Skip to main content

ΓΕΚ Τέρνα: Υψηλές προσδοκίες για τα κέρδη της Αττικής Οδού

ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI

Στα 300 εκατ. ετησίως εκτιμώνται τα EBITDA του αυτοκινητόδρομου.

EBITDA (κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων) περί τα 300 εκατ. αναμένει κατά μέσο όρο ετησίως η ΓΕΚ Τέρνα από την ένταξη στο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων της, της Αττικής Οδού, εκτός απρόοπτου, σε ένα χρόνο.

Η παραπάνω εκτίμηση συνέβαλε στους υπολογισμούς που οδήγησαν στην προσφορά της ΓΕΚ Τέρνα (3,270 δισ. ευρώ) για τον αυτοκινητόδρομο στο πλαίσιο του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου).

Όπως εξήγησαν χθες, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Γιώργος Περιστέρης, ο γενικός διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, Μάνος Μουστάκας και η γενική διευθύντρια Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών, Πηνελόπη Λαζαρίζου, προκειμένου να δομηθεί η προσφορά για την Αττική Οδό ελήφθησαν υπόψη, μεταξύ άλλων, η αναμενόμενη αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου από τις επεκτάσεις του αυτοκινητόδρομου (προς τα λιμάνια Ραφήνας και Λαυρίου) καθώς και οι θετικές προβλέψεις για την ελληνική οικονομία.

Με βάση τα παραπάνω η ΓΕΚ Τέρνα εκτιμά ότι στην επόμενη πενταετία θα επιτύχει διπλασιασμό του EBITDA, προσεγγίζοντας το 1 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση. Στο νούμερο αυτό δεν συμπεριλαμβάνει τα κέρδη από τις συμμετοχές της στο Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με καζίνο στο Ελληνικό, στο αεροδρόμιο Καστελιού στην Κρήτη και στην μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο το φυσικό αέριο ισχύος 877 MW στην Κομοτηνή έργα που βρίσκονται σε φάση σχεδιασμού ή κατασκευής.

Η ΓΕΚ Τέρνα στις Παραχωρήσεις, είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής διαθέτοντας, σύμφωνα πάντα με τη διοίκησή της, ένα από τα νεαρότερα (μέση συμβατική διάρκεια 25 έτη), πιο διαφοροποιημένα και χαμηλού ρίσκου χαρτοφυλάκια από τα οποία αναμένει μερίσματα 6 δισ. ευρώ στο σύνολο της ζωής των έργων, χωρίς να συνυπολογίζεται σε αυτά η συμβολή της Αττικής Οδού.

Η διοίκηση της ΓΕΚ Τέρνα σημείωσε επίσης χθες πως όλες οι παραγωγικές δραστηριότητες του ομίλου (παραχωρήσεις, ενέργεια κ.λ.π.) είναι «υψηλής εμπορικότητας και εμπορευσιμότητας» και δύναται ανά πάσα στιγμή να αποφέρουν υπεραξίες στον Όμιλο με την αξιοποίησή τους, όταν και εφόσον υπάρξουν οι κατάλληλες συνθήκες.

Ο κ. Περιστέρης δεν απάντησε σε ερώτημα σχετικό με την πώληση της Τέρνα Ενεργειακή, μια υπόθεση που βγαίνει συχνά στην επικαιρότητα. Επανέλαβε απλώς ότι ο Όμιλος θα είναι καλά είτε με είτε χωρίς την προαναφερόμενη θυγατρική του.

Απαντώντας σε ερώτημα σχετικό με το μέρισμα ο επικεφαλής του κατασκευαστικού – ενεργειακού Ομίλου σημείωσε ότι γίνεται προσπάθεια να βρεθεί η ισορροπία μεταξύ επενδύσεων και ικανοποίησης των μετόχων. Όπως είπε τα τελευταία χρόνια έχει δοθεί καλό μέρισμα μαζί με την αγορά ιδίων μετοχών και πρόθεση της εταιρείας είναι να συνεχίσει να δίνει μέρισμα συνεχώς αυξανόμενο.

Αναφορικά με το πότε θα υπογραφεί η σύμβαση για την Εγνατία Οδό η διοίκηση της ΓΕΚ Τέρνα είπε πως σε ό,τι την αφορά δεν έχει καμία εκκρεμότητα. Η καθυστέρηση οφείλεται στο ελληνικό δημόσιο το οποίο έχει την υποχρέωση μεταξύ άλλων να αδειοδοτήσει το σύνολο των σηράγγων και να εκδώσει την Κοινή Υπουργική Απόφαση για την αναπροσαρμογή των διοδίων. Με βάση δε τον προγραμματισμό του ΤΑΙΠΕΔ η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της με νόμο από την Βουλή αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2024, ενώ θα τεθεί σε ισχύ το δεύτερο.

Ακόμη, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΓΕΚ Τέρνα δεν αντιμετωπίζεται κανένα πρόβλημα με την έκδοση εγγυητικών επιστολών καθώς ο Όμιλος έχει τη δυνατότητα να απευθύνεται εκτός από την ελληνική τραπεζική αγορά και στη διεθνή. Σχετικά με το πρόβλημα της έλλειψης εργατικού προσωπικού που αφορά σε όλο τον κλάδο σημείωσε πως γίνεται προσπάθεια σε συνεργασία με την κυβέρνηση να επιλυθεί. Ωστόσο, συμπλήρωσε πως κάποια από τα μεγάλα έργα που ήταν να προχωρήσουν (όπως το πακέτο των σιδηροδρομικών έργων προϋπολογισμού 4 δις. ευρώ το οποίο δεν έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση) καθυστερούν και αυτό κάνει λιγότερο δύσκολο το πρόβλημα.