Την τεχνολογία της Τεχνητής Νοημοσύνης αξιοποιεί η ευρωπαϊκή πλατφόρμα αναζήτησης μόδας Glami παρέχoντας στα συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα και στους καταναλωτές τη βέλτιστη εμπειρία αναζήτησης και εύρεσης προϊόντων μόδας, μέσα από προσωποποιημένες προτάσεις αγορών και χρήση machine learning τεχνολογιών. Το Glami προβλέπει πως οι εφαρμογές των ΑΙ τεχνολογιών που θα δούμε στο μέλλον, είναι η βαθιά κατανόηση των προθέσεων και των προτιμήσεων των πελατών όσον αφορά το στυλ, τη χρηστικότητα και τα μεγέθη, καθώς και καινοτόμες εφαρμογές που (για παράδειγμα διαλογικές ή τρισδιάστατες) για παράδειγμα με την εικονική δοκιμή ρούχων. Καθίσταται πλέον σαφές πως οι εταιρείες που αγκαλιάζουν αυτές τις αναδυόμενες τεχνολογίες θα καταφέρουν να βρεθούν ευκολότερα στην πρώτη γραμμή της αγοράς, αναδιαμορφώνοντας τον τρόπο που oι καταναλωτές κάνουν αγορές και αλληλεπιδρούν με τις πλατφόρμες των εταιρειών.
Η απλοποίηση της διαδικασίας του online shopping προϋποθέτει τον ταχύτατο συνδυασμό πληροφοριών που σχετίζονται τόσο με την εικόνα όσο και με την περιγραφή των προϊόντων. Γι’ αυτό η εξειδικευμένη ομάδα Τεχνητής Νοημοσύνης του GLAMI δημιουργεί εφαρμογές όπως οι προτάσεις προϊόντων (product recommendation), σχετικότητα (similarity), κατηγοριοποίηση (categorization) και πολλές ακόμη με στόχο να προσφέρει μία προηγμένη virtual εμπειρία αγορών σε εκατομμύρια επισκεπτών που δημιουργούν για τους συνεργάτες της πλατφόρμας τέσσερα με πέντε εκατομμύρια sessions, μηνιαίως. Η tailor-made «αρχιτεκτονική» του Language Agnostic Merlin (LAM) εστιάζει στην κατανόηση φυσικών γλωσσών (η ικανότητα των υπολογιστών να κατανοούν την ανθρώπινη γλώσσα) και στην ανάλυση της εικόνας (η ικανότητα των υπολογιστών να ερμηνεύουν τα οπτικά ερεθίσματα) με στόχο τον καλύτερο εντοπισμό των χαρακτηριστικών ενός προϊόντος. Αξίζει να σημειωθεί πως το LAM χρησιμοποιεί την ίδια βασική τεχνολογία που τροφοδοτεί και το νέο αγαπημένο ΑΙ trend παγκοσμίως, το ChatGPT.
Πώς επωφελείται το GLAMI από το σύστημα LAM
Η ποιότητα ενός online καταλόγου έγκειται στην αναγνώριση των διαφόρων χαρακτηριστικών των προϊόντων. Δεδομένου ότι το LAM «διαβάζει» και κατανοεί και τα ελληνικά, η ομάδα AI του GLAMI προχώρησε σε πλήρη επανακατηγοριοποίηση του καταλόγου της που περιλαμβάνει περισσότερα από 1,1 εκατομμύρια προϊόντα (παγκοσμίως περισσότερα από 13 εκατομμύρια) και τα οποία με τη βοήθεια της LAM χωρίστηκαν σε 200+ κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένων διαφόρων υποκατηγοριών. Το σύστημα LAM μείωσε το ποσοστό των μη κατηγοριοποιημένων προϊόντων σε μόλις 1% ενώ παράλληλα μείωσε και την ανάγκη ανθρώπινης διαχείρισης στην «επιμέλεια» κάθε προϊόντος. Οι πολύπλευρες δυνατότητες του LAM και η ποικιλόμορφη εκπαίδευσή του, επιτρέπουν αυτοματισμούς στην διαχείριση του feed των συνεργαζόμενων eshop με μπερδεμένες πληροφορίες προϊόντων ενώ τη δεδομένη χρονική στιγμή, αναπτύσσεται με στόχο την ακόμα πιο εξειδικευμένη αναγνώριση 130+ προϊοντικών χαρακτηριστικών όπως για παράδειγμα συγκεκριμένες fashion τάσεις.