Αυξηση στην κατηγορια των επωνύμων προϊόντων αλλά μείωση του συνολικού κύκλου εργασιών εμφάνισε κατα το Α εξάμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρησης η εισηγμένη Παπουτσάνης. Παραλληλα η εταιρεια βρίσκεται σε συζητήσεις για νέες συνεργασίες, ενέργειες που εφόσον ολοκληρωθούν θετικά, θα ενισχύσουν σημαντικά την κατηγορία των προϊόντων για τρίτους. Αντίστοιχα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό υπάρχουν ευκαιρίες ανάπτυξης με ενδεχόμενες νέες συνεργασίες στο συγκεκριμένο τομέα.
Οπως χαρακτηριστικά τόνισε ο Μενέλαος Τασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, «Επενδύουμε συνεχώς σε νέα, ποιοτικά και εξειδικευμένα προϊόντα, αλλά και στην εξαγωγική μας δραστηριότητα. Έχοντας πρακτικά ολοκληρώσει το εκτεταμένο επενδυτικό πρόγραμμα της τελευταίας τριετίας, είμαστε σε θέση να εξετάσουμε και διεκδικήσουμε με σημαντικές πιθανότητες επιτυχίας νέα μεγάλα project».
Αναλυτικα ο κύκλος εργασιών της εταιρειας παρουσιασε μείωση κατά 4% με τις πωλήσεις να διαμορφώνονται σε 32,2 εκατ. ευρώ έναντι 33,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Η αξία των εξαγωγών ανήλθε κατά την τρέχουσα περίοδο σε 18,0 εκατ. ευρώ έναντι 22,2 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, μειωμένη κατά 18% αντιπροσωπεύοντας το 56% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Όσον αφορά τη συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στα συνολικά μεγέθη, επισημαίνεται ότι το 24% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 21% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 39% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 16% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.
Ειδικοτερα, τα Επώνυμα Προϊόντα παρουσιασαν ισχυρή ανάπτυξη κατά 51% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2023, παρά τη σημαντική πτώση της αγοράς του αντισηπτικού στο οργανωμένο λιανεμπόριο (-56% για το τετράμηνο Ιανουαρίου-Απριλίου 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό). Εξαιρώντας το αντισηπτικό, η ανάπτυξη της κατηγορίας των επώνυμων προϊόντων ανέρχεται σε 76% και οφείλεται κατά το ήμισυ περίπου στη θετική συνεισφορά από την εξαγορά της σαπωνοποιίας ΑΡΚΑΔΙ, ενώ το υπόλοιπο προέρχεται από οργανική ανάπτυξη των προϊόντων ευρείας διανομής της Παπουτσάνης. Τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗ επισης κερδισαν σημαντικό μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα και παράλληλα έχουν υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό με πολύ καλές προοπτικές.
Οι πωλήσεις των ξενοδοχειακών προϊόντων αναπτύχθηκαν κατά 1% σε σχέση με τις αντίστοιχες πωλήσεις πρώτου εξαμήνου του 2022, με τις εγχώριες πωλήσεις να αυξάνονται κατά 35% σε σχέση με πέρυσι, καλύπτοντας μέρος της υποχώρησης των πωλήσεων στο εξωτερικό.
Οι πωλήσεις στα προιοντα τρίτων περιορίστηκαν κατά 15%, τάση που οδηγείται από τις πωλήσεις εξωτερικού. Στις αγορές του εξωτερικού, και κυρίως στην Ευρώπη, οι τιμές πώλησης των προϊόντων δείχνουν τάση σταθεροποίησης, σε υψηλά όμως επίπεδα τιμών, γεγονός που έχει οδηγήσει τις πολυεθνικές εταιρείες αλλά και τους λοιπούς πελάτες να επανακαθορίσουν τη στρατηγική και το προϊοντικό τους Portfolio, προχωρώντας σε κάποιες περιπτώσεις σε κατάργηση πωλούμενων κωδικών. Βραχυπρόθεσμα αυτές οι κινήσεις αποτυπώνουν μείωση της ζήτησης.
Στη Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών που αφορά στο μεγαλύτερο μέρος της πελάτες του εξωτερικού, το πρώτο εξάμηνο του 2023 σημειώθηκε μείωση κατά 27%, η οποία οφείλεται κυρίως στη μη πώληση των βασικών (commodity) σαπωνομαζών που παράγονται στην ΝΑ Ασία.