Skip to main content

Στον αφρό τα κέρδη της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας

Ποντάρει σε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα για τη φετινή χρονιά

«Κέρασε» ανάπτυξη πέρυσι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία τον μητρικό της όμιλο Carlsberg, με τις προσδοκίες για την φετινή χρονιά να αναμένουν περαιτέρω βελτίωση των μεγεθών.

Εξάλλου, η θετική περσινή πορεία της ελληνικής θυγατρικής σε συνδυασμό με την γεωγραφική θέση της χώρας αποτέλεσαν παράγοντες που συνετέλεσαν  στην απόφαση του δανέζικου ομίλου να καταστήσει το εργοστάσιο της Σίνδου σε παραγωγικό και εξαγωγικό κόμβο.

Τα μηνύματα για τη πορεία του πρώτου εξαμήνου της φετινής χρονιάς σε ο,τι αφορά στο πεδίο των εσόδων είναι  ενθαρρυντικά, εάν και οι καιρικές συνθήκες του Ιουνίου ανέκοψαν την πολύ θετική πορεία που καταγράφηκε στο πρώτο τρίμηνο του έτους.

Επίσης, στη φετινή χρήση αναμένεται να αποτυπωθούν και τα πρώτα δείγματα γραφής της απόφασης να παραχθεί το brand-ναυαρχίδα Carlsberg στην Ελλάδα και μάλιστα όχι μονάχα για την κάλυψη εγχώριων αναγκών, αλλά και για την κάλυψη αγορών του ομίλου που δεν διαθέτουν τοπική παραγωγή, μεταξύ των οποίων είναι οι αγορές των Νότιας Αμερικής, Μέσης Ανατολής και Αφρικής.

Eξαγωγές σε 13 αγορές

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι σε πρώτη φάση οι εξαγωγές της Carlsberg θα αφορούν περί τις 13 αγορές και στόχος είναι ενίσχυση των εξαγωγών μέσα από τη διείσδυση σε νέες αγορές καθώς και από την ενδυνάμωση των υφιστάμενων. Σε συνολικό επίπεδο, οι εξαγωγές συμμετέχουν σε ποσοστό 11% επί του τζίρου της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας και στόχος είναι ενίσχυση τους μέσα από τη διείσδυση σε νέες αγορές καθώς και από την ενδυνάμωση των υφιστάμενων.

Υπενθυμίζεται ότι όπως έχει ήδη αναφέρει η «Ν» η Ολυμπιακή Ζυθοποιία δρομολογεί για τη στήριξη των αναπτυξιακών πλάνων που περιλαμβάνουν και την παραγωγική ενίσχυση του εργοστασίου στη Σίδνο, επενδύσεις 20 εκατ. ευρω για τη διετία, 2023 – 2024 έχοντας ήδη υλοποιήσει σχεδιασμό 17 εκατ.ευρω τη περίοδο 2021-2022.

Σε ο,τι αφορά στις επιδόσεις του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία του ισολογισμού της εταιρείας που δημοσιεύθηκε χθες, ο συνολικός τζίρος, συμπεριλαμβανομένου του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης ενισχύθηκε κατά 20,7% στα 170, 8εκατ. ευρώ,  δεδομένης και της πλήρους ενεργοποίησης του καναλιού HoReCa που λειτούργησε πέρυσι χωρίς περιορισμούς.

Οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας, ήτοι χωρίς τον ΕΦΚ, κατέγραψαν άνοδο 25%  στα 120 εκατ. ευρώ έναντι 96 εκατ. ευρώ το 2021.

Ο όγκος πωλήσεων εμφάνισε αύξηση κατά 9% συμπεριλαμβανομένων και των εξαγωγών, ενώ σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις στην εγχώρια αγορά η κατανάλωση ενισχύθηκε κατά 11%, ποσοστό οριακά υψηλότερο από το μέσο όρο της αγοράς.

Τα προ φόρων αποτελέσματα ενισχύθηκαν κατά 70% περίπου σε 10 εκατ. ευρώ έναντι 5,9 εκατ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα η καθαρή κερδοφορία αυξήθηκε κατά 27,2% στα 7 εκατ. ευρώ.

Κατά το 2022 η εταιρεία πραγματοποίησε επενδύσεις της τάξεως των 7,4 εκατ. ευρώ στην κατεύθυνση της υποστήριξης του μηχανολογικού της εξοπλισμού.

Κατά την περσινή χρήση η εταιρεία προχώρησε σε αναδιάρθρωση του δανεισμού της, ο οποίος πλέον είναι μακροπρόθεσμος. Οι συνολικές υποχρεώσεις ανήλθαν στο τέλος της περσινής χρήσης σε 118,6 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 75,2 εκατ. ευρώ αφορούν σε μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω συσσωρευμένων ζημιών παρελθουσών χρήσεων δε θα πραγματοποιηθεί διανομή μερίσματος.

συστημάτων της.

Σημειώνεται ότι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία διατηρεί δύο ιδιοκτήτες παραγωγικές μονάδες, στην Βόρεια Ελλάδα στην περιοχή της Σίνδου και στην κεντρική Ελλάδα στην περιοχή της Ριτσώνας αντίστοιχα, με ετήσια παραγωγική δυνατότητα που ξεπερνά τα 2,1 εκατ. εκατόλιτρα, όπου παράγονται 11 προϊόντα, από τα συνολικά 17 που περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιό της.