Τάξη στο χάος που παρατηρείτο τα τελευταία καλοκαίρια λόγω της μεγάλης αύξησης της επιβατικής κίνησης και τα παράνομα σταθευμένα οχήματα, επιχειρεί να βάλει με το έργο για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης της οδικής κυκλοφορίας στις προσβάσεις του αεροδρομίου της Αθήνας ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών.
Από τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του μέτρου (όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες) τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα καλά αν και υπάρχουν κάποιες διαμαρτυρίες από τα προμισθωμένα οχήματα τα οποία θα πρέπει να σταθμεύουν δίπλα στο Ρ1 πάρκινγκ.
Πλέον οι κάτοχοι ΙΧ με γνώμονα την κοινωνικά υπεύθυνη χρήση των οδικών τμημάτων που προορίζονται αποκλειστικά για ολιγόλεπτη στάση οχημάτων με σκοπό την αποβίβαση/επιβίβαση επιβατών, στις Αφίξεις και στις Αναχωρήσεις, εισέρχονται με μπάρες. Έτσι όλοι έχουν πλέον όλοι τη δυνατότητα 10 λεπτών δωρεάν παραμονής για να αποχαιρετίσουν ή να καλωσορίσουν τους ταξιδιώτες τους.
Τι αλλάζει
Το αεροδρόμιο διαθέτει πλέον νέα διαμόρφωση εισόδων και εξόδων στα οδικά τμήματα πρόσβασης των αναχωρήσεων και των αφίξεων, οι οποίες θα ελέγχονται με αυτόματο σύστημα ανακλινόμενων μπαρών, με χρόνο διέλευσης, στάσης και εξόδου, τα 10 λεπτά. H υπέρβαση των 10 λεπτών δωρεάν παραμονής των οχημάτων θα επιφέρει χρέωση ύψους €5 για τα επόμενα 10 λεπτά, ενώ μετά τα 20 λεπτά παραμονής στο χώρο, θα υπάρχει πρόσθετη χρέωση €1/λεπτό.
Όπως σημειώνουν εκπρόσωποι του αεροδρομίου, στόχος του έργου δεν είναι η χρέωση και η επιβάρυνση των χρηστών, αλλά μια πιο λειτουργική και δίκαιη για όλους χρήση των χώρων. Η διεθνής εμπειρία άλλωστε μάς δείχνει πως η αντιμετώπιση κυκλοφοριακών ζητημάτων με ανάλογα συστήματα, αποτελεί διαδεδομένη και επιτυχημένη πρακτική στα περισσότερα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, που πέτυχαν πολύ υψηλά ποσοστά συμμόρφωσης των οδηγών σε σύντομο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα την αποσυμφόρηση των χώρων διέλευσης των οχημάτων.
Τέλος ειδικές προβλέψεις ισχύουν για τους ταξιδιώτες με μειωμένη κινητικότητα και αυξημένες ανάγκες, ενώ η παροχή δωρεάν στάθμευσης στους χώρους Μικρής Διάρκειας P1 & P2 για 20 λεπτά θα εξακολουθήσει να ισχύει για όλους τους χρήστες.
Ταξί, προμισθωμένα
Για τα ταξί πιάτσας, αυτά παραμένουν στην εσωτερική λωρίδα των αφίξεων, έχοντας πλέον στη διάθεσή τους διπλάσιο αριθμό θέσεων σε σχέση με το παρελθόν, ενώ έχει διαμορφωθεί νέος σύγχρονος χώρος αναμονής των ταξί στο Εμπορικό Πάρκο του αεροδρομίου. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών, η διευθέτηση της ροής των ταξί από τον χώρο αναμονής στο κτίριο του κεντρικού αεροσταθμού γίνεται μέσω e-system που παρέχεται από το αεροδρόμιο.
Για τα προμισθωμένα ταξί/βαν έχει δημιουργηθεί νέος χώρος παραλαβής δίπλα από χώρο στάθμευσης Μικρής Διάρκειας P1 (100 θέσεις) και εντός του χώρου στάθμευσης Μικρής Διάρκειας P2 (50 θέσεις). Επιπλέον, έχει δημιουργηθεί ειδικά διαμορφωμένος χώρος αναμονής 100 θέσεων, στο Εμπορικό Πάρκο του αεροδρομίου.
Σύμφωνα με το «Ελευθέριος Βενιζέλος», με τη νέα διευθέτηση του χώρου διατίθενται συνολικά 250 θέσεις στάθμευσης για προμισθωμένα οχήματα, έναντι 66 μέχρι σήμερα. Για τις 100 θέσεις στον χώρο παραλαβής δίπλα στο P1 ισχύει μία ώρα δωρεάν παραμονής, για την επόμενη μισή ώρα (60΄- 90΄) 2 ευρώ, για την επόμενη μισή ώρα (90’ – 120’) 5 ευρώ και από τις 2 ώρες και μετά η χρέωση ανέρχεται σε 5 ευρώ / ώρα.
Για τις 50 θέσεις εντός του χώρου στάθμευσης Μικρής Διάρκειας P2, ισχύουν 20 λεπτά δωρεάν παραμονής, 5 ευρώ για 1 ώρα και μετά τη 1 ώρα και έως 4 ώρες το κόστος θα είναι 10 ευρώ.
Πλήρης ενημέρωση για το «τι αλλάζει» και «γιατί», είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του ΔΑΑ https://www.aia.gr/el/traveler/access-and-transportation/pickup-dropoff/ καθώς και σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης του αεροδρομίου.
Μια πρώτη γνωριμία με τη νέα διαδικασία: