Ενισχύεται κεφαλαιακά από τον μητρικό όμιλο η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία στο πλαίσιο απόφασης του διοικητικού συμβουλίου προχωρά στην έκδοση ανεξασφάλιστου ομολογιακού δανείου ύψους 70 εκατ. ευρώ, διάρκειας πέντε ετών και με ετήσιο σταθερό επιτόκιο 6,16%.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση που δημοσιοποιήθηκε χθες στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο, οι συμβεβλημένοι ομολογιούχοι στο δάνειο, το οποίο θα εκδοθεί εντός έξι μηνών, είναι οι εξής: η Lion Retail Holding S.a.r.l., που είναι μητρική της ΑΒ και θα καλύψει ομολογίες μέχρι του ποσού των 17,5 εκατ. ευρώ, και η Ahold Delhaize Finance Company N.V., Curacao (ενεργούσα μέσω του υποκαταστήματός της στη Γενεύη), η οποία είναι συνδεδεμένη με την ΑΒ και ελέγχεται εμμέσως από την Koninklijke Ahold Delhaize N.V., που θα καλύψει ομολογίες μέχρι του ποσού των 52,5 εκατ. ευρώ.
Όπως επισημαίνεται, η ειδική άδεια που αφορά την Ahold Delhaize Finance Company N.V., Curacao, χορηγήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 100 του Ν. 4548/2018 για την έκδοση του ομολογιακού δανείου και «κρίθηκε δίκαιη, εύλογη και εξυπηρετούσα τα συμφέροντα της εταιρείας». Ιδιαίτερη συγκυρία Η κίνηση στήριξης από τον μητρικό όμιλο έρχεται σε μια ιδιαίτερη συγκυρία με έντονο κλαδικό πληθωρισμό, ο οποίος φέρεται ότι δυσκολεύει την προσπάθεια της ΑΒ Βασιλόπουλος να απαλλαγεί από τη ρετσινιά της ακριβής αλυσίδας, στόχος που ο επικεφαλής της εταιρείας Νίκος Λαβίδας έχει θέσει από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε την ηγεσία.
Αξίζει να επισημανθεί ότι στο πέρασμα των ετών η συμμετοχή της ΑΒ Βασιλόπουλος στα μεγέθη του ομίλου Αhold Delhaize ήταν ισχυρή, εμφανίζοντας από το 2016 και μετά σημαντικές επιδόσεις. Την τελευταία διετία, ωστόσο, σημειώνεται επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης, με την αλυσίδα να προσπαθεί να ξαναβρεί τον βηματισμό της μέσα σε μια περίοδο έντονων προκλήσεων τόσο σε λειτουργικό επίπεδο όσο και σε αυτό της κατανάλωσης.
Η φετινή πορεία
Οι πληροφορίες τοποθετούν την αύξηση των εσόδων της ΑΒ Βασιλόπουλος σε οριακό επίπεδο της τάξεως του 1%, όταν σε σύνολο η αγορά της οργανωμένης λιανικής τροφίμων κινείται με ρυθμό ανάπτυξης 8% την ίδια περίοδο. Η φετινή μεριδιακή απώλεια της ΑΒ Βασιλόπουλος, σε συνδυασμό με τις χαμηλές ταχύτητες που καταγράφηκαν στα μεγέθη το 2022, δικαιολογεί την απόφαση για κεφαλαιακή στήριξη, μέσω της οποίας θα μπορέσουν να υλοποιηθούν πιο στοχευμένα οι σχεδιασμοί της ολικής επαναφοράς που προσδοκά να επιτύχει η αλυσίδα τα επόμενα χρόνια.
Οι βασικές προτεραιότητες
Με βάση όσα έχει γνωστοποιήσει η ΑΒ Βασιλόπουλος, υψηλά στις προτεραιότητές της, μεταξύ άλλων, βρίσκονται: η ευθυγράμμιση της δυναμικής των εσόδων της εταιρείας με τη συνολική πορεία που εμφανίζει η αγορά της οργανωμένης λιανικής, η αναδιαμόρφωση της εμπορικής πολιτικής με εστίαση στο χαρτοφυλάκιο των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας, η αλλαγή του perception των καταναλωτών για το προφίλ της αλυσίδας, η ενίσχυση του δικτύου καταστημάτων (για φέτος ο αρχικός σχεδιασμός έκανε λόγο για άνοιγμα 60 καταστημάτων, εκ των οποίων 10 νέων ιδιόκτητων), η συνέχιση του ψηφιακού μετασχηματισμού, η ενίσχυση των logistics και η αύξηση των παροχών στους εργαζομένους.