Για μια διαφορετική Intrakat έκανε λόγο η διοίκησή της χθες, ένα χρόνο έπειτα από την εξαγορά της από την Winex, ενώ η εκτίμησή της είναι ότι φέτος η εταιρεία θα βρεθεί σε break even ή οριακή κερδοφορία και το 2024 θα είναι κερδοφόρα ώστε να διανέμει μέρισμα στους μετόχους της (2025).
Ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξανδρος Εξάρχου, κατά την διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης χθες είπε πως η Intrakat με την εξαγορά της Άκτωρ καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση, ανάμεσα στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους και υπογράμμισε: «Η Intrakat διαθέτει τη δύναμη, την τεχνογνωσία, τις ταμειακές ροές, αλλά και το ανθρώπινο δυναμικό προκειμένου να πετύχει όλους τους αναπτυξιακούς της στόχους, ώστε να κατακτήσει την πρώτη θέση ανάμεσα στις κατασκευαστικές εταιρείες στη χώρα».
Για το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων, σημείωσε πως στο τέλος Ιουνίου 2023 διαμορφώθηκε στα 2,1 δισ. Σε σχέση με τον Ιούλιο του 2022 αυξήθηκε κατά 850 εκατ., ενώ μετά την εξαγορά της Άκτωρ Κατασκευαστική, στο τέλος του 2023, ο Όμιλος θα διαθέτει συνολικό ανεκτέλεστο της τάξεως των 4,9 δισ. ευρώ.
Μεταξύ άλλων, εντός του τρέχοντος έτους υπεγράφη η σύμβαση για την εκτέλεση του οικιστικού πύργου στο Ελληνικό, Riviera Tower (συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατ.) και χθες ανακοινώθηκε η συμφωνία με την εταιρεία Ecomar Storage Solutions FZE, με έδρα στη Φουτζέιρα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, για την εκτέλεση του έργου Ecomar Phase 3 Terminal Project, προϋπολογισμού 357 εκατ. (πρόκειται για φίλια εταιρεία καθώς ανήκει στους βασικούς μετόχους της Intrakat, Δημήτρη Μπάκο και Ιωάννη Καϋμενάκη).
Ο κ. Εξάρχου χαρακτήρισε τον ένα χρόνο που βρίσκεται στο τιμόνι της Intrakat «ορόσημο» για την εταιρεία, καθώς εκτός από τα παραπάνω, η κεφαλαιοποίηση της από 142,8 εκατ. έχει φτάσει στα 345,9 εκατ. (αύξηση 142%), τα ίδια κεφάλαια από 80 εκατ. σε 169 εκατ. και οι εργαζόμενοί της από 500 σε 560, ενώ με την Άκτωρ θα φτάσουν 3.360.
Τόνισε πως η διοίκηση, μέσα από ένα ολοκληρωμένο πλάνο αναδιάρθρωσης, εκπόνησε με ταχείς ρυθμούς την υλοποίηση σημαντικών αναπτυξιακών δράσεων, εστιάζοντας τη στρατηγική της εταιρείας σε κατασκευαστικά έργα υποδομών, έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις.
Στον κλάδο των ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας) με τα έργα που έχει αναλάβει, όπως η απόκτηση φωτοβολταϊκών πάρκων, έχει διαμορφώσει ένα συνολικό χαρτοφυλάκιο ισχύος 1,8GW και αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας ισχύος 0,7GW. Στόχος είναι τα 750MW σε βάθος τριετίας, αξιοποιώντας το ομολογιακό δάνειο ύψους 120 εκατ. που έχει εξασφαλίσει.
Μέσω της επιτυχημένης ΑΜΚ ύψους 100 εκατ., η Intrakat κάλυψε τις υποχρεώσεις του παρελθόντος και απέκτησε την απαραίτητη ώθηση για στρατηγικές συνεργασίες και επενδύσεις.
Στον τομέα των έργων ΣΔΙΤ συμμετέχει στον Οδικό Άξονα Καλαμάτας – Πύλου προϋπολογισμού 239,2 εκατ. και στον Οδικό Άξονα ΒΟΑΚ στην Κρήτη (τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη), προϋπολογισμού 188,6 εκατ. ευρώ.
Στο πλαίσιο της στρατηγικής της για περαιτέρω συμμετοχή στα έργα παραχώρησης αύξησε το ποσοστό της στην κοινοπραξία με την πορτογαλική εταιρεία Brisa, σε 49%, για τον διαγωνισμό της νέας Παραχώρησης της Αττικής Οδού έναντι 30% που όριζε η αρχική συμφωνία.
Επίσης ο κ. Εξάρχου είπε ότι δεν αποκλείεται, μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Άκτωρ και εφόσον η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος κερδίσει την παραχώρηση του ΒΟΑΚ, η Intrakat να αγοράσει ένα μερίδιο στο ειδικό όχημα που θα δημιουργηθεί.
Για την εξαγορά της Άκτωρ και στη συνέχεια την ενδυνάμωσή της εντός του Ομίλου (το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού εκτιμάται ότι θα δοθεί το τελευταίο τρίμηνο του έτους) η διοίκηση της Intrakat εκτιμά ότι δεν θα χρειαστεί νέα αύξηση κεφαλαίου, «με τα δεδομένα που έχουμε αυτή τη στιγμή» όπως αναφέρθηκε σχετικά.
Να σημειωθεί ότι δεν έχουν ληφθεί οι τελικές αποφάσεις για το πώς θα λειτουργήσει ο Όμιλος Intrakat, όταν προστεθεί και η Άκτωρ. Το πιθανότερο είναι σε πρώτη φάση να επιδιωχθεί η ενδυνάμωση της εξαγορασθείσας εταιρείας και η προσαρμογή της εντός του Ομίλου και στη συνέχεια να προχωρήσει η συγχώνευση της με την «αδερφή» κατασκευαστική. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Intrakat αυτά που λείπουν από την Άκτωρ είναι η αποτελεσματική διοίκηση και η επαρκής κεφαλαιοποίηση, ώστε να επιστρέψει στην εποχή που ήταν η πρώτη κατασκευαστική εταιρεία της χώρας.
Για την επέκταση της Intrakat στο εξωτερικό η διοίκησή της δεν αποκλείει την περίπτωση να εξεταστεί η αγορά της Ρουμανίας, μιας και η Άκτωρ εκτελεί έργα στη γειτονική αυτή χώρα. «Η Ρουμανία είναι προφανής χώρα επέκτασης λόγω του ανεκτέλεστου της Άκτωρ» ειπώθηκε συγκεκριμένα χθες.
Αλ. Εξάρχου: Στη δεύτερη θέση ανάμεσα στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους η Intrakat