Στα 2,178 δις. έχει διαμορφωθεί σήμερα το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της Άβαξ καθώς τους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους ανέλαβε νέα έργα αξίας 317 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση της χθες απαντώντας σε σχετικό ερώτημα κατά την παρουσίαση της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών εκτίμησε, χωρίς όμως να αναφερθεί σε άλλα στοιχεία, ότι πολύ σύντομα το ανεκτέλεστο θα διαμορφωθεί περίπου στα 3 δις. ευρώ. Πληροφορίες και εκτιμήσεις, βάσει αυτών που ειπώθηκαν, αναφέρουν πως η κατασκευαστική βρίσκεται κοντά στην ανάληψη έργων στο εξωτερικό, αξιοποιώντας την εξειδίκευση που έχει αποκτήσει στην υλοποίηση σύνθετων ενεργειακών έργων (π.χ. στο Ιράκ).
Ενδιαφέρον είχε η τοποθέτηση του εκτελεστικού προέδρου της εταιρείας, Χρήστου Ιωάννου, για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού (σήμερα η Άβαξ διατηρεί το 34,25% της προαναφερόμενης παραχώρησης). Όπως είπε ο ανταγωνισμός στο πλαίσιο του διαγωνισμού που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) είναι μεγάλος ως εκ τούτου εκτιμάται ότι η απόδοση που θα έχει η νέα παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου δεν θα έχει καμία σχέση με την τρέχουσα (θα είναι μικρότερη).
Η Άβαξ έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού σε κοινοπραξία με την Άκτωρ Παραχωρήσεις και την γαλλική Ardian για την οποία ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν πως έχει αποχωρήσει.
Να σημειωθεί ότι η λήξη της υφιστάμενης παραχώρησης (Οκτώβριος 2024) θα φέρει στο ταμείο της Άβαξ από μερίσματα και επιστροφή κεφαλαίου περί τα 100 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση της Άβαξ επιβεβαίωσε χθες σχετικό δημοσίευμα της «Ν» (6.5.23) πως έχει επιλεγεί από την Lamda Development για Early Contractor Involvement (ECI) του Vouliagmenis Mall Complex – VMC (εμπορικό κέντρο και γραφειακοί χώροι) επένδυση ύψους 350 εκατ. (capex). Για το έργο αυτό στο Ελληνικό έχει συγκροτήσει κοινοπραξία με την ιταλική Rizzani de Eccher (με ποσοστά 60% η ιταλική εταιρεία και 40% η Άβαξ).
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσαν οι επικεφαλής της κατασκευαστικής στο θέμα της μείωσης που έχει επιτευχθεί στο δανεισμό της.
Η διευθύντρια επί των χρηματοοικονομικών, Αθηνά Ηλιάδη, αναφέρθηκε στον δείκτη καθαρός δανεισμός/ίδια κεφάλαια ο οποίος από 4,93 στα τέλη του 2020 διαμορφώθηκε στο τέλος του 2022 σε 1,42. Όπως είπε το 2023 θα πέσει σε 0,7 και στη συνέχεια καθώς θα συναφθούν νέες δανειακές συμβάσεις για τις ανάγκες των έργων που έχει αναλάβει, θα κινηθεί γύρω στο 2, νούμερο που χαρακτήρισε υγιές.
Υπενθυμίζεται ότι προκειμένου να μειώσει το δανεισμό της και να ανακυκλώσει κεφάλαια σε νέα έργα παραχώρησης/ΣΔΙΤ η Άβαξ απο-επένδυσε από ορισμένες δραστηριότητες και ώριμες συμμετοχές. Μεταξύ άλλων πούλησε το χαρτοφυλάκιο έργων ΑΠΕ της Volterra και βρίσκεται κοντά στη μεταβίβαση και του τομέα λιανικής της προαναφερόμενης εταιρείας (με καθαρή θέση στις οικονομικές της καταστάσεις 25 εκατ. ευρώ).
Γενικότερα η διοίκηση της κατασκευαστικής εμφανίστηκε αισιόδοξη για την πορεία της εταιρείας με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Κωνσταντίνο Μιτζάλη, να σημειώνει πως «δεν είμαστε ποτέ καλύτερα, τουλάχιστον τα τελευταία 10 χρόνια» συμπληρώνοντας ότι «νιώθουμε πολύ δυνατοί, αναλαμβάνουμε μεγάλα έργα και τα παραδίδουμε πάντα».
Απαντώντας σε ερώτημα σχετικό με καθυστερήσεις στην υλοποίηση της νέας γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας ο κ. Μιτζάλης τις χαρακτήρισε μικρές και αναμενόμενες, για ένα έργο μέσα στον αστικό ιστό της πρωτεύουσας. Πρόσθεσε, πως το ζητούμενο είναι να απορροφηθούν στη συνέχεια ώστε το έργο να παραδοθεί στην ώρα του.