Skip to main content

Froneri: Ενίσχυση μεγεθών παρά τον πληθωρισμό

Πολύ καλές επιδόσεις τόσο σε έσοδα όσο και σε κερδοφορία

Όχι μονάχα αλώβητη από το πληθωρισμό αλλά ενισχυμένη είναι η Froneri Ελλάς Παγωτό, επιτυγχάνοντας πέρυσι τις καλύτερες επιδόσεις από την ίδρυσή της το 2016, ενώ φέτος διατηρεί ανοδική πορεία κλείνοντας το πρώτο τετράμηνο του 2023 με ανάπτυξη 7,4%.

Ειδικότερα, η ελληνική θυγατρική του βρετανικού ομίλου Froneri Limited που διαθέτει στην εγχώρια αγορά ένα διευρυμένο χαρτοφυλάκιο σημάτων παγωτού όπως : nuii, boss, nirvana, lacta, aloma κτλ κατάφερε πέρυσι να ξεπεράσει τις πληθωριστικές πιέσεις και να καταγράψει ενισχυμένες επιδόσεις τόσο σε έσοδα όσο και σε κερδοφορία.

Συγκεκριμένα, τα έσοδα της εταιρείας ενισχύθηκαν κατά 18,4% σε σχέση με το 2021 και ανήλθαν στα 42,1 εκατ. ευρώ , εξέλιξη που αποδίδεται από τη διοίκηση στην « καλύτερης απόδοση των πωλήσεων σε όλα τα κανάλια διανομής, της ζήτησης στις τουριστικές περιοχές, της αύξησης του μεριδίου αγοράς κατά 2,4%, το λανσάρισμα της νέας σειρά προϊόντων Nuii και τις αναπροσαρμογές τιμών κατά την διάρκεια του έτους».

Τα προ φόρων κέρδη αυξήθηκαν κατά 29,4% στα 4,4 εκατ. ευρώ και η καθαρή κερδοφορία ενισχύθηκε κατά 39% στα 3,2 εκατ. ευρώ.

Για την χρήση 2022 η εταιρεία θα διανέμει μέρισμα προς τους μετόχους της ύψους 3,1 εκατ. ευρώ ενώ επιπλέον μέρισμα 1,4 εκατ. ευρώ θα δοθεί από κέρδη εις νέον προηγούμενων χρήσεων.

Σε επενδυτικό επίπεδο πέρυσι η Froneri Ελλάς διέθεσε το υψηλότερο ποσό μέχρι σήμερα, ήτοι 3,09 εκατ. ευρώ το μεγαλύτερο μέρος του οποίου αφορούσε στην αγορά ψυγείων.

Αξίζει να επισημανθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana, το 2022 οι τιμές των παγωτών στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 17,2% σε σχέση με το 2021, ωστόσο οι πωλήσεις σε όγκο δεν επηρεάστηκαν, καταγράφοντας μάλιστα άνοδο της τάξεως του 7,3%. Με βάση την Ελληνική Στατιστική Αρχή ο δείκτης τιμής καταναλωτή το 2022 στη κατηγορία παγωτά-γλυκά αυξήθηκε το 2022 κατά 8,7%.

Οι πολύ καλές επιδόσεις της περσινής χρονιάς ενισχύουν τις θετικές προσδοκίες της εταιρείας και για το 2023. Οπως επισημαίνει η διοίκηση «Το 2023 ξεκίνησε με υψηλές επιδόσεις και ο κύκλος εργασιών για το πρώτο τετράμηνο είναι αυξημένος κατά 7,4% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2022. Η διατήρηση μείωσης διαφόρων λειτουργικών δαπανών που αποκόμισε η εταιρεία τα προηγούμενα έτη, η αναπλήρωση καινούργιων ψυγείων στα σημεία πώλησης λόγω υψηλών επενδύσεων και για το 2023, η αναμενόμενη ανάκαμψη του τουρισμού, η βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας, θα ενισχύσουν ακόμα περισσότερο τα περιθώρια κερδοφορίας για το τρέχον έτος και η εταιρεία θα συνεχίσει να έχει κέρδη προ φόρων χρηματοοικονομικών, επενδύσεων και αποσβέσεων (EBITDA)».

Με βάση τα στοιχεία από την αγορά, η αξία των πωλήσεων παγωτού στα σούπερ μάρκετ κατέγραψα αύξηση 27,5% στο πρώτο τρίμηνο του 2023 στα 2,8 εκατ. ευρώ, ενώ ο όγκος πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 16% . Όσον αφορά την τιμή του παγωτού ανά τεμάχιο, την ίδια περίοδο εμφανίζει αύξηση  9,9% ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον μήνα Μάιο η συνολική κατηγορία «γλυκά- παγωτά» κατέγραψε αύξηση 10,3% σε ετήσια βάση ενώ και σε μηνιαία βάση, σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2023 δηλαδή, η κατηγορία των παγωτών παρουσίασε άνοδο κατά 5,3%.