Σε ανανέωση του προφίλ της αλλά και της νοοτροπίας της προχωρά η HP Ελλάδας και Κύπρου. Στόχος της εταιρείας είναι να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς μέσω ενίσχυσης του καναλιού διανομής αλλά και των προϊόντων και των λύσεων που διαθέτει. Σύμφωνα με τον Νίκο Χρηστάκη, Managing Director της HP σε Ελλάδα και Κύπρο, η Τεχνητή Νοημοσύνη ενσωματώνεται πλέον στους υπολογιστές, δημιουργώντας ευέλικτα τεχνολογικά συστήματα εργασίας και επιχειρηματικής λειτουργίας.
Κύριε Χρηστάκη, ποια είναι η τωρινή μορφή της HP Ελλάς και πού εστιάζει η στρατηγική της εταιρείας;
Η HP στην Ελλάδα αποτελείται από δυο βασικά τμήματα: Το πρώτο αριθμεί 25 περίπου εργαζόμενους που απασχολούνται στο ελληνικό γραφείο με ευθύνη τις αγορές της Ελλάδας και της Κύπρου, και το δεύτερο που αριθμεί περίπου 50 εργαζόμενους που ανήκουν σε διάφορες γεωγραφικές περιοχές (regions). Όσον αφορά τα προϊόντα, βασικές μας κατηγορίες οι εκτυπωτικές λύσεις και οι προσωπικοί υπολογιστές.
Στις εκτυπωτικές λύσεις, το μοντέλο πώλησης περνάει -αφενός- μέσω του καναλιού συνεργατών που μεταπωλούν τα προϊόντα μας, και των φυσικών και ηλεκτρονικών δικτύων λιανικής (retailers και e-tailers) και -αφετέρου- απευθείας σε μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις. Ορισμένοι συνεργάτες μας δραστηριoποιούνται στην αγορά των επιχειρήσεων (Β2Β) και εστιάζουν σε λύσεις ψηφιοποίησης εγγράφων και Managed Print Services. Επίσης, υπάρχει συγκεκριμένη διεύθυνση πωλήσεων που εστιάζει στις μεγάλες επιχειρήσεις του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.
Η διεύθυνση των προσωπικών υπολογιστών παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις που περιλαμβάνουν υλισμικό (hardware), λογισμικό και υπηρεσίες υποστήριξης (after sales service). Στόχος μας είναι να μετεξελιχθούμε σε εταιρεία παροχής υπηρεσιών και προχωράμε με γρήγορα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση. Έτσι, οι λύσεις Device As A Service (DaaS), Security και digital services γίνονται οι πυλώνες της στρατηγικής μας.
Πώς διαμορφώθηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας το 2022 και ποιοι είναι οι στόχοι σας για την τρέχουσα οικονομική χρήση;
Το 2022 ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά μιας και η σύγκριση με το 2021 -το καλύτερο οικονομικό έτος των τελευταίων 12 ετών- είναι αναπόφευκτη. Διαχειριστήκαμε επιτυχώς τις περισσότερες από τις προκλήσεις που είχαμε να αντιμετωπίσουμε αλλά και ανταποκριθήκαμε επαρκώς στην καταναλωτική ζήτηση. Επιπλέον, αξιοποιήσαμε στο έπακρο όλα τα κρατικά προγράμματα σχετικά με την ψηφιακή μέριμνα και τον ψηφιακό μετασχηματισμό που αφορούσαν τόσο το ίδιο το ελληνικό κράτος όσο και τους πολίτες που είχαν ως στόχο την αναβάθμιση των ψηφιακών υποδομών των.
Όσον αφορά το μέγεθος της αγοράς, εκεί υπήρξε εξορθολογισμός μιας και δεν υπήρξαν σημαντικές κρατικές δράσεις γύρω από τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Σε αυτό το επιχειρησιακό περιβάλλον η εταιρεία διατήρησε τα μερίδιά της ακέραια και εστίασε στις εξής προτεραιότητες: Ανανέωσε το στελεχιακό δυναμικό της και επανεξέτασε το οικοσύστημα των συνεργατών της με αποχωρήσεις αλλά και νέες συνεργασίες. Συνοψίζοντας, το 2022 ήταν έτος εξισορρόπησης, διατήρησης μεριδίων και ανανέωσης.
