Skip to main content

Έρευνα: Οι καταναλωτές «αγκαλιάζουν» το body positivity

Mε βάση τα στοιχεία σχετικής έρευνας της πλατφόρμας Glami, η βιομηχανία μόδας θα πρέπει μάλλον να αναθεωρήσει τον τρόπο που προσεγγίζει την ετικέτα στα ρούχα αλλά και τα πρότυπα ομορφιάς

«Αγκαλιάζει» τη διαφορετικότητα και το body positivity ο εγχώριος καταναλωτής, με επτά στους δέκα να δηλώνουν ότι νιώθουν καλά με το σώμα τους και έξι στους δέκα να εκτιμούν ότι τα πρότυπα ομορφιάς που λανσάρει η βιομηχανία μόδας είναι ουτοπικά.

Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία σχετικής έρευνας της πλατφόρμας Glami, η βιομηχανία μόδας θα πρέπει μάλλον να αναθεωρήσει τον τρόπο που προσεγγίζει την ετικέτα στα ρούχα αλλά και τα πρότυπα ομορφιάς, καθώς το 68% των ανδρών και το 59% των γυναικών εκτιμά ότι τα πρότυπα είναι εξίσου μη ρεαλιστικά για όλα τα φύλα, ενώ 32% των γυναικών πιστεύει ότι τα πρότυπα είναι περισσότερο ουτoπικά για τις ίδιες. Σε επίπεδο αποδοχής του σώματος τους το 66% των γυναικών και 74% των ανδρών νιώθουν καλά με το σώμα τους, ωστόσο τόσο οι άντρες με 68% όσο και οι γυναίκες με 87% πιστεύουν τα καταστήματα μόδας πρέπει να χρησιμοποιούν διαφορετικούς σωματότυπους στις διαφημίσεις τους, καθώς θα ήταν υπέροχο αν οι άνθρωποι με διαφορετικούς σωματότυπους αισθάνονταν περισσότερο ενταγμένοι και πιο ορατοί.

Σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες καταναλωτές θεωρούν ως μεγαλύτερη πρόκληση τα διαφορετικά μεγεθολόγια που ακολουθεί κάθε μάρκα, ενώ για τρεις στις δέκα καταναλώτριες ακολουθεί το ζήτημα της περιορισμένης διαθεσιμότητας μεγεθών στα καταστήματα, καθώς επίσης και η έλλειψη μοντέρνων επιλογών στο μέγεθός τους.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός ότι το 17% των γυναικών και το 12% δηλώνει αδυναμία κατανόησης του τι κολακεύει το σώμα του.

Σύμφωνα με τις απαντήσεις των εγχώριων καταναλωτών οι εταιρείες μόδας για να είναι πιο συμπεριληπτικές σε άτομα διαφορετικών μεγεθών και σωματότυπων θα πρέπει:

  • Να προσφέρουν συμβουλές για το πώς να ντύνεται κάποιος σύμφωνα με το σωματότυπό του (38%)
  • Να προσφέρουν περισσότερα μεγέθη και μήκη στις συλλογές τους(36%)
  • Να χρησιμοποιούν μοντέλα με διαφορετικούς σωματότυπους στις διαφημίσεις/καταλόγους τους (31%)
  • Να δίνουν λεπτομερείς μετρήσεις σε εκατοστά για κάθε μέγεθος ενός συγκεκριμένου προϊόντος (29%)
  • Να μην χρησιμοποιούν photoshop στα μοντέλα των διαφημίσεών τους (23%)

Σημειώνεται ότι τα αποτελέσματα της καταναλωτικής έρευνας προέρχονται από την έρευνα ερωτηματολογίου που συμπλήρωσαν 2.301 Έλληνες χρήστες του GLAMI.gr και η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου του 2023.