Skip to main content

Μέλισσα Κίκιζας: Έμφαση στην εξωστρέφεια- Πώς έφτασε στη συνεργασία με τη Walmart

Το 2022 η Μέλισσα αναδείχθηκε το νούμερο ένα brand ζυμαρικών στην Ελλάδα τόσο σε όγκο όσο και αξία. 

Αποτελώντας την νούμερο ένα μάρκα ζυμαρικών στην Ελλάδα το 2022,  η Μέλισσα Κίκιζας θέτει σε στρατηγική προτεραιότητα την εξωστρέφεια, διατηρώντας ανοιχτό το «ραντάρ» της για ενίσχυση της δραστηριότητάς μέσω νέων εξαγορών.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Αλέξανδρος Κίκιζας, σε εκπροσώπους του Τύπου που βρέθηκαν στη Λάρισα για τον εορτασμό των 10 χρόνων λειτουργίας  της «Ακαδημίας Σίτου Μέλισσα Κίκιζας»,  «Αυτό που κάνουμε σαν εταιρεία είναι να χρησιμοποιούμε το εργαλείο του δανεισμού το οποίο είναι πολύ χρήσιμο και κάνουμε τα επενδυτικά μας πλάνα, περιμένουμε αυτά να ωριμάσουν και να αποδώσουν, για να πάμε στα επόμενα. Άρα αυτή τη στιγμή δεν εξαγοράζουμε, αλλά το όραμά μας είναι να συνεχίσουμε να μεταποιούμε ελληνική πρώτη ύλη και δίνοντάς της προστιθέμενη αξία με καινοτόμο τρόπο να μπορέσουμε να φέρουμε τη σοφία της ελληνικής διατροφής σε όλο το κόσμο. Άρα εξαγωγές, μεταποίηση εγχώριας πρώτης ύλης  και έμφαση στην καινοτομία. Αυτό πάντα θα συνεχίζουμε να κοιτάμε και όταν έρθει η ώρα για κάποια εξαγορά θα είναι με αυτές τις προδιαγραφές».

Η περαιτέρω ενίσχυση της εξωστρέφειας βρίσκεται υψηλά στην στρατηγική της εταιρείας μετά και τις πολύ καλές επιδόσεις των εξαγωγών το 2022.  Μέσα στο προσεχή διάστημα εξάλλου ενεργοποιούνται δύο νέες συνεργασίες επί αμερικανικού εδάφους όπου η Μέλισσα έχει ήδη συνεργασία με την Walmart, ενώ σημαντική ανάπτυξη καταγράφεται στη Σαουδική Αραβία και τη Γαλλία.

Στην κατεύθυνση της στήριξης των εξαγωγών η εταιρεία ξεκινά τον Ιούνιο τη δημιουργία νέας γραμμής παραγωγή για μακρά ζυμαρικά, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους, προκειμένου να ενισχύσει περαιτέρω την παραγωγική της δυναμική που σήμερα αφορά σε 100 χιλ. τόνους ζυμαρικών ετησίως κατατάσσοντας την Μέλισσα μέσα στους δέκα μεγαλύτερους παραγωγούς στην Ευρώπη. Η νέα επένδυση εντάσσεται στο πλάνο 2019-2024 ύψους 45 εκατ. ευρώ.

Σε επίπεδο μεγεθών η Μέλισσα έκλεισε το 2022 καταγράφοντας αύξηση εσόδων 67% στα 119 εκατ. ευρώ, στα οποία περιλαμβάνεται και η δυναμική της Terra Creta.

Σε επίπεδο κερδοφορίας οι επιδόσεις ήταν εξίσου ενισχυμένες με τα EBITDA να εμφανίζουν σχεδόν διπλασιασμό στα 9 εκατ. ευρώ έναντι 4,7 εκατ. ευρώ το 2021 και τα προ φόρων αποτελέσματα να καταγράφουν σημαντική αύξηση στα 4,6 εκατ. ευρώ έναντι 1 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.

Το 2022 η Μέλισσα αναδείχθηκε το νούμερο ένα brand ζυμαρικών στην Ελλάδα τόσο σε όγκο όσο και αξία.