Ποιο είναι το μερίδιο αγοράς της HP στις κατηγορίες όπου δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, τόσο για τους οικιακούς χρήστες όσο και για τους επαγγελματίες αλλά και στον τομέα των υπηρεσιών; Ποιοι είναι οι μακροπρόθεσμοι στόχοι σας;
Αναφορικά με τα μερίδια αγοράς η HP είναι στην πρώτη δυάδα, τόσο στον τομέα των εκτυπωτικών λύσεων όσο και στον τομέα των προσωπικών υπολογιστών. Η εταιρεία έχει εκπονήσει ένα τριετές πλάνο βάσει του οποίου επιδιώκει να αναπτύσσεται ετησίως με ποσοστό άνω του 10% μεσοσταθμικά. Το πλάνο αυτό, περιλαμβάνει την ανάπτυξη νέων καναλιών διάθεσης των προϊόντων και λύσεων της HP καθώς και την περαιτέρω ενδυνάμωση νέων προϊοντικών κατηγοριών οι οποίες έχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης. Αναφέρομαι στις κατηγορίες των υπηρεσιών, των εκτυπωτικών λύσεων, του gaming και των σχετικών περιφερειακών καθώς και των υπόλοιπων περιφερειακών που διαθέτει η εταιρεία. Επίσης, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στις κατηγορίες των premium προϊόντων. Σε αυτό το πλαίσιο εστιάζουμε σε δύο άξονες: Αυτούς της τεχνολογικής υπεροχής αλλά και του cyber security για την αντιμετώπιση των διαδικτυακών απειλών. Επιπλέον, θα δοθεί έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη, με προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον και στην ανάπτυξη στρατηγικής ανακύκλωσης.
Ο αντίκτυπος της απομακρυσμένης εργασίας και των ψηφιακών υπηρεσιών στα προϊόντα εκτύπωσης της HP είναι σύνθετος και πολύπλευρος και συνεχίζει να εξελίσσεται καθώς οι πρακτικές εργασίας και επικοινωνίας μετασχηματίζονται. Με περισσότερους ανθρώπους να εργάζονται εξ αποστάσεως, η ανάγκη για φυσική εκτύπωση μειώνεται, καθώς έγγραφα και αρχεία διακινούνται πλέον ψηφιακά. Στον αντίποδα, υπήρξε αυξημένη ζήτηση για οικιακούς εκτυπωτές, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι εργάζονται από το σπίτι και εκτυπώνουν έγγραφα για επαγγελματική, σχολική ή προσωπική χρήση. Το γεγονός αυτό έδωσε την ευκαιρία στο Instant Ink, την συνδρομητική υπηρεσία για εξοικονόμηση κόστους μελάνης ή γραφίτη, να αυξήσει την συνδρομητική του βάση σε πάνω από 12 εκατομμύρια. Στην ελληνική αγορά η υπηρεσία χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης και αποδοχής και αριθμεί χιλιάδες συνδρομητές με την τάση να είναι σαφώς αυξητική.
Το Instant Ink προσφέρει στους καταναλωτές έως και 70% χαμηλότερο κόστος εκτύπωσης προσφέροντας παράλληλα την άνεση που απορρέει από την κάτοικόν παράδοση. Αξιοποιώντας της δυνατότητες που απορρέουν από τις cloud υπηρεσίες, η παραγγελία μελανιού ή γραφίτη αυτοματοποιείται (ο εκτυπωτής αντιλαμβάνεται πότε η στάθμη μελάνης ή γραφίτη είναι χαμηλή και προβαίνει αυτόματα στην αντίστοιχη παραγγελία). Με αυτό τον τρόπο -αφενός- βοηθάμε τους καταναλωτές να μειώσουν το κόστος των εκτυπώσεων και -αφετέρου- να μην βρίσκονται ποτέ προ δυσάρεστων εκπλήξεων -όπως η χαμηλή στάθμη μελάνης ή γραφίτη- όταν θα έχουν ανάγκη να εκτυπώσουν. Επίσης, υπογραμμίζει τη δέσμευσή μας στη βιωσιμότητα: τα αυθεντικά μας δοχεία περιέχουν ανακυκλωμένο πλαστικό, συμπεριλαμβανομένων πλαστικών που συλλέγονται από τον ωκεανό. Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα στους συνδρομητές να επιστρέφουν τα άδεια δοχεία προς ανακύκλωση χρησιμοποιώντας τον προπληρωμένο φάκελο επιστροφής που βρίσκεται μέσα στην συσκευασία.
