Αγώνας δρόμου με συνεχείς αλλαγές στοχευμένες στην εξατομίκευση και τη διαδραστικότητα, εν μέρει ψηφιακό και εν μέρει φυσικό, στηριγμένο στη δημιουργία συναισθηματικών σχέσεων, είναι το μέλλον του Εμπορίου.
Αυτό προκύπτει από την τοποθέτηση των ομιλητών, που εστίασε στην οπτική του καταναλωτή, από τη τρίτη εκδήλωση του κύκλου συζητήσεων “CEO Breakfast – The Future of…”, που διοργάνωσαν το ΕΒΕΑ και η Ειδική Γραμματεία Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού. Κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης, με τίτλο “The Future of Commerce”, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Ζάππειο Μέγαρο, ήταν ο διεθνούς κύρους κοινωνικός επιστήμονας, ειδικός σε θέματα συμπεριφοράς και εμπειρίας καταναλωτή, Ken Hughes.
H πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Σοφία Κουνενάκη-Εφραίμογλου, μιλώντας στην εκδήλωση ανέφερε: «Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον και στόχο να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις να ανταπεξέλθουν στα απρόβλεπτα που φέρνει το μέλλον, το ΕΒΕΑ επιδιώκει να οικοδομήσει μια σχέση εμπιστοσύνης με τις επιχειρήσεις-μέλη του. Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε έναν από τους σημαντικότερους ομιλητές στην Ευρώπη, τον Ken Hughes, για τις εξελίξεις στον τομέα του εμπορίου, όπως αυτές διαμορφώνονται από τις νέες τεχνολογίες, τις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης, τον ψηφιακό μετασχηματισμό, καθώς και από το αποτύπωμα που άφησε η πανδημία του κορωνοϊού στη καταναλωτική συμπεριφορά. O κ. Hughes στάθηκε ιδιαίτερα στον τρόπο που ο καταναλωτής συνδέεται με ένα προϊόν ή μία υπηρεσία».
Από την πλευρά του, ο ειδικός γραμματέας Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού, Γιάννης Μαστρογεωργίου, σημείωσε: «Σε μια εποχή που η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας αφήνει το αποτύπωμά της σε κάθε πτυχή της ζωής μας, το εμπόριο -ο βασικός αυτός πυλώνας της σύγχρονης οικονομίας- δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστο. Οι τεχνολογικές εξελίξεις, επιπλέον, αλληλεπιδρούν με άλλες “μεγατάσεις” όπως οι δημογραφικές αλλαγές και η κλιματική κρίση, συνδιαμορφώνοντας το μέλλον της οικονομίας και του εμπορίου. Χαίρομαι ιδιαίτερα που στη σημερινή κοινή μας εκδήλωση με το ΕΒΕΑ δόθηκε έμφαση στους καταναλωτές που ανήκουν στη γενιά Z, καθώς η αξία που προσδίδουν στην αυθεντικότητα, τη συνεργατικότητα και την προσωπική επικοινωνία, πρέπει να βρεθεί στο επίκεντρο του σχεδιασμού και των στρατηγικών αποφάσεων των εμπορικών επιχειρήσεων, ώστε αυτές να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του μέλλοντος».
H διερεύνηση και η κατανόηση των αξιών του σύγχρονου καταναλωτή είναι το κλειδί για τη μελλοντική επιτυχία μιας εμπορικής επιχείρησης, τόνισε στην ομιλία του ο κ. Hughes. Το μέλλον είναι πελατοκεντρικό, εξατομικευμένο, συνεργατικό, εν μέρει ψηφιακό και εν μέρει φυσικό, και στηριγμένο στη δημιουργία συναισθηματικών σχέσεων. Όπως είπε, αυτό που πρέπει να κάνει η κάθε επιχείρηση είναι να τοποθετήσει τον πελάτη της στο επίκεντρο, όχι το προϊόν ή τη διαδικασία. «Πρέπει να αντιμετωπίζουμε κάθε πελάτη σαν το μοναδικό άτομο που είναι. Πρέπει να αισθάνεται ότι το προϊόν ή η υπηρεσία σμιλεύεται γύρω του, με βάση τις ανάγκες του, το μοναδικό σύνολο των απαιτήσεών του. Η εξατομίκευση κάνει τους πελάτες να αισθάνονται ξεχωριστοί. Σταματήστε να αντιμετωπίζετε τους πελάτες σας σαν μία ακόμη συναλλαγή και γίνετε προσωπικοί», είπε ο κ. Hughes, «ώστε να δημιουργήσετε τη συναισθηματική σύνδεση που χρειάζεστε». Ταυτόχρονα, υπάρχει μια σημαντική μετατόπιση από την παθητική (ο πελάτης απλώς καταναλώνει αυτό που προσφέρουμε) στην ενεργητική κατανάλωση (όπου ο καταναλωτής είναι ένα συνεργατικό μέρος της διαδικασίας). Είναι σημαντικό για μια εταιρεία να αξιοποιήσει το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες, για να ζωντανέψει το δικό της brand. Κάθε πρόταση προϊόντος / υπηρεσίας πρέπει να είναι εν μέρει φυσική, εν μέρει ψηφιακή. «Τώρα ζούμε σε έναν “Ψηφιακό Πρώτο Κόσμο” – έναν κόσμο όπου όλοι φτάνουμε πρώτα στις ψηφιακές συσκευές μας για να απαντήσουμε σε οποιαδήποτε ερώτηση ή να λύσουμε οποιοδήποτε πρόβλημα. Η ψηφιακή εμπειρία θα αυξάνεται συνεχώς στο μέλλον, με την επερχόμενη πραγματικότητα του Metaverse, καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη και η ρομποτική συγκλίνουν με τις προσδοκίες των καταναλωτών», τόνισε ο ομιλητής αναφερόμενος στην οικοδόμηση της εμπορικής στρατηγικής. Τέλος, ανέδειξε τη σημασία της δημιουργίας οικειότητας με τον πελάτη μέσα από στιγμές συναισθηματικής σύνδεσης.