Προς το τέλος του έτους αναμένονται οι εξελίξεις αναφορικά το διαγωνισμό για το έργο «Επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον», προϋπολογισμού 550 εκατ. (χωρίς ΦΠΑ) για τον οποίο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι.
Πρόκειται για εκτίμηση της κατασκευαστικής αγοράς που πάντως δεν φαίνεται να ανησυχεί καθώς τα έργα υποδομών που είτε έχουν ανατεθεί, είτε βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία, είναι πολλά, σε σημείο που κυριαρχεί ο προβληματισμός για το κατά πόσον θα ολοκληρωθούν εντός των προθεσμιών, δεδομένης και της έλλειψης εργατικού προσωπικού.
Κατά το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού (εκδήλωση ενδιαφέροντος) για την σημαντική αυτή επέκταση του Μετρό της Αθήνας, που βάσει των εκτιμήσεων θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 51 χιλ. πολίτες, συμμετείχαν οι εταιρείες ΓΕΚ Τέρνα, Άβαξ (σε συνεργασία με Alstom) και Intrakat και η κοινοπραξία Άκτωρ (όμιλος Ελλάκτωρ) – Μυτιληναίος.
Το Β’ στάδιο περιλαμβάνει την πρόσκληση υποβολής προσφορών και την ανάθεση του έργου, διαδικασίες που όπως φαίνεται μεταφέρονται για το 2024, αντί για φέτος το Φθινόπωρο, όπως ήταν ο αρχικός προγραμματισμός του υπουργείου Υποδομών και της Ελληνικό Μετρό (πρώην Αττικό Μετρό) που έχει την ευθύνη των έργων Μετρό.
Σημειώνεται ότι η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών κατά την προκήρυξή του έργου, στις αρχές του τρέχοντος έτους, είχε ανακοινώσει ότι η διαγωνιστική διαδικασία θα ολοκληρωθεί εντός του 2023 και η νέα γραμμή Μετρό θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται το 2024.
Με τη λειτουργία του αναμένεται να μειωθούν σημαντικά οι χρόνοι πρόσβασης στο κέντρο της Αθήνας από τις δυτικές συνοικίες (από το Ίλιον στην Ομόνοια η απόσταση θα διανύεται σε περίπου 20 λεπτά).
Ειδικότερα, το έργο της επέκτασης της γραμμής 2 προς Ίλιον αφορά στη δημιουργία υπόγειου δικτύου 4 χλμ. από την Ανθούπολη στον Άγιο Νικόλαο, με τρεις νέους σταθμούς. Οι δύο από τους τρεις σταθμούς θα κατασκευαστούν επί της οδού Θηβών, ο πρώτος (σταθμός Παλατιανή) σε απόσταση 1.300 μ. περίπου βόρεια του σταθμού Ανθούπολη και ο δεύτερος (σταθμός Ίλιον) 1.000 μ. βορειότερα του πρώτου. Ο τρίτος σταθμός (Αγ. Νικόλαος) βρίσκεται επί της οδού Αγίου Νικολάου στο Ίλιον.
Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει επίσης, τη μελέτη και την κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκίνητων, ο οποίος θα διαθέτει τρία επίπεδα και συνολική χωρητικότητα περίπου 150 ΙΧ οχημάτων, καθώς και την επέκταση του Αμαξοστασίου στον Ελαιώνα.
Ακόμη, το έργο θα περιλαμβάνει τις προμήθειες 8 συρμών και των Η/Μ συστημάτων, τις απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, εργασίες δικτύων κοινής ωφέλειας, διαχείριση και επίβλεψη, δημοσιότητα και άλλες εργασίες που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του γι΄αυτό και η συνολική δημόσια δαπάνη που εγγράφηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ανέρχεται σε 785 εκατ. ευρώ.