Τι περιλαμβάνει το πλάνο ανάπτυξης της λιανικής πώλησης των προϊόντων και λύσεων της HP; Έχετε μιλήσει για άνοιγμα ηλεκτρονικού καταστήματος καθώς και φυσικού καταστήματος για την πώληση αποκλειστικά ειδών τεχνολογίας HP;
Ο στόχος μας μέχρι τέλος έτους, να έχει ολοκληρωθεί η υλοποίηση του online καταστήματος που θα παρουσιάζει ολοκληρωμένη την γκάμα των προϊόντων μας συμπεριλαμβανομένων και αυτών που δεν διατίθενται στην ελληνική αγορά. Ως επόμενο βήμα, θα ακολουθήσει η εξεύρεση του κατάλληλου χώρου για τη δημιουργία ενός φυσικού καταστήματος αποκλειστικά με προϊόντα HP. Αυτές οι δύο ενέργειες θα συμβάλλουν θετικά στις επιδόσεις της εταιρείας και στην αναγνωρισιμότητα των προϊόντων μας.
Επιπλέον, η ανάπτυξη του οικοσυστήματος των συνεργατών μέσω της αύξησης της γεωγραφικής κάλυψης αποτελεί βασική προτεραιότητα για το ελληνικό γραφείο. Η ευρύτερη γεωγραφική κάλυψη θα μας επιτρέψει να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί και θα μας δώσει την δυνατότητα να απευθυνθούμε στο ευρύτερο κομμάτι των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Tι καινούργιο αναμένεται να παρουσιάσει η HP στον τομέα των υπηρεσιών αλλά και των προϊόντων; Ποια είναι η διεθνής τάση στους υπολογιστές, ποιες ανάγκες των χρηστών πρέπει να καλύψουν και ποιες τεχνολογίες να ενσωματώσουν, για παράδειγμα ΑΙ, υβριδική εργασία, videoconference, gaming, εκτυπώσεις καθώς και ευελιξία, εμπιστοσύνη;
Διεθνώς, παρατηρείται μια στροφή προς την υβριδική εργασία, ένα εργασιακό μοντέλο που όλα δείχνουν πως ήλθε για να μείνει. Όσον αφορά τους προσωπικούς υπολογιστές, αυτοί μετασχηματίζονται έτσι ώστε να μπορούν να λειτουργούν απρόσκοπτα και ανεξάρτητα από το περιβάλλον στο οποίο βρίσκονται, είτε αυτό είναι η οικία του χρήστη, είτε οποιοδήποτε άλλο σημείο από το οποίο ο χρήστης μπορεί να εργαστεί. Οι νέες τάσεις αφορούν την ψηφιακή ασφάλεια των υπολογιστών σε διάφορα περιβάλλοντα αλλά και λεπτομέρειες, όπως οι κάμερες και η διαμόρφωση ήχου, με την ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης. Οι υπολογιστές εισέρχονται σε μια νέα εποχή και γίνονται πιο έξυπνοι και σύγχρονοι βάσει των αναγκών των χρηστών των. Πλέον, από τη λογική «Κάθε σπίτι – ένας υπολογιστής» έχουμε περάσει στο «Κάθε άνθρωπος – ένας υπολογιστής».
Όσον αφορά τις αγοραστικές τάσεις παγκοσμίως, το 2022 ήταν χρονιά διόρθωσης έπειτα από μια περίοδο υπερβολικής ζήτησης σε είδη τεχνολογίας λόγω της πανδημίας. Σταδιακά, βλέπουμε πως αρχίζει να επανέρχεται η ζήτηση και η τάση αναμένεται να είναι αυξητική και στην Ελλάδα. Ως χώρα και αναφορικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ή Ελλάδα βρίσκεται ακόμη πίσω. Ωστόσο, τα βήματα που γίνονται είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και ο ρόλος μας ως τεχνολογικός πάροχος, είναι να ενθαρρύνουμε αυτές τις ενέργειες και να εξηγήσουμε στους πελάτες μας πως η τεχνολογία δεν είναι δαπάνη αλλά επένδυση και εργαλείο αύξησης της παραγωγικότητας.
Αναφορικά με την HP, η εξαγορά της Poly έχει ολοκληρωθεί και η διαδικασία της ενσωμάτωσης τόσο του στελεχιακού δυναμικού όσο και των προϊόντων βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με στόχο να διατίθενται μέσα από τα επίσημα κανάλια διάθεσης στο τέλος Οκτωβρίου 2023 σε όλη την Ελλάδα.
