Skip to main content

Αγορά Θεσσαλονίκης: Ανακατατάξεις, ευκαιρίες αλλά και ποιοτικές απώλειες

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / EUROKINISSI

Κλείνουν εμπορικά καταστήματα τόσο στο κέντρο της πόλης, όσο και σε άλλες περιοχές.

Νέα επιχειρηματικά-εμπορικά μονοπάτια φιλοδοξεί να ανοίξει για τη Θεσσαλονίκη η συμμετοχή της στο έργο «Enter – Value», που αποσκοπεί στη δημιουργία δικτύου βυζαντινών πόλεων Ελλάδας και Βουλγαρίας. Στο μεταξύ, πάντως, οι πιέσεις που δέχονται οι μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις συνεχώς εντείνονται, με αποτέλεσμα το κλείσιμο πολλών εμπορικών καταστημάτων τόσο στο κέντρο της πόλης, όσο και σε άλλες περιοχές τόσο δυτικά, όσο και ανατολικά, στον άξονα της Βασιλίσσης Όλγας μέχρι και την Καλαμαριά.

Το έργο «Enter – Value» υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Διασυνοριακού Προγράμματος Συνεργασίας «Interreg VA Ελλάδα – Βουλγαρία 2014-2020», με στόχο την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των υφιστάμενων επιχειρήσεων και την τόνωση της δημιουργίας επιχειρήσεων με τη δημιουργία ενός Ολιστικού Μηχανισμού Υποστήριξης Επιχειρήσεων (HESM) που περιλαμβάνει δραστηριότητες κατάρτισης, συμβουλευτικής και καθοδήγησης, ενθάρρυνση της δικτύωσης μεταξύ εταιρειών του τουριστικού τομέα με λιανικό εμπόριο και δημιουργική οικονομία και δημιουργία νέων σημάτων με βάση τα τοπικά φυσικά και πολιτιστικά αγαθά.

Στο πλαίσιο αυτό, συνολικά 220 επιχειρηματίες θα λάβουν υποστήριξη και θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα του ολιστικού μηχανισμού υποστήριξης επιχειρήσεων, ενώ 200 εταιρείες θα επισκεφθούν την εικονική πλατφόρμα προσομοίωσης επιχειρήσεων. Στο εταιρικό σχήμα του έργου συνεργάστηκαν ο ΕΣΘ, η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Βυζαντινή Θεσσαλονίκη και οι Eco Nevrokop, Economic Development Agency High West Rodopi.

Ανακατατάξεις και απώλειες

Στο μεταξύ, μπορεί μεν η Τσιμισκή να συνεχίζει να αποτελεί – ως ο πιο εμπορικός δρόμος της πόλης – σημείο «μονομαχιών» ξένων πολυεθνικών αλυσίδων «fast fashion», με αναμενόμενο νέο κατάστημα προσεχώς από την Oysho του Ομίλου Inditex, αλλά σε όλο το υπόλοιπο κέντρο, ακόμη και στη Μητροπόλεως, τον δεύτερο πιο εμπορικό δρόμο της αγοράς του κέντρου, αυξάνονται σταθερά τα καταστήματα που βάζουν λουκέτο – κατά κανόνα μπουτίκ ειδών ένδυσης ή/και υπόδησης – με κάποιους από τους ιδιοκτήτες να συνεχίζουν μόνο με ηλεκτρονικές πωλήσεις αλλά και με αρκετά οριστικά λουκέτα.

Xαρακτηριστικό είναι, επίσης, το γεγονός ότι τόσο στο κέντρο, όσο και σε άλλες περιοχές, όπως λ.χ. στον άξονα της Βασιλίσσης Όλγας ή ακόμη και στην αγορά της Καλαμαριάς κλείνουν μαγαζιά με μακροχρόνια παρουσία και καλής ποιότητας και ακριβότερα ρούχα και στη θέση τους ανοίγουν κατά κανόνα είτε μαγαζιά επαγγελματιών, είτε και πάλι εμπορικά καταστήματα αλλά με είδη ένδυσης σαφέστατα χαμηλότερης ποιότητας και τιμών. Χαρακτηριστικά πρόσφατα «λουκέτα» καταστημάτων με ιστορία δεκαετιών στην αγορά αποτελούν τα καταστήματα γυναικείας ένδυσης στις συμβολές των οδών Μητροπόλεως με Βογατσικού και Ίωνος Δραγούμη με Εγνατία.

Επίσης στο κέντρο, πάλαι ποτέ δυνατοί εμπορικοί δρόμοι όπως η Βενιζέλου και η Ίωνος Δραγούμη έχουν «πεθάνει» και παραμένει ενεργός πολύ μικρός αριθμός καταστημάτων, με ανάλογη εικόνα και σε άλλες περιοχές πιο ανατολικά όπως λ.χ. στις οδούς Παρασκευοπούλου, στην περιοχή της Αγίας Τριάδας, στη Μπότσαρη, στη Μαρτίου κ.ο.κ.