 με τη Μαρία Σμιλίδου και τον Παύλο Πανταζόπουλο εμφανίστηκε ο Γιάννης Μανδάλας, “Διευθύνων Σύμβουλος “Mediterra Sa_Mastihashop” (Μεditerra Ae).
Ο κ. Μανδάλας μίλησε στην τηλεόραση της Ναυτεμπορικής και εξήγησε αρχικά την τεχνολογία της κρυοξήρανσης που χρησιμοποιείται πολλά χρόνια τώρα και «ταΐζει τους αστροναύτες».
Η εταιρεία του όπως ανέφερε χρησιμοποίησε την τεχνολογία αυτή για να κάνει την μαστίχα υδατοδιαλυτή και υδατο-διασπειρώμενη, με αποτέλεσμα τώρα η μαστίχα να υπάρχει σε σκόνη και να έχει ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο για χρήσεις μαστίχας που είτε υπήρχαν, είτε δεν υπήρχαν καθόλου. Ωστόσο, η συγκεκριμένη τεχνολογία επέτρεψε στην εταιρεία να ασχοληθεί «με ελληνικά προϊόντα που παρουσιάζουν ενδιαφέρον στο εξωτερικό και με τα οποία θα μπορέσουμε να συναντήσουμε κοινά τα οποία βρίσκονται σε πολύ απομακρυσμένους προορισμούς, όπως η Ασία, η Ιαπωνία, η Ν. Κορέα, η Λατινική Αμερική».
Το εμβληματικό γιαούρτι είναι από τα πρώτα προϊόντα που η εταιρεία δοκίμασε «να περάσει από «λυοφιλίωση» επίσημη ονομασία της κρυοξήρανσης». «Καταφέραμε να πάρουμε ένα πολύ ωραίο προϊόν που έχουν μείνει μόνο τα στερεά, έχει αφαιρεθεί το νερό, μια σκόνη γιαουρτιού που όμως αδικείται από αυτόν τον όρο. Είναι γιαούρτι χωρίς το νερό, χωρίς ίχνος συντηρητικού, με μεγάλη διάρκεια ζωής, σε φάκελο, μερίδες και μπορεί να ταξιδέψει με το 1/5 του βάρους και του όγκου του. Τα logistics είναι πολύ χαμηλά πράγμα που κάνει ανταγωνιστικό το προϊόν στις μακρινές αγορές του εξωτερικού και η ανασύστασή του είναι απλή. Προσθέτεις νερό και ανακατεύεις δυνατά. Κρατά όλα τα θρεπτικά συστατικά, τη γεύση το άρωμα αναλλοίωτα, ενώ απευθύνεται σε ειδικά κοινά».
Την ίδια μέθοδο χρησιμοποίησαν και σε άλλα ελληνικά προϊόντα όπως τζατζίκι, χούμους και φάβα, ενώ κάνανε σκόνη και το περίφημο γλυκό χιώτικο μανταρίνι και το τριαντάφυλλο. Μετέφερε την αισιοδοξία του «ότι αυτό που επιχειρούμε όλα αυτά τα χρόνια θα δικαιωθεί» και κατέληξε ότι παρά το υψηλό κόστος, αυτό αντισταθμίζεται, γιατί τα προϊόντα είναι ανταγωνιστικά λόγω του μειωμένου κόστους μεταφοράς και αποθήκευσης, της μεγαλύτερης διάρκειας ζωής, ενώ κατέληξε ότι «κάνουμε οικονομία και στην διατήρηση των τροφών μας».