Skip to main content

Στον χάρτη της αεροπορικής εκπαίδευσης μπαίνει η Ελλάδα

Με τη δημιουργία του πρώτου σύγχρονου, «πράσινου» Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων.  

Στον χάρτη της αεροπορικής εκπαίδευσης, καθώς χιλιάδες πιλότοι και μέλη πληρωμάτων και από άλλες εταιρείες θα επισκέπτονται κάθε χρόνο την Αθήνα προκειμένου να λάβουν αναβαθμισμένη εκπαιδευτική εμπειρία, μπαίνει η χώρα στο τέλος του έτους με τη δημιουργία του πρώτου σύγχρονου, «πράσινου» Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων.

Πρόκειται για μία επένδυση αρχικού ύψους 140 εκατ. ευρώ που στοχεύει στη δημιουργία του πρώτου σύγχρονου «πράσινου» Hangar (μεταλλικά υπόστεγα) της Ευρώπης. Η συγκεκριμένη επένδυση που θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία,  υπό τη μορφή κοινοπραξίας (Joint Venture), με την καναδική CAE, σύμφωνα με στελέχη της Aegean στην ωρίμανσή της, αναμένεται να δημιουργήσει έως 500 νέες άμεσες και συνολικά περισσότερες από 1.100 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας υψηλής ειδίκευσης σε διάστημα πέντε έως επτά ετών.

Η κοινοπραξία της Aegean με την CAE, εταιρεία με ιστορία 75 ετών στον κλάδο της εκπαίδευσης πιλότων και πληρωμάτων, ανακοινώθηκε επίσημα τον περασμένο Μάρτιο και οι προετοιμασίες προχωρούν ώστε το κέντρο εκπαίδευσης να τεθεί σε λειτουργία πριν από το τέλος του 2023.

Ειδικότερα, όπως σημείωσαν τα στελέχη της Aegean κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής αποστολής στη Μαδρίτη, ο πρώτος προσομοιωτής θα φτάσει στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο και με δεδομένο ότι απαιτούνται δύο με τρεις μήνες για να ξεκινήσει η πλήρης λειτουργία, η επίσημη έναρξη των πρώτων προσομοιωτών αναμένεται στα μέσα Δεκεμβρίου.

Στο πρώτο στάδιο ανάπτυξης θα διαθέτει τέσσερις προσομοιωτές πτήσης, συμπεριλαμβανομένων δύο Airbus A320, ενός Boeing 737NG και ενός ATR 72-600, ενώ στο σύνολό του το εκπαιδευτικό κέντρο, επιφάνειας περίπου 2.800 τμ θα έχει χωρητικότητα έως και επτά προσομοιωτές πλήρους πτήσης.

Εκτός όμως από την εκπαίδευση πιλότων στο κέντρο θα πραγματοποιούνται και εκπαιδεύσεις των πληρωμάτων καμπίνας. Θα υπάρχουν ειδικές εγκαταστάσεις και εξοπλισμός για την εκπαίδευση στη διαχείριση ατυχημάτων, πυρκαγιών, εκκενώσεων σε περιπτώσεις απότομη προσγείωσης κλπ. Στην πλήρη του ανάπτυξη, το κέντρο θα είναι σε θέση να εκπαιδεύει έως και 3.500 πιλότους το χρόνο (42.000 ώρες εκπαίδευσης) και πολλαπλάσιο αριθμό πληρωμάτων καμπίνας.

Όπως ανέφερε από την Μαδρίτη, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης, το νέο Κέντρο της Αθήνας, ενισχύει τη θέση της εταιρείας, ενισχύοντας την ευελιξία των προγραμμάτων εκπαίδευσης, αλλά και την εξωστρέφειά της. «Ήταν κάτι που ήλθε μετά από μια μεγάλη προσπάθεια και αρκετό χρόνο ωρίμανσης» ανέφερε ο κ. Γερογιάννης, που προσέθεσε ότι το νέο Κέντρο Εκπαίδευσης οφείλεται στην επιμονή του Captain Παναγιώτη Σίσκου, επικεφαλής της εκπαίδευσης στην αεροπορική εταιρεία. Από την πλευρά του ο κ. Σίσκος τόνισε ότι η εκπαίδευση αποτελεί “ακρογωνιαίο λίθο ασφαλείας. Με το κέντρο θα είμαστε πιο ευέλικτοι στην εκπαίδευση και προσδοκούμε να επεκτείνουμε τις συνέργειες μας για να έρθουν πληρώματα κι άλλων εταιρειών για εκπαίδευση”.

Σύμφωνα με τα στελέχη της Aegean, με το νέο κέντρο η Ελλάδα τοποθετείται σταδιακά στον ευρωπαϊκό και διεθνή χάρτη ως εκκολαπτήριο στελεχών για την εταιρεία και τη χώρα, εκπαιδεύοντας του πιλότους και τους μηχανικούς του μέλλοντος. Μάλιστα, εκτός από την βελτίωση της εκπαίδευσης των πιλότων και του πληρώματος καμπίνας, η εκπαιδευτική δυναμικότητα του κέντρου επιτρέπει τη διεύρυνση των υπηρεσιών υποστήριξης θα μπορεί να προσφέρει η Aegean σε τρίτες εταιρείες. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 60% της δυναμικότητας του Κέντρου θα μπορεί να αξιοποιηθεί για την εκπαίδευση πτητικού δυναμικού τρίτων και το 40% από την Aegean.

Ταυτόχρονα, η επένδυση προβλέπει την ενεργειακή αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων, μέσω της τοποθέτησης στο κέλυφος των κτηρίων 35.000 m2 φωτοβολταϊκών πάνελ, 3 MW ισχύος, με σκοπό να καλυφθούν οι ενεργειακές ανάγκες τους και να δημιουργηθεί ένα από τα πρώτα «πράσινα» Hangar στην Ευρώπη, μέσα σε ένα από τα πλέον «πράσινα» αεροδρόμια της Ευρώπης. Εκτός από το κέντρο εκπαίδευσης θα αναπτυχθεί και η λειτουργία συντήρησης πτητικών μέσων, με την ανάπτυξη και σταδιακή στελέχωση της τεχνικής βάσης, τελικής χωρητικότητας έως και 10 θέσεων βαριάς συντήρησης, επισκευών και ελέγχων για πτητικά μέσα διαφόρων τύπων.

Στο ίδιο οικοσύστημα θα ενταχθεί και η ήδη υπάρχουσα Σχολή Εκπαίδευσης Μηχανικών της Olympic Air αλλά και ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός πιλοτών της Aegean, που λειτουργεί ήδη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργασίες αναβάθμισης των κτιριακών εγκαταστάσεων της νέας τεχνικής βάσης στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», έχουν ήδη ξεκινήσει, προκειμένου να υποδεχτούν τον τεχνολογικό εξοπλισμό (προσομοιωτές) και τις λοιπές υποδομές που απαιτούνται για τη δημιουργία του Κέντρου. Όπως ανέφερε από την πλευρά του ο κ. Γιάννης Παναγιωτόπουλος, επικεφαλής οικονομικού σχεδιασμού της Aegean, έχει ιδρυθεί η ελληνική εταιρεία που θα υλοποιήσει την επένδυση και ήδη βρίσκονται σε επαφές με κατασκευαστικές εταιρείες. «Εντός των επόμενων εβδομάδων θα ανακοινωθεί ο General Contractor. Η επένδυση είναι εντός του χρονοδιαγράμματος, με βάση τις αρχικές ανακοινώσεις που είχαν γίνει» σημείωσε χαρακτηριστικά.