Skip to main content

Κατώτερες των προσδοκιών οι επιδόσεις της Upfield Hellas

Για τον Ολλανδικό όμιλο το δυνατό “ελληνικό” χαρτί φέρεται ότι αφορά την Arivia, που δραστηριοποιείται στην αγορά των φυτικών προϊόντων.

Κατώτερες των προσδοκιών είναι οι επιδόσεις της Upfield Hellas Μονοπρόσωπη ΕΠΕ, που αποτελεί τον εγχώριο εμπορικό βραχίονα πώλησης του ελαιολάδου και των μαργαρινών του ισχυρού ολλανδικού πολυεθνικού ομίλου.

Πέρυσι με βάση τα στοιχεία του ισολογισμού η εταιρεία εμφάνισε αύξηση εσόδων της τάξεως του 5,8% στα 78,1 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 73,8 εκατ. ευρώ του 2021, εξέλιξη που αποδίδεται στις ανατιμήσεις και όχι σε οργανική ανάπτυξη.

Αξίζει να επισημανθεί ότι ο ισολογισμός της χρήσης 2022 αποτυπώνει διαφορετική δυναμική εσόδων για την προηγούμενη χρήση σε σχέση με τα όσα αναφέρει ο ισολογισμός του 2021 όπου τα έσοδα δηλώνονται ότι διαμορφώνονται στα 85,4 εκατ. ευρώ (σ.σ. δημοσιοποιήθηκε στις 20/10/2022). Σύμφωνα με πληροφορίες η διαφοροποίηση αυτή έγκειται στην αλλαγή του τρόπου απεικόνισης των εσόδων, μετά από σχετική πρόταση των ορκωτών ελεγκτών.

Σε ό,τι αφορά τα νούμερα στην κερδοφορία, πάντως, οι δύο ισολογισμοί συνάδουν απόλυτα. Έτσι κατά το 2022 τα EBITDA της εταιρείας μειώθηκαν κατά 13% στα 2,78 εκατ.ευρώ και τα προ φόρων κέρδη υποχώρησαν κατά 8,6% στα 2,73 εκατ. ευρώ.

Να επισημανθεί ότι εγχωρίως δραστηριοποιείται και η Upfield Ελλάς Α.Ε (πρώην Ελλάνθη) που αποτελεί την παραγωγική εταιρεία μαργαρινών και ελαιολάδου του Ομίλου Upfield, για τις περσινές επιδόσεις της οποίας δεν έχουν δημοσιευθεί ακόμα οικονομικές καταστάσεις. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η δυναμική εσόδων του 2021 διαμορφώθηκε στα 41,43 εκατ. ευρώ.

Σε μια περίοδο κατά την οποία οι τιμές ελαιολάδου εκτοξεύτηκαν οι επιδόσεις του Άλτις σε όρους όγκου φέρεται ότι κινούνται σε πολύ υποτονικά επίπεδα και αυτή η εικόνα παραμένει και φέτος. Το έντονο πληθωριστικό περιβάλλον σε συνδυασμό με την χρόνια αδυναμία πώλησης επώνυμου τυποποιημένου ελαιολάδου τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο αποτελεί ένα μεγάλο αγκάθι για την βιομηχανία ελαιολάδου, η οποία καλείται να αναπτύξει στρατηγικές για να θωρακίσει την αναπτυξιακή της πορεία, δεδομένου ότι ούτε η νέα ελαιοκομική περίοδος προμηνύει ότι θα υπάρξει αποκλιμάκωση των τιμών και ομαλοποίηση της αγοράς ελαιολάδου διεθνώς.

Η Arivia το δυνατό “ελληνικό” χαρτί

Για τον Ολλανδικό όμιλο το δυνατό “ελληνικό” χαρτί φέρεται ότι αφορά την Arivia, που δραστηριοποιείται στην αγορά των φυτικών προϊόντων.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2022 ο κύκλος εργασιών της Arivia αυξήθηκε κατά 16,05% σε σχέση με το 2021, φθάνοντας τα 117,75 εκατ. ευρώ, από 101,41 εκατ. ευρώ. H Arivia έχει έντονα εξωστρεφή χαρακτήρα και με όχημα το brand Violife επί ευρωπαϊκού εδάφους κατεγράψτε πέρυσι αύξηση εσόδων πέραν του 30% αντισταθμίζοντας τις απώλειες στην αμερικανική αγορά. Να σημειωθεί ότι το 80% περίπου των πωλήσεων κατευθύνονται στα ευρωπαϊκά ράφια.

Αντίστοιχα κατα 7,2% ενισχύθηκε το EBITDA το οποίο ανήλθε σε 42,93 εκατ. ευρώ, έναντι 40,02 εκατ. ευρώ το 2021. Ομως το επιβαρυμένο λειτουργικό κόστος επηρέασε την εικόνα των κερδών τα οποία σε πρό φορων βάση υποχώρησαν κατά 15,6% στα 40,54 εκατ. ευρώ. Σε κάθε περίπτωση η περσινή επίδοση οδηγήσε σε απόφαση διανομής μερίσματος ύψους 20 εκατ. ευρώ.