Πανδημία από τη μια πλευρά και κρίση (ενεργειακή, γεωπολιτική) από την άλλη διαμορφώνουν ένα αντιφατικό περιβάλλον, τελικά υπό αυτές τις συνθήκες ποιο είναι το επίπεδο τεχνολογικής ωριμότητας στην Ελλάδα, τι δείχνουν τα στοιχεία για τη διείσδυση των υπολογιστών στα ελληνικά νοικοκυριά αλλά και τον επαγγελματικό τομέα; Υπάρχουν πρωτοβουλίες από την πλευρά της HP για την περαιτέρω διάδοση της τεχνολογίας στη χώρα μας;
Έχουμε κάνει σημαντικά βήματα στην Ελλάδα αλλά ακόμη δεν είμαστε σε ικανοποιητικό επίπεδο της ψηφιακής ωριμότητας, όπως δείχνει και ο δείκτης DESI (Δείκτης Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας). Σε τομείς όπως η ναυτιλία, ο τουρισμός, και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις η ζήτηση για προϊόντα και λύσεις τεχνολογίας παρουσιάζει ανοδική τάση.
Η HP ηγείται δράσεων που αφορούν την ψηφιακή ισότητα και ψηφιακή αναβάθμιση της κοινωνίας. Στην Ελλάδα, έχει δημιουργήσει ένα «Ανοιχτό Ψηφιακό Σχολείο για Όλους» σε συνεργασία με το Δήμο Κορυδαλλού, με στόχο την ισότιμη συμμετοχή όλων στην νέα ψηφιακή εποχή. Μία αντίστοιχη ενέργεια δρομολογείται σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων.
Επίσης εστιάζουμε στις νεοφυείς επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς όπως το Junior Achievement. Όσον αφορά τις νεοφυείς επιχειρήσεις, Η HP είναι επίσημος συνεργάτης του Εlevate Greece. Επιπλέον, η HP Ελλάς χαίρει της στήριξης του ΗP Tech Ventures, ενός τμήματος που ασχολείται με την στήριξη των νεοφυών επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο και σε τακτικά διαστήματα αξιολογούν το ελληνικό οικοσύστημα νεοφυών επιχειρήσεων. Ο στόχος της HP είναι διττός, πρώτον να ενσωματώσει τις λύσεις που δημιουργούν οι ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις με σκοπό να προωθηθούν στην αγορά και δεύτερον την πιθανή εξαγορά νεοφυών επιχειρήσεων – κάτι που έχει συμβεί ήδη σε πολλές χώρες.
Το Junior Achievement είναι ένας παγκόσμιος μη κερδοσκοπικός οργανισμός που προσφέρει το απαραίτητο κίνητρο στους μαθητές να εργαστούν σε ομάδες προκειμένου να δημιουργήσουν εικονικές επιχειρήσεις και να συμμετάσχουν σε διεθνείς διαγωνισμούς. Αξιοσημείωτο είναι πως τον περσινό ευρωπαϊκό διαγωνισμό τον κέρδισε το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Κιλκίς με την εταιρεία ‘’Μicrogreens – Magicgreens’’. Η συγκεκριμένη δράση επιδιώκει την ανάδειξη της τεχνολογίας ως αρωγό της επιχειρηματικότητας αλλά και την μεταλαμπάδευση γνώσεων από έμπειρα στελέχη της αγοράς προς την μαθητική κοινότητα μέσω του mentoring.
Τι είναι το HP Amplify Program και εάν αφορά και την ελληνική αγορά;
Η HP ήταν και παραμένει πρωτοπόρος στην ανάπτυξη προγραμμάτων για το οικοσύστημα των συνεργατών. Το HP Amplify Partner Program εδράζεται πάνω σε τρεις πυλώνες: Την Απόδοση των συνεργατών η οποία οδηγεί σε επιβραβεύσεις μέσω μιας πληθώρας δεικτών απόδοσης, τις Ψηφιακές Δεξιότητες που οδηγούν σε καλύτερες και πιο πελατοκεντρικές εμπειρίες μέσα από την αξιοποίηση των υπαρχόντων δεδομένων και την Συνεργατικότητα σε τομείς όπως το data sharing, το e-commerce και την παροχή λύσεων και managed services.
Ταυτόχρονα, το HP Amplify Impact είναι ένα μοναδικό στο είδος του πρόγραμμα αξιολόγησης, πόρων και εκπαίδευσης συνεργατών με στόχευση την προστασία του πλανήτη και την αειφόρο ανάπτυξη. Το πρόγραμμα βοηθά τους συνεργάτες να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες ώστε να αναπτύξουν την δική τους ατζέντα βιώσιμης ανάπτυξης.