Σχολιάζοντας την περσινή πορεία ο κ. Κίκιζας επισήμανε ότι σε επίπεδο πωλήσεων είναι σημαντική η συνεισφορά των εξαγωγών στα ζυμαρικά που εμφάνισαν τεράστια αύξηση της τάξεως του 80%, η ενίσχυση των εγχώριων εσόδων που επηρεάστηκαν και από τις ανατιμήσεις.  Για φέτος δεν προγραμματίζονται νέες ανατιμήσεις και όπως σημείωσε ο επικεφαλής της εταιρείας «κοιτάμε να μειώσουμε κόστη και να βελτιώσουμε το affordability στα προϊόντα μας».

Σε ο,τι αφορά στην δραστηριότητα της Terra Creta την οποία εξαγόρασε η Μέλισσα στα τέλη του 2021, τη περσινή χρονιά  κατέγραψε αύξηση εσόδων 31,2% στα 21 εκατ. ευρώ και οι όγκοι ενισχύθηκαν κατά 10%. Για φέτος προσδοκάται αύξηση περί το 30%. Να σημειωθεί ότι το 97% των πωλήσεων αφορά σε εξαγωγές, ενώ μέσα στο 2024 δρομολογείται και η πιο στοχευμένη είσοδος του σήματος στην εγχώρια λιανική.

Ερωτηθείς να σχολιάσει την πρωτοβουλία για το «καλάθι του νοικοκυριού» και τον τρόπο που  διαχειρίστηκε επικοινωνιακά το ζήτημα των υψηλών τιμών ο Υπουργός Ανάπτυξης ο κ. Κίκιζας ανέφερε ότι το μέτρο έδωσε μια μονοδιάστατη προσέγγιση για τα προϊόντα εστιάζοντας στη τιμή. Και αυτό είναι στρέβλωση.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «Θεωρώ ότι είναι πολύ μεγάλο λάθος να θεωρούμε σε οποιαδήποτε φάση ότι η αγορά: λιανική, βιομηχανία δεν είναι όλοι μαζί. Η δημιουργία της αίσθησης ότι υπάρχει ένας καλός και ένας κακός δεν είναι σωστή. Είναι ένα λανθασμένο μήνυμα. Για να υπάρχουν οι βιομηχανίες πρέπει να σέβονται το καταναλωτή. Εμένα θα μου άρεσε μια πολιτική η οποία λέει ότι θεωρώ δεδομένο ότι όλοι σέβεστε και βοηθάτε και να δούμε τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε. Σαν πρακτική το καλάθι του νοικοκυριού σε κάποια έκτακτη περίοδο έχει βάση και κατά πάσα πιθανότητα βοήθησε. Από την άλλη τέτοιου είδους μέτρα που είναι μονοδιάστατα δεν είναι καλό να παραμένουν για μεγάλο διάστημα. Καλύτερο πράγμα από το να λειτουργεί σωστά ο ανταγωνισμός δεν υπάρχει, κανένα άλλο μέτρο παρεμβατικό δεν μπορεί να λειτουργήσει».

Ακαδημία Σίτου

Στο μεταξύ,  φέτος ολοκληρώνονται δέκα χρόνια λειτουργίας της Ακαδημίας Σίτου Μέλισσα Κίκιζας που έχει ως στόχο την αναβάθμιση της αγροτικής παραγωγής στη χώρα μας προσφέροντας δωρεάν εκπαιδευτικά  προγράμματα αλλά και υποτροφίες σε συνεργασία με την Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης και το Perrotis College.

Η Ακαδημία είναι συνυφασμένη και με την τεχνολογική αναβάθμιση της καλλιέργειας με την  εταιρεία να αναπτύσσει συνεργασία με έξι startups στον αγροδιατροφικό τομέα,  με στόχο τον περιορισμό της επιβάρυνσης στο αποτύπωμα του άνθρακα στις καλλιέργειες.

Παράλληλα με την Ακαδημία, η εταιρεία στο ίδιο διάστημα αναπτύσσει πρακτικές Συμβολαιακής Γεωργίας συνεργαζόμενη με 700 παραγωγούς και 60 χιλ στρέμματα  καλύπτοντας το 15% των αναγκών της.  Να σημειωθεί ότι η Μέλισσα είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής σίτου στην Ελλάδα απορροφώντας 100 χιλ τόνους σιταριού ετησίως.